Miten mielestäsi tulee reagoida, kun joku kertoo omaisensa kuolleen? Miehen vastauksesta...
Jos joku kertoo sinulle, että hänen iäkäs omaisensa, vaikkapa isovanhempi, kuoli, miten vastaat?
"Otan osaa", vai jotain muuta (mitä?)
Pohdin tässä vain, että mitäköhän pitäisi ajatella, kun kerroin miespuoliselle tuttavalleni juuri tällaisesta, ja hän vastasi "Voi voi, :( "
Eikä muuta.
Onko tuo mielestänne ihan ok, vai ihan tylyä meininkiä?
Jatkoi sitten lyhyesti muusta aiheesta ja eikä enää palannut asiaan.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... ai niin, mutta tämä ei ollut puoliso eikä edes miesystävä vaan vain miespuolinen tuttava. Miksi koit tarvetta viestittää hänelle asiasta?
Oma mieheni kuoli, mutta ei tullut mieleenkään alkaa arvostelemaan lähimmäisteni ja tuttavieni tapaa ilmaista osanottonsa. t. nuorileski
No, eipä tässäkään kukaan arvostellut, vaan kysyi. Turhaa sanoa noin.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... ai niin, mutta tämä ei ollut puoliso eikä edes miesystävä vaan vain miespuolinen tuttava. Miksi koit tarvetta viestittää hänelle asiasta?
No kyllä mä tuttavapiirilleni kerron, jos joku suvusta kuolee. Etkö sinä kerro?
-ei ap, mutta ihmettelen tätä ettei kuolemasta muka ystäväpiirille kerrota
Minulla ei koskaan ole ollut ystäväpiiriä. Ei siis sellaista häsläävää porukkaa, jota en vaan kestäisi. Kuvittele joku naisten pr-tilaisuus, jossa jokainen pälpättää suureen ääneen.
Minä ihmettelen sitä, että ap:lla on jokin tietty oletus päässään, miten muiden ihmisten pitäisi reagoida ja vastata hänelle ja sitten kuin niin ei tapahdu, niin loukkaannutaan. Pitäisi ymmärtää, että suurin osa meistä ei osaa sanoa surevalle ihmiselle oikeita sanoja, vaikka yrittäisikin. Yleensä tuntuu jotenkin kömpelöltä (kuten tässä tapauksessa) tai teennäiseltä ja osa yrittää luistella kokonaan joutumassa sellaiseen tilanteeseen, koska ei osaa sanoa yhtään mitään ja tilanne on kiusallinen kaikille osapuolille.
Oma mieheni kuoli, mutta ei tullut mieleenkään alkaa arvostelemaan lähimmäisteni ja tuttavieni tapaa ilmaista osanottonsa. t. nuorileski