Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nättejä purkkeja keittiön avohyllyyn!

Vierailija
05.05.2020 |

Pieni keittiö, jossa todella vähän kaappitilaa. Käytännössä kuivakaapin tuotteet pitää sijoittaa avohyllyihin, joten haussa olisi katseen kestäviä ja kuitenkin käytännöllisiä purkkeja ja rasioita/laatikoita pastoille, riisille, jauhoille, kissanruuille jne. Mistähän löytyisi hyviä? Kaikki ideat ja suositukset otetaan vastaan!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisko esim. Ikean 365+ -sarja? Monenmuotoisia astioita, isoin 3,3 litraa vetävä, eiköhän luulisi mahtuvan. Ok, ovat kyllä läpinäkyviä, mutta ainakaan minulla eivät ruuat ehdi valon takia pilaantua. Ja läpinäkyvyys on eduksi, kun tietää heti kertavilkaisulla, mitä sisältö on, eikä tarvitse arpoa monesta samannäköisesti umpipurkista oikeaa.

https://www.ikea.com/fi/fi/cat/ruoansaeilytys-jaerjestys-15937/

Noissa on kivaa sekin, että kansi on tiivis, mutta sen saa auki yhdellä kädellä, mikä on avuksi, jos samalla yrität kaivaa ainesta hyllystä ja vaikkapa vatkata.

öö .. mä olen kyllä kirjaillut niihin purkkeihin mitä ne sisältää ihan nätisti kaunolla

Zinc

ÖÖöö.... ja sitten kääntelet purkkeja oikein päin tämän tästä. Liottelet rumaksi tatinoituneita etikettejä, ja teet uusia, koska et sä voi noita koneessakaan pestä ilman, että ne "nätisti kaunokirjoitetut" laput menee pilalle.

Nää.

Miksi kuivatarvikepurkkeja pitäisi pestä koneessa ?

Zinc

Siksi, että niitä on hyvä pestä aina välillä. Rasiat pölyyntyy sisältä ja niiden ulkopintaan kulkeutuu ruoanlaitosta rasvasumua pintaan eli ne tatinoituu puolessa vuodessa aika likaisiksi, vaikka pitäisi aina liesituulettimen päällä, kun tekee ruokaa.

Toki ne voi pestä käsinkin, mutta siinäkin ne etiketit menee rumaksi.

Vierailija
22/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ne mun purkit myöskään vaihda paikkaa, vaan niille on omat paikat. Voisin silmät kiinnikin ottaa hyllystä riisit ja makaroonit jne ..

Zinc

No ihan kuinka vaan. Mulla on muutakin ajateltavaa, kun teen ruokaa. Ja mulla on myös mies, ja kaksi lasta, jotka tekee ruokaa. 

Palauttaa tavarat samaan paikkaan mistä ne ottikin.

Näin mulle lapsena opetettiin. 

Zinc

Olet kai opettanut saman miehelle ja lapsellesi, jos eivät osaa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisko esim. Ikean 365+ -sarja? Monenmuotoisia astioita, isoin 3,3 litraa vetävä, eiköhän luulisi mahtuvan. Ok, ovat kyllä läpinäkyviä, mutta ainakaan minulla eivät ruuat ehdi valon takia pilaantua. Ja läpinäkyvyys on eduksi, kun tietää heti kertavilkaisulla, mitä sisältö on, eikä tarvitse arpoa monesta samannäköisesti umpipurkista oikeaa.

https://www.ikea.com/fi/fi/cat/ruoansaeilytys-jaerjestys-15937/

Noissa on kivaa sekin, että kansi on tiivis, mutta sen saa auki yhdellä kädellä, mikä on avuksi, jos samalla yrität kaivaa ainesta hyllystä ja vaikkapa vatkata.

öö .. mä olen kyllä kirjaillut niihin purkkeihin mitä ne sisältää ihan nätisti kaunolla

Zinc

ÖÖöö.... ja sitten kääntelet purkkeja oikein päin tämän tästä. Liottelet rumaksi tatinoituneita etikettejä, ja teet uusia, koska et sä voi noita koneessakaan pestä ilman, että ne "nätisti kaunokirjoitetut" laput menee pilalle.

Nää.

Ei ole lappuja. Olen käyttänyt metalli-kynää ja jäljet on pysyviä, siis poltettu siihen.

Zinc

Mikä on metallikynä?

Vierailija
24/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siirrätte tuotteet purkkeihin, kuinka muistatte eräpäivät? Merkitsettekö eräpäivät jonnekin ja/tai mistä tiedätte onko tuotteet vanhentuneet?

