Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua varsinaisesti on häirinnyt nyt koronaeristyksessä?

Vierailija
05.05.2020 |

Meillä koko perhe hoitaa kaiken kevyesti etänä.
Kaikkea on yllin kyllin. Ainoastaan pari tiettyä harrastusta on tauolla.

Urheilemaan pääsee helposti metsäteille juosten tai pyöräillen.

Leffat voi vuokrata netin kautta ja katsoa omalta screeniltä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että tämä vaikuttaa talouteen niin paljon. Itselläni on osittainen tulospalkkaus, ja tulot romahtaneet, kun edes B2B-palvelumyynti ei vedä tämän joukkopsykoosin takia. Joka puolella yt-neuvotteluita ja lomatuksia. Etätöissä kaipaan työkavereita ja asiakkaita. Seuraa on onneksi lapsesta, jota täytyy myös opettaa, koska opettajia ei näy, ei kuulu, vaikka median mukaan he huikean digiloikan ovatkin ottaneet. Itse epäilen heidän loikanneen lähinnä viinipänikän äärelle.

Opetuksessa on ollut kuulemma isoja eroja. Työkavereilta olen kuullut, että joillakin on ihan oikeita tunteja ja opettaja soittaa oppilailleen ja tarkastaa tehtävät ja lähettää palautetta.

Toisille on tullut vain maanantaina wilmaan tehtävät ja palautetta ei ole tullut, eli tuskin on edes tarkastettu.

Todella väärin, että näille kaikille maksetaan palkkaa, vaikka toiset ovat tehneet oikeasti töitä etäopetuksen kanssa ja toiset vain vetäneet lonkkaa kotona.

Meillä on ollut ohjelmat ja tehtävistä on täytynyt ottaa kuva ja toimittaa se netin kautta opelle tarkastettavaksi. Ekaluokkalaiset kuulemma viittailevat Teamsissa.

Vierailija
22/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei mihinkään voi mennä. Olen kotona 3 ja 1 -vuotiaiden lasten kanssa ja ainut mitä on voitu näinä viikkoina tehdä on ulkoilu. Kyllä hieman kaipaisi jotain muutakin ja etenkin lapsille kaveriseuraa. Itselle myös. Autoa ei ole, joten piirit ovat tällä hetkellä pienet.

Kaipaan myös ravintolassa syömistä, aikuisten illanviettoja, sykettä, kuntosalia, huolettomuutta ja jopa julkisella liikenteellä matkustamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä pelko läheisten puolesta. Äitiä en ole nähnyt aikoihin, sunnuntaina mennään katsomaan ikkunan taakse. Muuten ei elämä ole juuri muuttunut.

Vierailija
24/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten tapaa ihmisiä. Asun yksin eikä oo edes lemmikkiä. Erityisesti kaipaan siskoani, näin sen viimeksi 7 viikkoa sitten ja vanhempani näin yli 9 viikkoa sitten. Alkaa olemaan tosi yksinäinen olo.

Vierailija
25/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mäkkiruokaa, ei oo autoo eikä tänne takahikiään ole kotikuljetuksia xD noh, ehkä kesällä saa kunnon safkat!! 🙂

Vierailija
26/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa se, ettei saa lounasbuffeeta.

Ei tuo nyt mikään iso harmi ole, mutta kuitenkin.

Vierailija
27/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien ja muiden sairaiden ihmisten puolesta murehdin. Ja yritysten tilanteen. Jos ajattelisin vain itseäni tämä olisi ollut ihan huippua.

Vierailija
28/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten turha ulina. Itsellä vaikea tila, joten tälläinen elämänrajoittaminen on ihan normaalia itselleni.

Vierailija
29/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa first world problems näillä ekoilla. Trolleja porvoosta.

Olin juuri tulossa kommentoimaan samoilla sanoilla first world problem, mutta eri kulmalta.

Sama tilanne meillä. Asiantuntijatyö molemmilla vanhemmilla. Mutta jotta kaikki ei olisi niin ruusuista, niin yksi lapsista erityislapsi, mutta hänkin oireilee selvästi vähemmän etäkoulussa.

Vierailija
30/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten saa olla eristyksessä (kuten tahtoisin) vaan joudun joka päivä menemään töihin ja kohtaamaan ihmisiä.

Vierailija
31/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti mikään. Ehkä jossain vaiheessa alkoi käydä vähän raskaaksi, että olen lähisuvusta ainoa, joka on pystynyt eristäytymään niin täysin, että voin vielä käydä vanhempieni luona. Nyt kuitenkin tunnen pikemminkin kiitollisuutta kuin väsymystä asiasta. Väsymykseni vaihtui kiitollisuuteen siinä vaiheessa, kun tajusin, että epidemia ei tule loppumaan vanhempieni elinaikana. Nöyrin ja kiitollisin mielin olen se, joka saa olla vanhempieni vierellä loppuun asti. 

Vierailija
32/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei kauppojen kotiinkuljetus voi samalla tuoda kaljaa kun ruokaa, olen aikuinen ihminen.

