Mies halusi tavatessamme naimisiin,
mutta ei enää välttämättä halua. Kiertelee ja kaartelee, eikä oikein jaksa puhua asiasta. Minulle naimisiinmeno on tärkeää. Ollaan oltu yhdessä jo vuosia enkä enää jaksaisi odottaa. Eroaisitko tässä tilanteessa?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin, koska sille on jokin syy ettei mies halua enää avioon.
Samaa ajattelen. Sitä syytä mies vaan ei suostu kertomaan, sanoo ettei sellaista ole. On ihan lukossa tuossa asiassa. Ap
Kissa pöydälle ja mies kertomaan, miksi muutti mielensä ja jos ei sano syytä, niin sitten vain häävalmistelut käyntiin.
Eri asia sitten on, miksi sitä pitää niin tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ajattelen. Sitä syytä mies vaan ei suostu kertomaan, sanoo ettei sellaista ole. On ihan lukossa tuossa asiassa. Ap
Yhtään teitä tuntematta arvelisin että ehkä miehestä tuntuu ettet ole se oikea vaikka sinua rakastaisikin. Ensihuumassa ehkä avioliitto kuulosti hyvältä ajatukselta myöhemmin. Anteeksi kauheasti jos loukkaan, itselläni tuo oli syy miksi en halunnut avioitua exäni kanssa. Rakastin häntä kyllä, mutta ajattelin aina että joku sopivampi tulee vielä. Ja tulihan se..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään teitä tuntematta arvelisin että ehkä miehestä tuntuu ettet ole se oikea vaikka sinua rakastaisikin. Ensihuumassa ehkä avioliitto kuulosti hyvältä ajatukselta myöhemmin. Anteeksi kauheasti jos loukkaan, itselläni tuo oli syy miksi en halunnut avioitua exäni kanssa. Rakastin häntä kyllä, mutta ajattelin aina että joku sopivampi tulee vielä. Ja tulihan se..
Voiko mies odotella parempaa vaikka olisi lapsia nykyisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin olen kysynyt, mutta kieltää jyrkästi. Sanoo, että haluaa olla kanssani elämänsä loppuun asti eikä avioliitolla ole siinä asiassa kuulemma merkitystä. Epäilen silti, että alun rakastumisvaiheen jälkeen tunteet ovat haalenneet. Rakastaa varmaan joo, mutta ei tarpeeksi että näkisi avioliiton oikeana ratkaisuna. Ap
No mikä hitto siinä avioliitossa on niin hienoa?
Vastaapa nyt suoraan tähän kysymykseen: MITÄ se mies sanoo syyksi kun kysyt että mennäänkö naimisiin 2kk päästä keskiviikkona klo 12? Jos hän kiertelee, niin miten hän kiertelee. Ihan nyt sanasta sanaan kerrot. Muuten on tosi vaikea noin epämääräisestä jutusta sanoa oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
No mikä hitto siinä avioliitossa on niin hienoa?
Ajattelen ennemminkin niin, että jos on suhteen alussa yhdessä puhuttu että molemmat haluaa naimisiin, niin mies on se joka joutuu perustelemaan mielensä muuttumista. Itse en olisi jatkanut seurustelua, jos olisin tämän silloin tiennyt. Nythän mies ei halua edes perustella.
Jos olisi rehellinen, taustalta saattaisi paljastua syitä joiden vuoksi meidän kannattaisi muutenkin erota. Kuten se, että mies odottaa jotakuta parempaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vastaapa nyt suoraan tähän kysymykseen: MITÄ se mies sanoo syyksi kun kysyt että mennäänkö naimisiin 2kk päästä keskiviikkona klo 12? Jos hän kiertelee, niin miten hän kiertelee. Ihan nyt sanasta sanaan kerrot. Muuten on tosi vaikea noin epämääräisestä jutusta sanoa oikein mitään.
Olen kysynyt että mentäiskö heinäkuussa naimisiin ja vastaa siihen ettei osaa sanoa 😂 ap
Ja kiertelyt on sellaisia, ettei just nyt jaksa puhua muttei hyvää hetkeä myöhemminkään tule. Sanoo että haluaisi itse osallistua suunnitteluun, kieltää minua tekemästä mitään yksin, mutta ei tee itsekään mitään. Välillä puhunut häistä ulkomailla jossain kivassa kohteessa. Sitten taas ei tiedä haluaako vielä ja onko tämä nyt niin tärkeää.
Pää räjähtää... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko mies odotella parempaa vaikka olisi lapsia nykyisen kanssa?
