Kai te tiedätte, että tämän palstan koronakeskustelut eivät vastaa lainkaan normaalien ihmisten ajatuksia?
Täällä näyttää siltä, että hallitusta vihataan ja sen jokaista koronatoimea haukutaan ja että "kansa" toivoo tiukkaa koronalinjaa ulkonaliikkumiskieltoja myöten ainakin seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.
Ja että jokainen kansalainen pelkää henkensä edestä virusta, joka palstan tietojen mukaan ta*paa 150% siihen sairastuneista ja leviää hengitysilmassa, juomavedessä ja sähkötöpselistä.
Todellisuudessa valtaosa ihan tavallisista kansalaisissa on tyytyväisiä hallituksen koronalinjaan ja toivoo maltillista epidemian hallintaa tukahduttamispyrkimysten sijaan.
Meistä tavallisista ihmisistä iso osa käy töissä, pyörittää perhearkea, kaipaa jo harrastuksia sekä kontakteja muihin ihmisiin, vaikkakin korona-ajan rajoitusten puitteissa.
Me ymmärrämme, ettei Suomi voi sulkeutua kokonaan tukahduttamaan virusta siihen saakka, että rokote tai toimiva lääke saadaan, jos edes saadaan.
Ja ei, meistä kukaan ei aja laumasuojaa vaan ihan vain terveen järjen käyttöä ja hyötyjen ja haittojen punnitsemista tarkkaan.
Palstalla äärimielipiteet korostuvat, mutta suurin osa suomalaisista on realisteja, jotka ymmärtävät että meidän täytyy nyt totutella elämään koronaviruksen kanssa ja löytää Suomelle sopiva, oma linja, jolla terveydenhuollon kantokyky säilyy samalla, kun arkinen elo jatkuu jotakuinkin normaalina.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas alkoi riitely ja nimittely/haukkuminen. Samaan aikaan väittävät olevansa suomen fiksuimpia ja asioista parhaiten perillä olevia.
Selittäkää tää hyökkäävä käytös?
Kysy ap: ltä 😈
Kysyn nyt sinulta, onko normaaliksi ihmiseksi sanominen siis hyökkäys, joka oikeuttaa aloittamaan riitelyn? Itse en näe aloituksessa muita henkilöihin viittaavia sanoja kuin tuo normaali. Ja se nyt on niin epämääräinen käsitys, että jos siitä loukkaantuu, niin ehkä AP puhuu juurikin sinusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oltava rehti siinäkin tosiasiassa että
ELLEI KORONAA OLTAISI LASKETTU näin massavana maahan vaan oltaisiin heti suljettu ne kentät ja tsekkaukset tehty EI KOKO YHTEISKUNTAAKAAN OLTAISI TARVITTU SULKEA NÄIN myöskään eikä Uudenmaan sulkua tehdä.
VÄHEMMÄLLÄ vauriolla oltaisiin selvitty myös vanhustenkodeissa.
Nyt kun ihmiset yrittävät edelleen vaatia suojausta niin aukaisevat viruksen kaikkien silmille. Olen tästäkin eri mieltä. Niinkuin suurin osa koko kansasta.
Mitä jotkut "tsekkaukset" auttaa virukseen, jonka 3/4 kantaa oireettomana?
Marin tosin on jo myöntänyt, että lentokenttien kanssa mokattiin. Suomessa ei osattu toimia ajoissa, kun ei oltu ennen tähän tilanteeseen jouduttu, ja sitten olikin jo myöhäistä.
Se on helppo huudella jossain palstalla karanteenien perään, kun samaan aikaan päättäjiltä on puuttunut lailliset keinot ja valmiit välineet epidemian estämiseen.
Mielenkiintoista miten hallitus yllätettiin tässä epidemiaan varautumisessa housut kintuissa. Aivan yleisesti on ollut tietona, että tällainen epidemia syntyy enemmin tai myöhemmin aasiassa. Kyse on ollut vuosien ajan siitä millainen ja mistä lähtee liikkeelle. Esim. hesarissa ja suomen kuvalehdessä on ihan valtamedia tehnyt artikkeleja asiasta. Uhlien kartpituksissa tällaiset epidemiat ovat olleet siellä listan kärjessä ja silti mitenkään ei ole varauduttu tai edes suunniteltu miten toimitaan.