Mikä järki tommosessa on. Minun on sitten kuitenkin lähdettävä oluen takia kauppaan, miksi ihmeessä en voi saada viikottaista annostani ruokalähetyksen mukana. :(

Kuitenkin kaupan sivuilla komeilee kaljat mistä voi klikata, mutta sori, ei voi lain mukaan kotiinkuljettaa. No miksi niiden kuvat edes on laitettu nettikauppaan sitten.

Luulis nyt että tämmösena aikana voisi säätää lain, että ruokakuljetuksen mukana saa ostaa myös mietoja alkoholijuomia. Ja jos ovella ei näkyisi aikuista, niitä ei sitten annettaisi. Mikä voi olla niin syntistä tässä.

Vierailija
33/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei kauppojen kotiinkuljetus voi samalla tuoda kaljaa kun ruokaa, olen aikuinen ihminen.

Mikä järki tommosessa on. Minun on sitten kuitenkin lähdettävä oluen takia kauppaan, miksi ihmeessä en voi saada viikottaista annostani ruokalähetyksen mukana. :(

Kuitenkin kaupan sivuilla komeilee kaljat mistä voi klikata, mutta sori, ei voi lain mukaan kotiinkuljettaa. No miksi niiden kuvat edes on laitettu nettikauppaan sitten.

Luulis nyt että tämmösena aikana voisi säätää lain, että ruokakuljetuksen mukana saa ostaa myös mietoja alkoholijuomia. Ja jos ovella ei näkyisi aikuista, niitä ei sitten annettaisi. Mikä voi olla niin syntistä tässä.

Tilaa Saksasta. Tuli viikossa kotiovelle kannettuna. Ja saat vaikka väkeviäkin. Itse tilasin viinejä. 

Vierailija
34/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että tämä vaikuttaa talouteen niin paljon. Itselläni on osittainen tulospalkkaus, ja tulot romahtaneet, kun edes B2B-palvelumyynti ei vedä tämän joukkopsykoosin takia. Joka puolella yt-neuvotteluita ja lomatuksia. Etätöissä kaipaan työkavereita ja asiakkaita. Seuraa on onneksi lapsesta, jota täytyy myös opettaa, koska opettajia ei näy, ei kuulu, vaikka median mukaan he huikean digiloikan ovatkin ottaneet. Itse epäilen heidän loikanneen lähinnä viinipänikän äärelle.

Opetuksessa on ollut kuulemma isoja eroja. Työkavereilta olen kuullut, että joillakin on ihan oikeita tunteja ja opettaja soittaa oppilailleen ja tarkastaa tehtävät ja lähettää palautetta.

Toisille on tullut vain maanantaina wilmaan tehtävät ja palautetta ei ole tullut, eli tuskin on edes tarkastettu.

Todella väärin, että näille kaikille maksetaan palkkaa, vaikka toiset ovat tehneet oikeasti töitä etäopetuksen kanssa ja toiset vain vetäneet lonkkaa kotona.

Meillä on ollut ohjelmat ja tehtävistä on täytynyt ottaa kuva ja toimittaa se netin kautta opelle tarkastettavaksi. Ekaluokkalaiset kuulemma viittailevat Teamsissa.

Kokeita on valvottu nettikameroiden kautta ja monenlaisia projekteja ymv. on täytynyt toteuttaa. Ihan hyvin on mennyt.

Vierailija
35/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouslama ja kun sen tietää, että se korjausliike toteutetaan ottamalla pois köyhiltä, työttömiltä, vanhuksilta, lapsilta ja sairailta. Ja ne rahat annetaan niille joilla sitä muutenkin on jo ihan tarpeeksi ja sen jälkeen kun se ei riitä, leikataan lisää niiltä jotka ei pysty vaikuttamaan tilanteeseensa. Kun tämä on ohi niin maamme hallitus kepittää hengiltä kaikki keskituloisista alaspäin ja ne maksaa tämän kalliisti vielä monen sukupolven ajan.

Vierailija
36/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki.

Olisin mielelläni jättänyt tämän kokemuksen väliin.

Minulla on jo ihan riittävästi kokemuksia elämän vaikeuksista. On potkuja ja työttömyyttä, köyhyyttä ja vaikeuksia. En olisi jaksanut enää elää tällaistakin kulkutautiaikaa.

Vierailija
37/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut missään koronaerisryksissä mutta häiritsee se ettei työpaikalla saa ruokaa.

Vierailija
38/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki.

Minulla on jo ihan riittävästi kokemuksia elämän vaikeuksista. On potkuja ja työttömyyttä, köyhyyttä ja vaikeuksia. En olisi jaksanut enää elää tällaistakin kulkutautiaikaa.

Korona on vaikeinta hyvätuloisille jotka ovat nyt ne jotka menettivät jotain. Joten onnea, olet päässyt yli edellisistä vaikeuksista niin hyvin että et edes henkisellä tasolla muista mitä se oli.

Vierailija
39/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyökermaperseet

Vierailija
40/57 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki.

Korona on vaikeinta hyvätuloisille jotka ovat nyt ne jotka menettivät jotain. Joten onnea, olet päässyt yli edellisistä vaikeuksista niin hyvin että et edes henkisellä tasolla muista mitä se oli.

Rikkaiden on turha valittaa vaikka aamulla löytäisi itsensä katuojasta, tervetuloa oikeaan elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi