Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiset 10-vuotiaalla

Vierailija
05.05.2020 |

Vähän olen yllättynyt. Tyttö on 147cm pitkä ja painaa vasta 30kg. Rinnat alkoi kasvaa pikkuhiljaa vuosi sitten ja joulun jälkeen jo ihan aa-kupit täyttänyt. Nyt sit kuukautiset.

Mutta mites, kun olen ollut käsityksessä, että painoa pitäis olla enemmän, että kuukautiset alkaa. Tuolla on rasvaprosentti ihan olematon jos ei rintoja lasketa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi 11 v. ja siskollani 10 v. ja olimme kummatkin tuossa iässä todella laihoja. Ihan normaalia.

Vierailija
2/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tavatonta ole. Minä olin ihan luuviulu rimppakinttu, ja säännöllinen vuoto alkoi 9-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia.

Vierailija
4/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkaa... Toivottavasti saa olla vielä lapsi, vaikka keho yrittääkin kertoa jotain muuta.

Vierailija
5/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tyttö jää nyt lyhyeksi, koska kasvua ei tyypillisesti ole paljoa luvassa kuukautisten alettua. Mutta ei sekään vaarallista ole, noin 150 senttiä on ihan normaalin rajoissa oleva pituus.

Vierailija
6/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10v ja 145cm kun kuukautiset alkoi. Todella supersuper hoikka myös olin, painoa en muista enää. Pituuskasvu jäi siihen, painoa tuli myöhemmin hieman lisää vaikka tosi hoikka olen aina ollutkin..

Vierailija
7/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulukaverilla aikoinaan alkoi kahdeksanvuotiaana. Ei me sitä silloin tietenkään tiedetty, mutta kertoi meille yläasteella. Ei se lääkäreiden mukaan mitenkään tavallista ollut, mutta ei siitä kaverista kuuleman mitään vikaa silti ollut löytynyt.

Vierailija
8/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi kun olin täyttänyt 10 v heinäkuussa, niin syyskuussa. kyllä sitä on tosi lapsi siinä vaiheessa. minulla oli käsitys, että kuukautiset on jotain joka tulee vain kerran. en siis tiennyt että tulevat joka kuukausi monta kymmentä vuotta.

Vierailija
9/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka omassa lapsuudessani totuutena toitotettiin, että kuukautiset voivat alkaa vasta yli 43-kiloisilla, se oli täysin puutaheinää ja vailla tieteellistä pohjaa.

Vierailija
10/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt olisi niin hulissaan lapsen pituuskasvustakaan. Vaikka kuukautiset alkavat tytöillä nykyään aiempaa nuorempina, ovat he pidempiä kuin aiempien sukupolvien tytöt.

Vierailija
11/11 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille!

Ap