Ja kuinka kävikään? Erittäin hyvin.
AUTTAAKO SANOMAN PERILLE MENOA ETTÄ KIRJOITAN KORONAJUTUT CAPS LOCK POHJASSA?????? TAMMIKUUSSA???? KORONAKETJUSSA!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tällä palstalla monet vaikuttavat seuraavan runsaasti ulkomaisia medioita ja suunnilleen tammikuun lopussa oltiin kartalta asioista. Hallitus ja thl tuolloin oli sitä mieltä ettei tällä ole Suomelle mitään merkitystä ja mitään toimia alettiin tekemään vasta maaliskuussa. Hukattuna aikana olisi voitu ne varmuusvarastot katsoa ja täydentää, ja pistää hiihtolomamatkailu jäihin ja ulkomailta palanneet karanteeniin. Nyt ne meni alepan kautta abclle kahville.
Juuri näin. Tavallista valistuneenpaa porukkaa. Yllättävän monet ulkoisesti ihan fiksulta vaikuttavat ihmiset eivät seuraa mitään muuta mediaa kuin hesaria/Yleä, eikä heitä ylipäänsä kiinnosta perehtyä juuri mihinkään asiaan yhtään pintaa syvemmältä. Tällaiset ihmiset uskovat suoralta kädeltä, kun ”asiantuntija” sanoo televisiossa, että ”koronan leviäminen Suomeen on äärimmäisen epätodennäköistä” tai ”testaaminen on aivan turhaa”.
Ja vielä tavallista valistuneempiakin ihmisiä. Ihme, kun hallitus ei ole jo kääntynyt Vauva-palstan asiantuntijoiden puoleen kriisin ratkaisussa! Itse asiassa koko maailman tulisi ottaa palstan asiantuntijoiden neuvoista vaari! Täällä on alan parhaat töissä 24/7 (paitsi klo 23-7 välisenä aikana). Jostain syystä kukaan ei silti maksa heille palkkaa.
Totta, av-palstan ”asiantuntijat” kun haluaisivat, että noudatettaisiin kriisin parhaiten hoitaneiden maiden, kuten Uuden-Seelannin, viitoittamia käytäntöjä. Se olisi todellakin parasta Suomelle jos niin toimittaisiin.
Oletko kaikessa tuollainen jälkiviisas besserwisser?
Ei ollut jälkiviisautta
KUN KIRJOITETTIIN ENNEN JOULUA ja TAMMIKUUSSA miten tässä tulee käymään !!!! Älä valehtele. Näet ne tuosta pitkästä coronaketjusta itse.
Tosin tuokaan ei ole edes se ensimmäinen coronaketju vaan jotkut poistatti kaiken aiheeseen liittyvän keskustelun jo muutaman viikon ennen tuon ketjun aloittamista. Tuossa vaiheessa alkoi olla muussakin mediassa koronajuttuja ,joten keskustelu sai tännekin jäädä.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tämähän on vain Suomen suurin keskustelupalsta.
Kenties, mutta täällä harjoitetaan myös todella vahvaa mielipiteenmuokkausta ja poliittista mielipidevaikuttamista. Jokainen pidempään palstaillut tietää, millainen tilanne on esim. vaalien alla. Lisäksi äärimielipiteet ja älämölö saavat eniten huomiota.
Jokainen voi osaltaan estää tätä mielipiteen muokkausta ja möyhötystä ilmoittamalla kyseiset ketjut asiattomiksi. Oman agendan edistäminen ja floodaus on säännöissä selkeästi kielletty. Samoin kuin trollaus.
Mille palstan moderoijat täysin sokeita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt käytän minä muotoa koska väitettiin ettei yksittäinen kansalainen muka tajuaisi asioita:
1. Toin esille netissä vuosi sitten havaintoja pandemian mahdollisuudesta, nähtyäni videon ja odottelin jo Jouluksi tätä. Olin varustanut kotini jo ennen Joulua tähän.
2. Toin tammikuussa esille, Monien muitten kanssa täällä, että tää räjähtää käsiin koska rokotetta ei ole kansoille ja niin räjähti!
3. Vetosin sulkemaan lentokentän heti, ei tapahtunut, Pyysin jäljittämään heti ekat tartuttajat, ei tapahtunut. Laskettiin kentiltä porukkaa tartuttamaan vaikka varoitin.