Purkin pohjaan on hyvä liimata lappu :)

Mä en usko, että kukaan oikeasti jaksaa liimailla johonkin jauhopurnukkaan pohjaan lappua parasta-ennen-päivämäärästä. Jos sä jaksat, sulla on vähän liikaa aikaa näpräämiseen...

Oon neuroottisen tarkka parasta ennen -päiväyksistä, sen lapun liimaaminen vie alle minuutin :)

Vierailija
25/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten purkki voi mennä sekaisin en käsitä, jos tekee vaikka riisiä. Ottaa purkin pois sieltä, kaataa riisit kattilaan tai mihin vaan haluaa ja laittaa purkin takaisin, kun siellä on vain yksi tyhjä paikka sille.

En käsitä miten se voi mennä sekaisin ?

Zinc

Vierailija
26/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ne mun purkit myöskään vaihda paikkaa, vaan niille on omat paikat. Voisin silmät kiinnikin ottaa hyllystä riisit ja makaroonit jne ..

Zinc

No ihan kuinka vaan. Mulla on muutakin ajateltavaa, kun teen ruokaa. Ja mulla on myös mies, ja kaksi lasta, jotka tekee ruokaa. 

Zinc

En ole. Minusta ihminen, jonka keittiön hyllyssä on kaikki millilleen oikealla paikalla on niuho, jolla ei ole parempaa tekemistä. Et taida paljoa oikeasti tehdä ruokaa siellä keittiössäsi?

Ja hei, kuten sanottua, ei mun edes tarvitse. Lasin läpi näkee kertasilmäyksellä, mitä purkissa on.

Vierailija
27/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siirrätte tuotteet purkkeihin, kuinka muistatte eräpäivät? Merkitsettekö eräpäivät jonnekin ja/tai mistä tiedätte onko tuotteet vanhentuneet?

Mä en usko, että kukaan oikeasti jaksaa liimailla johonkin jauhopurnukkaan pohjaan lappua parasta-ennen-päivämäärästä. Jos sä jaksat, sulla on vähän liikaa aikaa näpräämiseen...

Oon neuroottisen tarkka parasta ennen -päiväyksistä, sen lapun liimaaminen vie alle minuutin :)

Mä olen joskus niitä säilönyt, kun saan niin paljon negaa, niin en viitsinyt sanoa, mutta mä olen leikannut sen vkp päiväyksen irti siitä tuotteesta ;)

Zinc

Sanottakoon tämä nyt sitten, kun sinä sait jo suurimmat negat niskoillesi ;)

Joitakin ärsyttää kun toisten tavat on vaan fiksumpia.

Vierailija
28/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen VKP:n irti leikkaamiseen menee jotakuinkin 5 sekunttia ;)

Zinc

Vierailija
29/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea.

Ainoa harmi on tietysti se, että siellä purkissa on vielä vähän tuotetta, jonka eräpäivä on x.x. ja sitten sinulla on se uusi pakkaus jonka eräpäivä on jossain kaukana tulevaisuudessa. En minä ainakaan viitsi sekoittaa uutta ja vanhaa samaan purkkiin, joten minulla on tuotteita sekä alkuperäisessä pakkauksessa ja purkissa. Tämän kun sais vielä ratkaistua.

Vierailija
30/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten purkki voi mennä sekaisin en käsitä, jos tekee vaikka riisiä. Ottaa purkin pois sieltä, kaataa riisit kattilaan tai mihin vaan haluaa ja laittaa purkin takaisin, kun siellä on vain yksi tyhjä paikka sille.

Zinc

Jos sulla on avohyllyssä kaikki kuivatavara, siellä on silloin about parikymmentä samanlaista purkkia vierekkäin, siis jopa samaa kokoa.  Toisen parikymmentä pienempää päälle.Tietysti jos et paljon tee ruokaa ja sulla on on vain kolme isoa purkkia ja neljä pientä, se on vähän helpompaa.

Vierailija
31/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea.

Ainoa harmi on tietysti se, että siellä purkissa on vielä vähän tuotetta, jonka eräpäivä on x.x. ja sitten sinulla on se uusi pakkaus jonka eräpäivä on jossain kaukana tulevaisuudessa. En minä ainakaan viitsi sekoittaa uutta ja vanhaa samaan purkkiin, joten minulla on tuotteita sekä alkuperäisessä pakkauksessa ja purkissa. Tämän kun sais vielä ratkaistua.

Vetää tussilla sen vanhan vkp:n yli ja kirjoittaa uuden alle.

Zinc

Ei kai tämä näin vaikeata voi olla ?

