Tytölle nimeä kaivataan, pojalle jo löytyis
Hei te arvon niminikkarit, auttakaahan aktiivista taustailijaa!
LA joulukuun alussa, pojalle ois jo nimi valmiina, mut tytölle ei minkään näköstä haisua nimestä. Toinen ja kolmas nimi tulevat suvusta (alla lista suvusta löytyvistä nimistä sekalaisessa järjestyksessä) ja ensimmäinen nimi sais olla lyhyt, vähän harvinaisempi, muttei kuitenkaan välttämättä ihan uniikki nimi.
Hulda, Orvokki, Matilda, Albiina, Kaarina, Sofia, Sally, Beeda, Eufrosyyne, Margaretha, Iida, Maisa...
Edelliset nimet siis ainakin löytyvät suvusta, mutta emme ole oikein saaneet näistä mitään järkevää yhdistelmää aikaiseksi. Minä olen harkinnut ensimmäiseksi nimeksi Jasnaa tai Jadea, mutta mies ei tunnu lämpenevän oikein kummallekaan. Nimen ei välttämättä tarvitse kuitenkaan olla J-alkuinen.
Pistäkäähän ehdotuksia, niin kommentoin niitä aina kun mahdollista! Tulen myös lisäämään suvusta löytyviä nimiä, kunhan alan vähän kaivelemaan historiaa ja sukulaisten muisteja.
Ja ai niin, pojalle olisi tulossa nimeksi Joona Kaarlo Santeri
Kantrimaria
Kommentit (9)
Heti löytyi sopivia vaihtoehtoja, kiitos Iitukka!
Jenny Sofia Matilda, Janna Iida Orvokki, Isla Beeda Sofia, Seela Iida Margaretha, Iita Hulda Orvokki
Näistä eniten mulle kolahtaa Janna Iida Orvokki, mutta mutta... Mies ei halua lapselleen nimeä "Hanna, Anna, Janna, Sanna..." tod. näk. sen takia, että rimmaa liian hyvin sanan kanssa, josta kiusaus helposti alkaa... Ite oon sitä mieltä, että jos lasta kiusataan, niin sitähän kiusataan sitten mistä tahansa syystä, nimestä, ulkonäöstä, perhesuhteista, vaatteista yms. yms. Mut ehotetaan!
Jenny Sofia Matilda sointuu kans kauniisti, mut lähipiiristä löytyy jo Jenny...
Alva Iida Kaarina
Frida Sally Sofia
Saaga Hulda Albiina
Klaara Isla Matilda
Sade Maisa Sofia
Janni Iida Maaria
Jessi Tilda Tuulia
Janra
Jenneli
Jaania
Jasmi
Jael
Jola
Juni
Iisa Hulda Kaarina
Kiira Sofia Eufrosyyne
Unna Maisa Matilda
Taika Iida Orvokki
Tara Sally Albiina
Ja J:llä alkavia vielä:
Juuli (sopisi mielestäni erinomaisesti Joonan kanssa!)
Jeena
Jiina
Jinna
Jatta
Jarna
Maisa Iida Eufrosyyne
Iida Eufrosyyne käviskin, mutta Maisa etunimenä ei inspiroi... Tosin onko parempi Ida Eufrosyne? Pitääkin miettiä tarkemmin tuota pitkää vokaalia.
Alva Iida Kaarina
Frida Sally Sofia
Saaga Hulda Albiina
Klaara Isla Matilda
Sade Maisa Sofia
Janni Iida Maaria
Jessi Tilda Tuulia
...Näistä ehdoton suosikki Janni Iida Maaria!
Janra
Ihan jees, harkintaan!
Jenneli
kuulostaa vähän liian "keksityltä"
Jaania
Jani extra a-kirjainten kanssa...? :)
Jasmi
Eih
Jael
Noup
Jola
Kiinnostava, tätä harkitaan!
Juni
Tämä liittyy kans harkittavien listalle!
Iisa Hulda Kaarina
Kiira Sofia Eufrosyyne
Unna Maisa Matilda
Taika Iida Orvokki
Tara Sally Albiina
Iisa ja Tara harkintaan, Unna listalta jo löytyykin...
Juuli (sopisi mielestäni erinomaisesti Joonan kanssa!)
Niin minunkin mielestä!
Jeena
Juu ei
Jiina
Ei tämäkään
Jinna
Noup
Jatta
Kaverin koira
Jarna
ehkäpä...
Jenny Sofia Matilda, Janna Iida Orvokki, Isla Beeda Sofia, Seela Iida Margaretha, Iita Hulda Orvokki