4. Toin esiin Veriryhmien mahdollisen vaikutuksen sairastuvuuteen, asia on mahdollinen
5. Varoitin desinfiointiaineitten läträämisestä KOSKA VIRUS MUUNTUU helpommin
6. Toin sukkahousujen kudoksen tänne ensimmäisenä > muualla yliopisto vahvisti asian maailmalla.
7. Olen sanonut D vitamiinin tason yhteyden täällä monien muitten kanssa sairastuvuuteen.
8. Olen satojen muitten kanssa painottanut maskien käyttöä ja opastanut niitten tekemistä täällä
9. Olen tuonut Haarp - aseen ja virustutkijoitten toimineen samoilla alueilla ja tutkineen samoja asioita
Ja ihan peruskansalainen.
Koska tällaisella näytöllä tässä saa vielä "ei-Normaalin" tittelin niin silloin on jotain Operation Paperclip tyyppistä hämärää tässä koko koronahommassa.
Öh, suosittelen jotain muita harrastuksia taikka sitten voisit lähteä tekemään virologian tai epidemiologian alan väitöskirjaa tuolla osaamisella. Ulkona on aurinkoinen keli, kannattaa katsoa ikkunasta.
Virologeja käytetään tässä juuri ja systeemi on sellainen että jos vastustaa niitä tekosia kansojen parhaaksi niin tulee lentokonetta alas kuten ne molemmat Maleysian koneet ja muuta. Ukrainan koneessa meni jostain 264 stä(?) 100 virustutkijaa huipulta. Niin aivojaan voi käyttää.
En ole varmaan edes klikkaillut auki noita aloituksessa mainittuja koronakeskusteluja.
Silloin kun tämä alkoi, oli selvää, että tekee hallitus päätöksiä niin tai näin, niin paskamyrskyä tulee joka tapauksessa. Samoin THL tekee tietenkin kaikki väärin :D (Ja en tarkoita, että mitään ei saisi kritisoida mutta..)
Ja on ihmisiä, jotka ennen tätä kriisiä jo ovat ahdistuneita, purkavat sitä, kriisin myös tällaisten ihmisten määrä ehkä vielä kasvaa.
Tämän palstan lukeminen joka tapauksessa edellyttää tiettyä medialukutaitoa eikä kaikkia otsikoita kannatakaan klikata auki:)
Onkohan aloitus taas Tik Tok Huulimuijan? Se se osaa huomiohorota ja trollata, jos huomio hiipuu se vaihtaa paitaa. kerää tietoja ties minne... Joku typerys jota viedään ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
AUTTAAKO SANOMAN PERILLE MENOA ETTÄ KIRJOITAN KORONAJUTUT CAPS LOCK POHJASSA?????? TAMMIKUUSSA???? KORONAKETJUSSA!!!!!!
NARSISTIEN ON TAPANA KOROSTAA OMAA ERINOMAISUUTTAAN.
Huomaisvathan kaikki, miten hän oli ensin oikeassa, miten hän anasaitsee saada sanoa "mitä minä sanoin". Taputtakaamme tälle suurtietäjälle, annetaan narsistin paistatella huomiossaan.
Ps. Caps Lock pohjassa omaa asiaansa jopa vähän ohiksena huutelevat antavat itsestään hmm.. erikoisen kuvan..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku hallituksen myyrien fanaattisten kannattajien rakentama ketju, en näe mitään hysteriaa ihmisissä jotka tuovat epäkohdat esiin. Epäkohtia riittää, mutta en jaksa luetella, koska elämä on liian lyhyt. Kesän aikana tai sen jälkeen näemme tarkemman tilanteen, silloin eivät puheet paina enää mitään. Henkilökohtaisesti luulen ap:n ja muiden covidioottien olevan itse näitä myyränkolosta huutelevia pösilöitä, helppo se on toisen persi..illä mäkeä laskea.
Juuri tätä ap tarkoitti. Mistään ei voi enää keskustella ilman, että joku hyökkää ja nimittelee joksikin. Jokainen noin kirjoittava voisi oikeasti nyt miettiä, kuinka toisille ihmisille on korrektia puhua tai kommentoida.
Älkää pliis tehkö tätä, ap ei todellakaan juuri sitä tarkoittanut, luitko saman tekstin kuin minä? Tai jos tarkoitti, olisi voinut ppppikkuisen puolueettomampi olla niin olisi varmaan vähän mielekkäämpiä vastauksia voinut saada.