Tietenkin voi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lihonut paljon? M43
En ole, hyvässä kunnossa olen pitänyt itseni. Miten niin, olisiko se dealbraker jos olisin? 😅 Ap
Yhdessä vaiheessa suhdettamme laihduin alipainoiseksi eikä me silloinkaan naimisiin menty. Haluaisin ajatella että tuolla asialla ei ole merkitystä. Ap
Minulla oli melkein sama. Suhteen alussa mies puhui että haluaa naimisiin ja lapsia minun kanssani. Muutaman vuoden jälkeen puhui lapsista vain kontrollointi mielessä, tyyliin: "eihän minun lasteni tuleva äiti voi tehdä tuota". Kun yritin puhua tulevaisuudesta, mies kierteli ja kaarteli ja vältteli aihetta. Näin käytöksestä että ei selvästi halunnut enää, mutta välillä hän saattoi sanoa esim. Mennään naimisiin sitten kun x. Nämä lupaukset olivat tietenkin aina katteettomia ja päädyin odottamaan monta vuotta näiden tyhjien epämääräisten sitten kun lauseiden takia. Olisinpa uskonut omaa vaistoani ja lähtenyt kun kiertely ja kaartelu alkoi. Lopulta mies jätti minut ja nyt olen kihloissa miehen kanssa joka ei vetkutellut vaan laittoi asiat tapahtumaan omasta halustaan.
Pistä kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lihonut paljon? M43
En ole, hyvässä kunnossa olen pitänyt itseni. Miten niin, olisiko se dealbraker jos olisin? 😅 Ap
Ei välttämättä dealbraker, mutta vähintään vakava sopimusrikkomus. Mies saisi myös syyttää itseään siitä, että valvonta on pettänyt. Lihominen on kuitenkin pitkällinen prosessi, eikä mikään kertarysäys.
Miehet on usein niin mukavuudenhaluisia, että pysyvät suhteessa ihan ok:n tyypin kanssa, vaikka mitään sen kummempia tunteita ei olisikaan. Mies kuitenkin hyötyy parisuhteesta monin tavoin eikä halua luopua saavutetuista eduista (kunnes tulee jotain parempaa eteen ja on mies varma, että voi lähteä sitä parempaa tavoittelemaan).
Tuo selitys, ettei mies halua erota, on vain laiskan ja tilanteeseen tyytyneen ihmisen puhetta.
Jos mies ei suostu naimisiin, kyllä kannattaa erota, jos sinä itse haluat naimisiin. Mielestäni se ei ole mitenkään tyhmä tai hölmö syy, ja kyllähän miehen haluttomuus ja aikaansaamattomuus puhuu omaa kieltään.
Olen muutenkin sitä mieltä, ettei naisten pitäisi jatkaa seurustelua vuosikausia eikä etenkään muuttaa yhteen, ennen kuin on kihlasormus sormessa ja hääpäivä katsottuna. Nainen vain "häviää" tällaisissa diileissä.
Mies haluaa olla « vapaa», ilman sormusta, ei halua sitoutua. Miehet kyllä haluaa naimisiin sitten kun unelmien nainen on eteen löytynyt. Ja silloin ei odotella eikä jaaritella, vaan suhde etenee ihan miehen tahdosta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on usein niin mukavuudenhaluisia, että pysyvät suhteessa ihan ok:n tyypin kanssa, vaikka mitään sen kummempia tunteita ei olisikaan. Mies kuitenkin hyötyy parisuhteesta monin tavoin eikä halua luopua saavutetuista eduista (kunnes tulee jotain parempaa eteen ja on mies varma, että voi lähteä sitä parempaa tavoittelemaan).
Tuo selitys, ettei mies halua erota, on vain laiskan ja tilanteeseen tyytyneen ihmisen puhetta.
Jos mies ei suostu naimisiin, kyllä kannattaa erota, jos sinä itse haluat naimisiin. Mielestäni se ei ole mitenkään tyhmä tai hölmö syy, ja kyllähän miehen haluttomuus ja aikaansaamattomuus puhuu omaa kieltään.
Olen muutenkin sitä mieltä, ettei naisten pitäisi jatkaa seurustelua vuosikausia eikä etenkään muuttaa yhteen, ennen kuin on kihlasormus sormessa ja hääpäivä katsottuna. Nainen vain "häviää" tällaisissa diileissä.
Niin, paitsi että me naiset ollaan välillä se osapuoli joka on suhteessa ihan vain kun ei viitsi olla yksikään. Itse ainakin myönnän olleeni.