Räsäsen mukaan insesti ja raiskaus ovat abortin puolustajien perusselitykset abortin puolustamiseksi.
Alabama, jossa jatkossa esimerkiksi raiskaus ja insesti eivät kelpaa syyksi aborttiin, Vastaavasti laittoman abortin tehnyt lääkäri voi saada 99 vuoden vankeustuomion.
Räsäsen mukaan insesti ja raiskaus ovat abortin puolustajien perusselitykset abortin puolustamiseksi.
– Insesti on kortti, joka näissä asioissa vedetään aina esiin, vaikka se on äärimmäisen harvinainen juttu. Minua häiritsee, että liioitelluin esimerkein yritetään kumota keskustelu.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6498d507-fcc6-4885-b198-342f18a11…
Kommentit (87)
Abortin kieltämisestä ei seuraa iloisia vauvaperheitä, vaan laittomia abortteja. Sillä ei yksinkertaisesti voi voittaa mitään.
Jos mä alkaisin höpiseen samoja asioita kuin Räsäskä, pääsisin varmaan hoitoon.
Oikeassahan hän on perustelujen suhteen. Suurin osa suomalaisista aborteista tehdään ns. mukavuussyistä. Jos abortin hakijan pitäisi maksaa saman verran kuin lapsettomuushoidoissa olevan, niin aborttien määrä laskisi aika lailla eikä laiminlyötyjen lasten määrä silti kasvaisi.
Linkki päivätty 19.05.2019.
Mikä on motiivisi AP?
Vuoden vanha linkki..
Raiskaus ja insesti herättävä mielikuvia sekä tunteita. Siksi niitä käytetään, mutta syynä yhtä hyvä tai parempi on ihmisen päätösvalta. Tätä päätösvaltaa nytkin säädöstellään. Säännöstelyssä sitten kolme mhdollisuutta. Joko pysytään nykyisissä rajoituksissa, kiristetään rajoituksia tai vapautetaan rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan hän on perustelujen suhteen. Suurin osa suomalaisista aborteista tehdään ns. mukavuussyistä. Jos abortin hakijan pitäisi maksaa saman verran kuin lapsettomuushoidoissa olevan, niin aborttien määrä laskisi aika lailla eikä laiminlyötyjen lasten määrä silti kasvaisi.
🙄 Miten niiden määrä ei kasvaisi? Abortteja tekee paljon mm. huumeidenkäyttäjät, alkoholistit ja muut joiden elämänhallinta on pielessä mutta sentään tajuavat että lasta ei siihen kannata pykätä.
Mun mielestäni abortti on naisen kehoon ja elämään kohdistuva päätös, johon vain nainen itse voi päätöksen tehdä.
Haluaisin kuitenkin, että aborttikeskustelussa tuotaisiin myös vähän toista näkökulmaa esiin. Minäkin olen tehnyt abortin, joten voin tästä puhua. Ensinnäkin sellaisen päätöksen tekeminen on iso kriisi. Tunteet vellovat laidasta laitaan, usein juuri järki ja tunne on ristiriidassa ja aikaa tehdä päätös on todella vähän. Ja tämä on niitä harvoja päätöksiä elämässä, kun peruuttaa ei voi. Päätöksen tekemiseen voi paljonkin vaikuttaa naisen lähipiiri, sillä tällaista päätöstä ei ole olosuhteista johtuen helppo tehdä selkeällä mielellä ja varmana kannastaan. Jos lähipiirissä on henkilö, joka on voimakkaasti jotain mieltä, se saattaa vaikuttaa päätökseen.
Eli voi tulla tehtyä sellainen päätös, jonka tuntee virheeksi. Tai joka tuntuu jälkeenpäin ajateltuna jopa virheeltä. Monet kuvaavat sitä aikaa, että oli kuin sumussa.
Toinen asia, mistä toivoisin keskustelua on se, että abortin jälkeen voi tulla syvä masennus. Kaikille ei tule, hyvä niin, mutta monille tulee. Se voi tulla myös yllättäen, vuosia jo tapahtuneen jälkeen. Välttämättä asia ei ole niin yksinkertainen, että tehdään abortti ja jatketaan siitä, mihin jäi.
No AP
Ala puhua.
Ala perustella, mikä sai sinut laittamaan linkin.??
Vierailija kirjoitti:
No AP
Ala puhua.
Ala perustella, mikä sai sinut laittamaan linkin.??
Oletko
ihan
tolal-
tasi.??
Valistuksen aika alkoi n. 1600 luvulta.
Silloin oltiin sitä mieltä, että uskonto on erotettava valtiosta.
Ja näin pyrittiinkin tekemään. Mikään ei ole oikeudenmukaista, jos uskonto pääsee säätämään lakeja.
Suomi tänä päivänä.
Meillä on Räsänen, politiikassa...ja uskonto ohjaa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄 Miten niiden määrä ei kasvaisi? Abortteja tekee paljon mm. huumeidenkäyttäjät, alkoholistit ja muut joiden elämänhallinta on pielessä mutta sentään tajuavat että lasta ei siihen kannata pykätä.
Olet kohtalaisen väärässä. Abortteja tehdään pääosin ihan tavallisille naisille, jotka pitävät aborttia ehkäisykeinona. Alkoholistit ja narkit haluaa lapsen, jotta "on joku, joka oikeasti rakastaa".
Vierailija kirjoitti:
Valistuksen aika alkoi n. 1600 luvulta.