Hemmetti kun internetti on nykyään täynnä boomereita ja muita hessuja, ampuvat vain itseään ja muita jalkaan tämmöisillä aloituksilla.
Meitä on varmasti muitakin, jotka eivät huutele ajatuksistaan julkisesti joka paikassa. En viitsi lähteä väittelyihin tai tulla leimatuksi sinun kaltaistesi puolelta vauhkoksi. Töissä ei tämän tyyppisiä keskusteluja käydä, mutta satunnaisissa kommenteissa huomaa, että todella moni toivoo voivansa jatkaa etätöissä mahdollisimman pitkään ja pitää lapsensa kotona, jos vain pystyy. Lapsen koulussakin luulin olevani poikkeus, kun pidän lapsen kotona, mutta nyt käy ilmi vähän kerrassaan, että muitakin on, jotka ovat jäämässä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku hallituksen myyrien fanaattisten kannattajien rakentama ketju, en näe mitään hysteriaa ihmisissä jotka tuovat epäkohdat esiin. Epäkohtia riittää, mutta en jaksa luetella, koska elämä on liian lyhyt. Kesän aikana tai sen jälkeen näemme tarkemman tilanteen, silloin eivät puheet paina enää mitään. Henkilökohtaisesti luulen ap:n ja muiden covidioottien olevan itse näitä myyränkolosta huutelevia pösilöitä, helppo se on toisen persi..illä mäkeä laskea.
Juuri tätä ap tarkoitti. Mistään ei voi enää keskustella ilman, että joku hyökkää ja nimittelee joksikin. Jokainen noin kirjoittava voisi oikeasti nyt miettiä, kuinka toisille ihmisille on korrektia puhua tai kommentoida.
Älkää pliis tehkö tätä, ap ei todellakaan juuri sitä tarkoittanut, luitko saman tekstin kuin minä? Tai jos tarkoitti, olisi voinut ppppikkuisen puolueettomampi olla niin olisi varmaan vähän mielekkäämpiä vastauksia voinut saada.
Hemmetti kun internetti on nykyään täynnä boomereita ja muita hessuja, ampuvat vain itseään ja muita jalkaan tämmöisillä aloituksilla.
Luimme saman tekstin, miksi sinun tulkintasi AP:n salaisista tarkoituksista on oikeampi kuin minun / lainaamasi kommentoijan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas alkoi riitely ja nimittely/haukkuminen. Samaan aikaan väittävät olevansa suomen fiksuimpia ja asioista parhaiten perillä olevia.
Kysyn nyt sinulta, onko normaaliksi ihmiseksi sanominen siis hyökkäys, joka oikeuttaa aloittamaan riitelyn? Itse en näe aloituksessa muita henkilöihin viittaavia sanoja kuin tuo normaali. Ja se nyt on niin epämääräinen käsitys, että jos siitä loukkaantuu, niin ehkä AP puhuu juurikin sinusta...
Kyllähän tässä on selkeä arvoasetelma. Apn mielestä hänen tavallaan ajattelevat mutuilijat ovat normaaleja. Tämä tietysti tarkoittaa sitä, että eritavoin ajattelevat ovat epänormaaleja.
Kyllä tiedän. Täällä oli jo heti alussa ihan selkeitä trolleja joiden tarkoitus on lietsoa pelkoa ja sitten nämä jotka elävät elämäänsä ilmeisesti täällä netissä ja ottavat totuutena suunnilleen kaiken mitä täällä kertoillaan. Itse olen käynyt töissä koko ajan ja meillä useamman kymmenen ihmisen työpaikalla ei ole ollenkaan sellaisia keskusteluja kuin mitä täällä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tässä on selkeä arvoasetelma. Apn mielestä hänen tavallaan ajattelevat mutuilijat ovat normaaleja. Tämä tietysti tarkoittaa sitä, että eritavoin ajattelevat ovat epänormaaleja.
Tyypillinen asetelma av:lla, ei keskustella itse aiheesta vaan siitä mitä joku yksittäinen sana mahtoi tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tämähän on vain Suomen suurin keskustelupalsta.