Vierailija
32/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa riittävän kokoisen tarran, niin siihen mahtuu vaikka 6 uutta vkp:tä. Jos vaihtaa sisällön kerran vuoteen, se yksi lappu kestää 6 vuotta. 

Hmm ..

Zinc

Vierailija
33/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Jos sulla on avohyllyssä kaikki kuivatavara, siellä on silloin about parikymmentä samanlaista purkkia vierekkäin, siis jopa samaa kokoa.  Toisen parikymmentä pienempää päälle.Tietysti jos et paljon tee ruokaa ja sulla on on vain kolme isoa purkkia ja neljä pientä, se on vähän helpompaa.

Siis, jos siellä on yksi paikka vapaana, niin ei mene sekaisin, vaikka niitä purkkeja olisi siellä 10 000.

Zinc

Kun vain YKSI paikka on tyhjänä mihin se palautetaan.

Vierailija
34/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä siivoaminen jos keittiössä avohylly. Kerää pölyä, rasvaa ja kaikkea töhkää. Purkkeja ja hyllyjä saa olla jatkuvasti pyyhkimässä. Onneksi pääsin eroon omastani. Olihan se nätti mutta aivan järkyttävän rasittava.

Vierailija
35/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea.

Käytä vanha loppuun, pese mahdollisesti välissä ja sitten vasta uudet purkkiin. Sen aikaa voi olla se uusi avaamatta :)

Vierailija
36/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Siis, jos siellä on yksi paikka vapaana, niin ei mene sekaisin, vaikka niitä purkkeja olisi siellä 10 000.

Zinc

Kun vain YKSI paikka on tyhjänä mihin se palautetaan.

;-D juujuu, menepäs nyt järjestelmään viivottimen kanssa niitä purkkejasi.

Vierailija
37/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Zinc

En ole. Minusta ihminen, jonka keittiön hyllyssä on kaikki millilleen oikealla paikalla on niuho, jolla ei ole parempaa tekemistä. Et taida paljoa oikeasti tehdä ruokaa siellä keittiössäsi?

Ja hei, kuten sanottua, ei mun edes tarvitse. Lasin läpi näkee kertasilmäyksellä, mitä purkissa on.

Miten noin paljon voi sattua _asiasta_ keskustelu, että yrität keskustella _minusta_ ?

Zinc

Jos pysyttäisiin vaan niissä purkeissa, vaikka tunnetkin olevasi _alakynnessä_.

Ystävällisesti,

Zinc

Vierailija
38/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä siivoaminen jos keittiössä avohylly. Kerää pölyä, rasvaa ja kaikkea töhkää. Purkkeja ja hyllyjä saa olla jatkuvasti pyyhkimässä. Onneksi pääsin eroon omastani. Olihan se nätti mutta aivan järkyttävän rasittava.

Äläpä muuta sano, oikein tuli tuskan hiki kun luki tätä ketjua. Avohyllyt toimii vain, jos keittiössä ei juurikaan tehdä ruokaa. 

Kaikkein kätevin on iso vetolaatikko, ainakin oman kokemukseni mukaan - mahtuu paljon tavaraa, eikä tarvitse juuri lainkaan siirrellä mitään, kun etsii (hyllyssä kun on aina ne takarivin kamat).

Eikä tosiaan tarvitse siirrellä mitään mihinkään, saati kirjoitella päivämääriä.

Vierailija
39/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kelpuutatko mutta näillä ainakin voisit ilmaiseksi kokeilla mikä koko tai malli tuntuisi hyvältä - ne Ärkkäriltä saatavat isot muoviset karkkilaatikot. Voi pinota päällekkäin ja niihin mahtuu kauraryynipaketin sisältö hyvin. Kannet voi olla erivärisiä kuten punaisia, sinisiä ja läpinäkyviä mistä jo voi tunnistaa mitä laatikossa on.

Vierailija
40/50 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Zinc

Miten noin paljon voi sattua _asiasta_ keskustelu, että yrität keskustella _minusta_ ?

Zinc

Jos pysyttäisiin vaan niissä purkeissa, vaikka tunnetkin olevasi _alakynnessä_.

Ystävällisesti,

Zinc

No itse asiassa se olit kyllä sinä, joka ekana käänsit asian minun perheeseeni ja lastenkasvatukseeni.

Toistan: läpinäkyvästä purkista näkee heti, mitä on sisällä, EIKÄ tarvitse söhrätä nimilappua tai mittailla tarkalleen purkkien paikkoja.

Kukin käyttää energiaa siihen, mitä pitää järkevänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän