Mikä on mummosi äidin nimi?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Kaisa475
Saiko ennenvanhaa laittaa numeron nimeksi?
Elfinaa (Fiina) ja Lilja Selma (Lilli). Molemmat ladyt synt. 1900 alkuvuosina ja tiukkoja, fiksuja, sodan eläneitä (+kansalaissota) mammoja. Siinä ei ihmetelty kun he pistivät asiat rullaamaan. Ja niin rakkaita ja kunniotettuja molemmat. Lilli oli kyllä välillä vähän naisellisen turhamainen mutta pilkkoi polttopuut kädenkäänteessä ja hoiteli muutkin juoksevat hommat. En aina jaksa ymmärtää miten jaksoivat, eivätkä turhista vinkuneet.
Eva.
Olen muuten sukua jeesukselle. En kyl suoraan, viärän koivun kautta mennöö.
Emilia Fredrika ja Augusta Maria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senja. Toisen nimeä en tiedä.
Mietin, että kysyn vaan yhden mummon nimeä, kun ajattelin vähän naiivisti, että ehkä ihmiset eivät halua kertoa molempia jos joku yhdistä sen heihin.
Mutta harvapa kyllä varmaa tietää tuttaviensa mummojen äitien nimiä, joten ajatukseni oli aika typerä.
Nimet ovat tosi kiehtovia, siksipä tätä kyselen ilokseni. Monta kivaa nimeä on ollutkin :)
No mitä pahaa siinä olisi jos joku yhdistäisi nimet niitten kertojaan:D
Eipä minusta mikään, mutta olen huomannut, että moni ei esim. viitsi täällä kertoa esim. asuinpaikkaansa, koska pelkää, että joku tunnistaa hänet :)
Minun mieskään eivät tiedä isoisoäitien nimiä, miten kukaan muukaan? Vain oma äitini voisi tunnistaa minut, mutta hän kasikymppisenä tuskin käy täällä.
Jep, kuten kirjoitinkin tajusin ajatukseni ihan hölmöksi :D Onkohan tuo yleistä, että ihmiset eivät juurikaan tiedä sukuaan isovanhempia pidemmälle?
Tästä syystä useat suhteellisen lähiserkun kanssa naimisissa. Lähi - tarkoitan sillä että monet eivät tunne kaikkien vanhempiensa pikkuserkkuja eivätkä heidän lapsiakaan. Isoisoisovanhempiahan on jokaisella 16 kpl yhteensä, taaemmassa polvessa 32kpl jne. Useimmat tuntevat vain miesten sukunimi-jatkumoita mikä on harmi.
Yllättyisitte.
T.sukututkija mummo
Vierailija kirjoitti:
Braskeva ja Anna-Pauliina
Täytyy sukututkijana sanoa että Braskeva ei ole koskaan tullut vastaan. Vain yksi eskimo löytyy nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Eva.
Olen muuten sukua jeesukselle. En kyl suoraan, viärän koivun kautta mennöö.
Kaikki ovat. Tai ainakin henkilölle joka sukukartassa hänen paikallaan t.sukututkija
Moni ei myöskään tunne sukunsa ulkomaiden haaroja, niitä löytyy joka suvusta. Suosittelen. Mukava harrastus kaikenikäisille
Ei aavistustakaan, en ole varmaan ikinä kuullutkaan.
Lyydia, toisen laitoin äsken eri viestiin.
Vierailija kirjoitti:
Mira ja Laura
Tämä poikkesi melko kovasti linjasta. Miran jotenkin mieltää vasta 70-lukulaiseksi nimeksi. Kuitenkin kylläpä niitä löytyy jo aiemminkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Braskeva ja Anna-Pauliina
Täytyy sukututkijana sanoa että Braskeva ei ole koskaan tullut vastaan. Vain yksi eskimo löytyy nimellä.
Joo, suomalaista ei tätä nimeä löydy. Olisiko tämä isoäiti ollut sitten venäläinen/ eskimo tai jotain muuta
Amanda. Toisen mummon äidin nimi oli Hilma.
minun mummoni äidin nimi oli Aina. Isän puoleisia en ole nähnyt edes isovanhempia, nimet kyllä tiedän. En siis tiedä isän äidinäidin etunimeä.
Selma