Olen vastustanut leggingsien käyttöä julkisilla paikoilla tähän asti. Nyt olis ostoskorissa valkoiset 3/4-pituiset legginsit. Ostanko?
Olen hankkinut myös tunikan, enkä tiedä minkä muun kanssa sitä vois kesällä pitää.
Näyttääkö näissä ihan tädiltä? En ole koskaan ennen käyttänyt tätä comboa. :D
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastustan edelleenkin, mutta vain läskeillä. Hyväkroppaisille, kuten minulle, ne ovat varsin oiva asuste.
Mikä tahansa vaate on kyseessä, aina joku on sitä mieltä, että sellaista voivat käyttää vain hoikat (ja pitkät). Se ei jätä ylipainoisille kauheasti valinnanvaraa. Alastiko heidän pitäisi olla?
Mutta aloittajan kysymykseen vastaus: kyllä, valkoiset 3/4-pituiset leggingsit ja tunika ovat tätiasu ja saavat sinut näyttämään tädiltä. Mitään vikaa ei lookissa ole, jos haluaa näyttää tädiltä, mutta jos et halua, niin kannattaa varmasti valita jotain muuta päällepantavaa.
No ylipainoiset tietysti käyttävät laajoja ja peittäviä vaatteita. Ei ihonmyötäisiä. Kyllä teillekin tyylikkäitä vaatteita on, mutta leggarit eivät ole niitä.
Miksi kirjoitat siihen sävyyn ("teille") niin kuin minä olisin ylipainoinen?
Joo, mutta myös noista löysistä vaatteista joku on aina sanomassa, että ei sovi ylipainoisille. Minä taas sanon, että ylipainoiset, pukeutukaan mihin haluatte, koska se on kuitenkin aina jonkun mielestä väärin. Tärkeintä, että tykkää vaatteesta itse.
Vierailija kirjoitti:
Täti?
https://www.noshvaatekutsut.fi/product/5276/olo-capri-trikooleggings-mu…
Mä näyttäisin näissä todellakin tädiltä.
Vierailija kirjoitti:
Täti?
https://www.noshvaatekutsut.fi/product/5276/olo-capri-trikooleggings-mu…
No jos kysyt mun mielipidettäni tuosta yhdistelmästä, niin on tätimäinen. Ihan sama, millaisen mallin päälle se on puettu. Mutta haittaako se mua, että joku pukeutuu tuollaiseen asuun? Ei haittaa. Pääasia, että itse tykkää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat kulkea julkisilla paikoilla pitkät kalsarit jalassa, niin siitä vaan.
Sitähän leggingsit ovat, vaikka kuinka englanniksi puhuttaisiinkin.[/
Juoksutrikoot ei eroa leggareista, että yllättävän paljon noita kalsareita julkisesti näkee.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta. Noi lyhyet on ihan hirveitä.
Mäkin ajattelin ennen näin, mutten enää muista miksi. Tyylitajulleni on tapahtunut jotain, en oikeasti osaa sanoa onko tää ihan hirveä yhdistelmä vai ihan perus. :D
Tekis mieli kyllä kesällä pitää näitä. Olis niin helppo. Minkä muun kanssa tunikoita oikeesti pidetään?
Paljaana tai pitkillä housuilla.
Ei koskaan pitkillä kalsareilla.
Jos sun mielestä tunikaa ei koskaan pidetä leggingsien kanssa, niin et oo varmaan käynyt juuri ulkona viimeiseen 15 vuoteen.
On eri asia mitä pidetään ja mitä kuuluu pitää, jos ei halua näyttää hölmöltä.
Minun puolestani sinä voit laittaa leggingsit tunikan kanssa ja vielä päälle sukat sandaaleihin. Ei se sinusta tyylikästä silti tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat kulkea julkisilla paikoilla pitkät kalsarit jalassa, niin siitä vaan.
Juoksutrikoot ei eroa leggareista, että yllättävän paljon noita kalsareita julkisesti näkee.
Ja se kertoo surullista tietoa yhteiskuntamme tilasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ajattelin ennen näin, mutten enää muista miksi. Tyylitajulleni on tapahtunut jotain, en oikeasti osaa sanoa onko tää ihan hirveä yhdistelmä vai ihan perus. :D
Tekis mieli kyllä kesällä pitää näitä. Olis niin helppo. Minkä muun kanssa tunikoita oikeesti pidetään?
Paljaana tai pitkillä housuilla.
Ei koskaan pitkillä kalsareilla.
Jos sun mielestä tunikaa ei koskaan pidetä leggingsien kanssa, niin et oo varmaan käynyt juuri ulkona viimeiseen 15 vuoteen.
On eri asia mitä pidetään ja mitä kuuluu pitää, jos ei halua näyttää hölmöltä.