Kenties, mutta täällä harjoitetaan myös todella vahvaa mielipiteenmuokkausta ja poliittista mielipidevaikuttamista. Jokainen pidempään palstaillut tietää, millainen tilanne on esim. vaalien alla. Lisäksi äärimielipiteet ja älämölö saavat eniten huomiota.
Jokainen voi osaltaan estää tätä mielipiteen muokkausta ja möyhötystä ilmoittamalla kyseiset ketjut asiattomiksi. Oman agendan edistäminen ja floodaus on säännöissä selkeästi kielletty. Samoin kuin trollaus.
Mille palstan moderoijat täysin sokeita...
Minua ihmetyttää tämä uskomus moderoijista. Täällä ei ole mitään moderoijaa lukemassa ketjuja ja viestejä. Niiden poistaminen tapahtuu ihan meidän käyttäjien ilmiantojen perusteella. Toki tiettyjä sanoja on ohjelmoitu kielletyiksi, jotta tarttuvat ennakkosensuuriin. Muuten moderointi tapahtuu ilmpitusten perusteella. Painat vaan lippua ja ilmiannon lähetät. Ei tarvitse vaivautua edes perustelemaan syytä.
Kiitos tästä keskustelun avauksesta ap, olen samaa mieltä vaikka tämäkin ketju täyttyi taas näistä tietyistä.
Itse olen huomannut sen, että pahimmat K-öyhöttäjät vastaavat kaikille hiemankin erimieltä oleville tyylin "Veen apina, idiootti" ym. täynnä raivoa ja väkivaltaista asennetta kaikkia kohtaan, jotka eivät ajattele, että tämä on nyt se maailmanloppu ja kaikille pakkotoimia ja rajoituksia, rokotuksia ikuisesti tai ollaan kaikki haudassa.
Ties mistä nämäkin mielipidemuokkaajat kömpineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästiin palstan perusongelmaan. Normaaliksi sanominen loukkaa muita. Itse sanoin vahingossa "nainen voistiko seurustella transmiehen" kanssa ketjussa haluavani normaalin miehen. Ei käynyt mielessänikään, että samalla loukkaan "epänormaaleja", joita en kuitenkaan mielessäni pidä friikkeinä. Siitä kuitenkin sain osakseni "mitä saat tällaisesta ilkeilystä" kommentteja, joista myös pahoitin mieleni, koska en tarkoittanut loukata ketään, olinpahan vain ajattelematon.
Jos nyt vaikka määritellään normaaliksi sellainen, joka on valtaväestöä, niin mielestäni se ei samalla tarkoittaa, että vähemmistöläinen olisi epänormaali, vaan eritavalla ajatteleva... Loukkaantujat voisi vähän miettiä kannattaako joka sanavalinnasta pahoittaa mieltään, kuitenkin kaikki ehkä ymmärsivät mitä tarkoitettiin, sanavalinta vain oli jokseenkin epäsopiva. Noh nämä on näitä, keskustelupalstojen ydinongelmia kun sanat voi lukea eritavalla kuin toinen on ne kirjoittanut.
Mutta jos nyt hyväksyn tuon, että täällä ei saa sanoa normaaliksi ketään, koska samalla sanoo muita epänormaaleiksi, joka nyt sitten on näköjää epätoivottu ominaisuus. Niin en hyväksy sitä, että jos joku kuitenkin vahingossa snaoo jotain normaaliksi, niin tässä on sitten täysi oikeus perustelematta loukkaantumistaan alkaa sättimään takaisin. Ei ihmiset keskustele niin. Eikös NORMAALISTI kysytä ensin, että mitä tarkoitit... Ethän itsekään haluaisi olla jatkuvasti väärinymmärretty ja kommenttiesi jokaista väärää sanavalintaa ruoditaan. Eikö voitaisi keskittyä siihen POINTTIIN?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen asetelma av:lla, ei keskustella itse aiheesta vaan siitä mitä joku yksittäinen sana mahtoi tarkoittaa.
Tottakai jokaisella sanalla onmerkityksensä kuten esim. Sanalla normaali, johon sisältyy tietty arvolataus oikeasta ja hyvästä. Miksi käyttää tätä sanaa jos sitä ei tarkoita? Eikö ole suomenkieli oikein hallussa?
Sieltä luin tammikuussa, että kahden viikon päästä Suomessa on 100 tuhatta kuollut koronaan.
Onko siellä joku ennustanut, ettei kuolleita juurikaan tule.