Silloin oltiin sitä mieltä, että uskonto on erotettava valtiosta.
Ja näin pyrittiinkin tekemään. Mikään ei ole oikeudenmukaista, jos uskonto pääsee säätämään lakeja.
Suomi tänä päivänä.
Meillä on Räsänen, politiikassa...ja uskonto ohjaa häntä.
Siinä tuli pieni virhearvio.
Ongelma ei koske pelkästään uskontoja, vaan myös aatteita.
Esimerkkejä ei tarvitse kovin kaukaa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtalaisen väärässä. Abortteja tehdään pääosin ihan tavallisille naisille, jotka pitävät aborttia ehkäisykeinona. Alkoholistit ja narkit haluaa lapsen, jotta "on joku, joka oikeasti rakastaa".
Ei ole mitään ihan tavallista naista. Nämä on naisia jotka ovat arvioineet että tähän tilanteeseen ei ole hyvä vauvaa tehdä. Ovat kaappijuoppoja, eroamassa pian, mielenterveysongelmia.
Olen itse tehnyt abortin parikymppisenä. Olin asunnoton, ilman ammattia ja minulla oli kohtuu paha alkoholiongelma. Se että en tehnyt lasta tuohon tilanteeseen auttoi siinä että sain elämäni kuntoon. Silti se mietityttää edelleen silloin tällöin vuosien jälkeen. Kukaan tasapainoinen ihminen ei teetä abortteja liukuhihnalla. Ne jotka teettää, ei ole äitiainesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni abortti on naisen kehoon ja elämään kohdistuva päätös, johon vain nainen itse voi päätöksen tehdä.
Haluaisin kuitenkin, että aborttikeskustelussa tuotaisiin myös vähän toista näkökulmaa esiin. Minäkin olen tehnyt abortin, joten voin tästä puhua. Ensinnäkin sellaisen päätöksen tekeminen on iso kriisi. Tunteet vellovat laidasta laitaan, usein juuri järki ja tunne on ristiriidassa ja aikaa tehdä päätös on todella vähän. Ja tämä on niitä harvoja päätöksiä elämässä, kun peruuttaa ei voi. Päätöksen tekemiseen voi paljonkin vaikuttaa naisen lähipiiri, sillä tällaista päätöstä ei ole olosuhteista johtuen helppo tehdä selkeällä mielellä ja varmana kannastaan. Jos lähipiirissä on henkilö, joka on voimakkaasti jotain mieltä, se saattaa vaikuttaa päätökseen.
Eli voi tulla tehtyä sellainen päätös, jonka tuntee virheeksi. Tai joka tuntuu jälkeenpäin ajateltuna jopa virheeltä. Monet kuvaavat sitä aikaa, että oli kuin sumussa.
Toinen asia, mistä toivoisin keskustelua on se, että abortin jälkeen voi tulla syvä masennus. Kaikille ei tule, hyvä niin, mutta monille tulee. Se voi tulla myös yllättäen, vuosia jo tapahtuneen jälkeen. Välttämättä asia ei ole niin yksinkertainen, että tehdään abortti ja jatketaan siitä, mihin jäi.
Abortti on naisen valinta ja vaikea vain silloin, kun lasta on toivottu ja tutkimuksissa selviää vakava sairaus. Räsäsen kertomissa tapauksissa päätös on helppo ja oikeutettu, mutta monissa muissa on pakko kysyä, miksi ehkäisy ei voi olla naisen valintana, jos aborttikin voi.
Masennus on suotava seuraus toimenpiteestä, joka vastaa keskenmenoa. Minusta suorastaan looginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ihan tavallista naista. Nämä on naisia jotka ovat arvioineet että tähän tilanteeseen ei ole hyvä vauvaa tehdä. Ovat kaappijuoppoja, eroamassa pian, mielenterveysongelmia.
Olen itse tehnyt abortin parikymppisenä. Olin asunnoton, ilman ammattia ja minulla oli kohtuu paha alkoholiongelma. Se että en tehnyt lasta tuohon tilanteeseen auttoi siinä että sain elämäni kuntoon. Silti se mietityttää edelleen silloin tällöin vuosien jälkeen. Kukaan tasapainoinen ihminen ei teetä abortteja liukuhihnalla. Ne jotka teettää, ei ole äitiainesta.
Kun sinä oli hunningolla , niin oletat että kaikki on hunningolla. Tietysti abortteja teetetään liukuhihnalla. Oli niin vakuuttavaa argumentointia taas että olet minun uusi ajattelijaidoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sinä oli hunningolla , niin oletat että kaikki on hunningolla. Tietysti abortteja teetetään liukuhihnalla. Oli niin vakuuttavaa argumentointia taas että olet minun uusi ajattelijaidoli.
Mene kuule vaikka perjantaina ja lauantaina joskus lähipubiin. Siellä on se sinun äitiaines. Ne on ne naiset joiden sinun mielestä pitäisi tehdä enemmän vauvoja. Enköhän minä ole tätä ilmiötä tarkemmin tarkastellut kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Linkki päivätty 19.05.2019.
Mikä on motiivisi AP?
Vuoden vanha linkki..
Poliitikkojen edesottamukset on aina ajankohtaisia.
Roskaa! Pääasia on jo pitkään ollut, että ihmiset itse päättävät, sitä tekevät mm. tulevaisuutensa suhteen. Jollei halua lasta, et halua, siinä se.