Minun puolestani sinä voit laittaa leggingsit tunikan kanssa ja vielä päälle sukat sandaaleihin. Ei se sinusta tyylikästä silti tee.
Ei tässä ole nyt kysymys siitä, miten mä pukeudun, vaan siitä, että sä annat tuollaisia huvittavia maksiimeja, ihan niin kuin leggingsien ja tunikan käyttäjiä kiinnostaisi. Heitä on tasan tarkkaan seuraavanakin kesänä todella paljon, eikä sun lisäksi kovin moni jaksa heitä kyttäillä tai ajatella, että onpa nyt kauhean hölmön näköistä. Relaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tunikoita, varsinkin sellaisia vähän kauhtanan mallisia, pidetään myös hameiden ja culottes-housujen kanssa. Mielestäni ne kyllä on taattua mummo-osastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti.
Mun mielestä niin juoksutrikoissa kun legginseissa isoin koko pitäisi olla M, korkeintaan L. Silloin ei niillä liian isoilla naisihmisillä, jotka ei peilistä näe miltä näyttävät, ei tulisi turhaan houkutusta niihin pukeutua.
N46
Kysyit onko tätityyliä. On minun mielestäni, aika 2010 look. Mutta eri asia haittaako se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti.
Mun mielestä niin juoksutrikoissa kun legginseissa isoin koko pitäisi olla M, korkeintaan L. Silloin ei niillä liian isoilla naisihmisillä, jotka ei peilistä näe miltä näyttävät, ei tulisi turhaan houkutusta niihin pukeutua.
N46Tai mitä jos olis semmoinen rajoitus, että sä et pysty kirjoittamaan viestiin kuin yhden sanan? Sekin vois olla hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka näin
https://www.gudrunsjoden.com/fi-fi/vaatteet/mekot-tunikat/product-93240…
https://www.gudrunsjoden.com/fi-fi/vaatteet/mekot-tunikat/product-91951…
Tokihan tuo tyyli saa laihankin näyttämään massiiviselta.
https://dresslikemarie.com/fi/ylaosat/3169-tunika.html#/34-koko-l_xl/14…
Leggingsit voi olla ihan tyylikkäät, mutta mielestäni ainoa oikea väri on musta, ja kankaan pitää olla kunnollista ja peittävää, ei sitä halvannäköistä läpinäkyvää kalsaritrikoota. Ja se 3/4 mitta ei ole kovinkaan imarteleva. Yläosaksi vaikka pitkä kauluspaita:
https://assets2.cuyana.com/media/wysiwyg/edits/APontePant/20_053_copy_1…
Ja pitää osata yhdistellä toimivia kokonaisuuksia, muitakin vaihtoehtoja kaveriksi on kuin trikootunika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka näin
https://www.gudrunsjoden.com/fi-fi/vaatteet/mekot-tunikat/product-93240…https://www.gudrunsjoden.com/fi-fi/vaatteet/mekot-tunikat/product-91951…
Tokihan tuo tyyli saa laihankin näyttämään massiiviselta.
https://dresslikemarie.com/fi/ylaosat/3169-tunika.html#/34-koko-l_xl/14…
Musta molemmat näistä on ihan kauheita. Gudrunin vaatteet on noin kolminkertaisen ylihintaiset kaiken lisäksi, enkä ole nähnyt kenenkään oikeasti pukeutuvan noin. Toi alempi on just sitä perus-cityä, mitä tantat (kuten minä) käyttää.
Kuvittelen itseni, noin 165 cm omenan laittavat tuon jonkun Gurdunin vaatteen päälleni. 😁
Ei kiitos. Johan sitä naurata nauramaan aidatkin.
Mutta dresslikemarian vaatteissa tuntisin oloni ihan mukavaksi. Minua ei haittaa tippaakaan mitä ja miten paljon joku nirppanokka tyylistä tietävä kärsii henkisesti.
Kamalin asu on juuri tunika ja pellavainen pitkä hame tai housut.
Sitäpaitsi ovat rypyssä hetkessä kun laittaa päälle.
Paitsi ihan hoikilla ja pitkillä. Silloin ei ryppyisyyskään niin paljon haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Noi on varmaan ne rumimmat mahdolliset leggingsit. Onko vielä pitsireunus lahkeessa? Ja kyllä, erittäin varma keski-ikäisen tädin tai jopa eläkeläismummon merkki.
Jee, minulla on! Mutta käytän ainostaan farkkujen alla talvisin, no toki sisätiloissa kotona myös mutten ikinä julkisella paikalla pelkissä kalsareissa.
Tottakai ostat, varsinkin jos ovat yhtään joustavaa materiaalia.
Niistä saa ommeltua monta siistiä maskia kesän rientoihin.