Aiotko mennä kirjastoon, ravintolaan, huvipuistoon, jne, kun ne avautuvat?
Itse mietin, että noihin ei ole mikään kiire. Katselen tilannetta ihan rauhassa heinäkuun lopulle. Jos silloin koronaan sairastuneita ei ole enempää kuin nyt ja tauti ei ole levinnyt, niin sitten varmaan voi elokuussa harkita, jos menisi.
Jos sairastuneita on enemmän kuin nyt, niin sitten jätän väliin tältä kesältä. Onneksi kotona on kirjoja niin, että riittää lukemista pariksi vuodeksi.
Kommentit (59)
Kirjastoon menen heti kun avautuu, siellä on toistakymmentä kirjaa odottamassa noutamista. Kaikki sellaisia, jotka ovat seisseet tämän ajan hyllyssä eli niihin ei koske muut kuin kirjastonhoitaja ja minä.
Tuskin menen mihinkään noista. Huvipuistoa tiedän lasten odottaneen koko talven, joten sen kanssa voi tulla vaikein päätös, mutta toisaalta se on myös se, jossa tartuntariski on todennäköisesti pahin. Kirjaston kirjat käyn palauttamassa ulkona olevaan palautusluukkuun, ehkä hengityssuojan kanssa voisin yhden käynnin tehdä hakemassa kirjoja lapsille. Olen harkinnut ostamista, mutta meidän paketit tulevat aina väkisin ruuhkaiseen postiin, vaikka tilaisi mihin automaattiin, joten voi olla, että kirjasto on parempi vaihtoehto. Ravintoloihin ja kahviloihin en aio mennä koko kesänä, en välttämättä koko vuonna.
Kirjastoon menen heti kun ne avautuvat. Palautan lainaamani aineistot ja lainaan uusia. Täällä pk-seudulla on käytössä omatoimi-lainaus eli niihin varauksiini koskee kirjastonhoitajan lisäksi vain minä.
Eli lainaan ja palautan. Köyhällä kun ei ole varaa ostaa kaikkia haluamiaan lehtiään ja kirjojaan uusina. Olen laskenut että olen säästänyt kirjaston käyttämisellä jo vähintään 50 000 euroa. Toinen syy on se, että jos haluan lukean lehden tai kirjan vain kerran niin miksi ostaa uutena?
Museoissa en ole käynyt, enkä leffateattereissakaan. Enkä kyllä huvipuistoissakaan. Eli niihin en todennäköisesti mene. Mutta sadepäiviksi tekemistä aion kirjastosta hakea.
Kirjastoon menen ja ravintolaan myös. Huvipuistoon sitten kun pääsee normaalisti..ei kiinnosta lähtee jonottamaan turvaväleillä ja oottelemaan kun laitteita desinfioidaan välissä..eläinpuistoa saatan harkita😊 Mökille menen, on varattu mökki kesälle.
Olen huomannut, miten paljon rahaa säästyy, kun ei kuluta turhiin palveluihin.
Säästän edelleen ja käytän ulkomaanmarkoihin, kun korona on rokotettu leviämättömäksi.
Kaupassa, uimarannalla ja pyöräilemässä käymme, eipä täällä mitään muuta tarjontaa olekaan. Noutoruokaa saa nytkin ja syömme sen aina muutenkin kotona. Mummolassa käymme niin että ollaan ulkona, kuten tämä äitienpäivä aiotaan hoitaa myös.
En mene minnekään, mistä ei voi (tai kannata) lähteä kesken pois.
Esim jos menisi ravintolaan syömään ja viereisessä pöydässä aletaan yskiä, niin ei olisi enää mukava tunnelma.
Kirjastoon kesäkuun lopulla, kun kirjojen palautuspäivät on, mutta muuten ei oo tarvetta. Ravintolasta on saanut ruokaa tilattuna. Huvipuistoihin tai vastaaviin ei tarvetta.
En tietenkään. En aio myöskään hankkiutua ennenaikaiseen hautaan vetämällä röökiä tai syömällä itseni läskiksi vaikkei nämäkään ole kiellettyjä. Oman järjen käyttökin on sallittua, jopa suotavaa.
Kirjoja varaan netistä ja noudan kirjastolta. Muualle ei ole mitään tarvetta lähteä.
Heti kun ravintolat ja uimahallit avautuu niin niihin. Tosin jos uimahalliin päästetään vain 50 henkeä ja sinne on tuntien jono niin antaa olla.
Uimahalliin en kaipaa, koska parin viikon päästä voi mennä jo luonnonvesiin uimaan.
Kirjastoa käytän normaalisti paljon. Nyt olen lukenut omasta kotikirjastosta aiemmin lukemattomia kirjoja, niitä riittää. Lapsellekin olen onneksi ostanut kirjoja varastoon, just löysin ison laatikollisen lastenkirjoja, joita olen aiemmin antikvariaateista ostellut. Samoin löysin korillisen mummon kirjahyllystä perimiäni kirjoja, joita en ole ennen lukenut. Esim. Välskärin kertomuksissa riittää lukemista hyväksi toviksi.
Elokuvissa en käy kesällä koskaan muutenkaan, kesällä kuuluu olla ulkona!
Museot ja kesäteatterit ehkä voisi houkutella. Ulkomuseoihin varmasti ainakin voisi mennä. Mutta odottelen nyt tuon kesäkuun ja katson, alkaako koronatartunnat nousta.
Ravintolassa en nykyisin käy kovin usein, koska hinnat ovat nousseet ja laatu laskenut viimeisen 10 vuoden aikana. Ennemmin ostan sen naudanfileen kotiin, kokkaan itse yhdessä perheen kanssa ja syödään omalla rantaterassilla. Saa koko perheen ruoat suurinpiirtein sillä hinnalla, joka menisi yhden ihmisen ravintola-annokseen ja yleensä on parempaa.
Kirjastoon aion mennä sillä teen lopputyötä, hakemaan lähdekirjallisuutta siis.
Ravintolaan aion mennä sillä niin voin tavata kavereita ja syödä valmista ruokaa ja ryypätä.
Huvipuistoon en aio mennä vaikka lapset hinkuisivat, sillä väki rynnii kuitenkin niskaan hönkimään jonossa ja lapset (omat ja muiden) lähmii kaikki paikat, eli ei, ahdistaa jo valmiiksi ajatus.
Miks menisin?
Käykää te kiireisimmät nyt hakemassa tautinne. Mun henki on arvokkaampi.
Moni paikka sulkenut jo vain siksi että pitävät huolta työntekijöiden terveydestä. Ulos saat yhä ravintolasta ostaa mutta et jäädä istumaan. Tämä on jo niin monessa paikaa saatu toimivaksi, tuskin alkavat oman terveyden uhalla muuttamaan.