Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi avataan touko-kesäkuussa. :) PELOTTAAKO teitä, jotka ette ole vielä sairastaneet koronaa?

Taudin selättänyt
05.05.2020 |

Ihan varmasti kouluilla, kirjastoissa, ravintoloissa, uimahalleissa, urheiluseuroissa, työpajoilla yms. korona lähtee aivan uuteen laukkaan.

Koronaa on rajoituksia purettaessa enemmän kuin rajoitusten alkaessa eli elämme alkukesästä erilaisessa Suomessa.

Pelottaako?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Lapset eivät mene tänä keväänä enää kouluun. Ravintoloissa (en tarkoita baareja) on edelleen kotiinkuljetus. Kirjastossa voin pikaisesti käydä jos on tarve. Uimahalleihin en mene (mökillä oma ranta). Mökillä on muutenkin rauhallista, joten siellä aion viettää kesäni ilman pelkoa koronasta ja välttää ihmisjoukkoja.

Vierailija
22/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat (ja terassit) voi olla se paikka, missä käsienpesut ja turvavälit unohtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa, vaikka parasta aikaa sairastan sitä. Huomenna olen ollut kaksi viikkoa sairaalassa, neljä niistä teholla. Oireet alkoivat kolme viikkoa sitten. Pelottaa, ettei tauti anna immuniteettia ja sairastun uudelleen, silloin varmaan henki pois.

Mies myös koronassa kotona tällä hetkellä, lapset terveinä.

Etkö pelkää, että tautisi nyt veisi sulta hengen, että tilanne pahenisi eikä paraneisi? Voikaa hyvin!

Vierailija
24/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todisteita, ettei voisi sairastua uudestaan.

Vierailija
25/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa. Ei nyt pelko tietenkään ole sellaista hysteeristä itkua, mutta en usko, että tauti pysyy enää aisoissa. Sitä ilmeisesti päättäjät haluavatkin. Minusta se on pelottava ajatus. Toivon, että minä ja läheiseni selviämme. Huoli on kova.

Vierailija
26/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, elämä jatkuu. Käytän maskia kaupassa, töissä en ole nyt. Elokuussa jos menen töihin joutuu taas enemmän varomaan. Päiväkodissa maskin kanssa koko päivä on hankala. Plus ettei takuulla lapsilla niitä ole eikä varmaan muillakaan aikuisilla.

Vierailija
27/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Olen koko tämän ajan käynyt normaalisti töissä asiakaspalvelussa. Eivätkä asiakkaat ole vähentyneet.

Vierailija
28/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä pelossa. Enemmänkin ehkä jännittää, miten tilanne kehittyy. Eikä koko Suomea olla avaamassa. Riskiryhmiä pyritän edelleen suojelemaan, etätyösuositus on voimassa, yli 50 hengen tapahtumat ja kokoontumiset on kielletty ja moni asia toimii poikkeusjärjestelyin. Olen myös valmistautunut siihen, että kiristyksiä voi uudelleen tulla, jos epidemiatilanne muuttuu.

Vierailija
29/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Olen koko tämän ajan ollut töissä ruuhkaisessa kaupassa, joten tuuripelillä menty tähänkin asti.

Vierailija
30/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, lähinnä tunnen sääliä niitä kohtaan, jotka eivät ymmärrä tai joutuvat pakosta liikkumaan noissa ympäristöissä rajoitusten poistamisen jälkeen.

Enemmän ärsyttää, että tämä kriisi venytetään kestämään vuosia, sen sijaan että katkaistaisiin viruksen eteneminen Uuden Seelannin tyyliin.

Ainoaksi toivoksi jää tässä vaiheessa D-vitamiini, me pohjoismaalaiset saamme hyvin D-vitamiinia suoraan auringosta. Nyt aurinko paistaa meille pidempään kuin muualla ja lyhytkin altistuminen parantaa D-vitamiinitasoja, kun ihonväri on vaalea. Maailmalta löytyy useita esimerkkejä, jotka viittaavat, että D-vitamiinitasolla voi olla merkittävä vaikutus covid-19 sairastamiseen: tummaihoiset pohjoismaissa ja pohjois-amerikassa vs päiväntasaajan tuntumassa, kodittomat Chicagossa (?), joista yksikään tartunna saanut ei oireillut, vaikka otanta oli suurehko.

Vierailija
31/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omasta puolestani, mutta vähän huonohkokuntoisten vanhempieni ja etenkin iäkkään mummoni puolesta.

Vierailija
32/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä pelottaa. Ei se sairastaminen niinkään, mutta jos miehen kanssa sairastetaan samaan aikaan niin lastenhoito voi olla kyllä hankalaa.

Ja sekin, että mitä jos tartuttaa itse sen johonkin jolle tuleekin vakava tautimuoto.

Entä sinua, jos olet jo sairastanut? Oliko niin helppo, ettei uudelleen sairastuminen pelota?

Vierailija
33/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Lapset eivät mene tänä keväänä enää kouluun. Ravintoloissa (en tarkoita baareja) on edelleen kotiinkuljetus. Kirjastossa voin pikaisesti käydä jos on tarve. Uimahalleihin en mene (mökillä oma ranta). Mökillä on muutenkin rauhallista, joten siellä aion viettää kesäni ilman pelkoa koronasta ja välttää ihmisjoukkoja.

Mullakin on mökillä oma hiekkaranta, mutta en ole tiennyt että se sulkee pois tuon uimahallissa käynnin.

Vierailija
34/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä coronaa edes 10 vuotta sitten ollut, kun tämä aloitus on tehty ;)

Zinc

35/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Ainoa mikä pelottaa on se, että kun rajoitukset purkautuu ja kaikki normalisoituu ja matkustelu yms alkaa, niin kuinka paljon sitten ihmiset "lyö takaisin", eli aletaan tuhlata ja matkustaa huvikseen ja kaikkea lisäälisäälisää enemmänenemmän heti äkkiä nyt kun on oltu niin pitkään ilman näitä huveja yhyy kun oli rankkaa nyt heti kaikki mulle äkkiä nyt minäminäminä nyt heti!!!

Mikä siinä on pahaa, että talouden rattaat pistetään pyörimään?

Olisiko sinusta parempi, että firmat menevät nurin ja ihmiset työttömäksi?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
36/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, vaikka olen riskiryhmää. Mulla on mahdollisuus olla vaikka pari vuotta kotona ja ihmisiä nyt välttelen joka tapauksessa, pl. puoliso ja aikuinen lapsi.

Vierailija
37/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri, koska ei ole vanhaa ikää tai pitkäaikaissairauksia

181 koronaan kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta.

Kuolleista, joista tällä hetkellä on saatavilla tarkempia terveystietoja, valtaosalla (yli 90 %) oli yksi tai useita pitkäaikaissairauksia. Yleisimpiä näistä ovat olleet sydänsairaudet ja diabetes.

Vierailija
38/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä coronaa edes 10 vuotta sitten ollut, kun tämä aloitus on tehty ;)

Zinc

Tuletko menneisyydestä vai tulevaisuudesta?

Vierailija
39/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Ainoa mikä pelottaa on se, että kun rajoitukset purkautuu ja kaikki normalisoituu ja matkustelu yms alkaa, niin kuinka paljon sitten ihmiset "lyö takaisin", eli aletaan tuhlata ja matkustaa huvikseen ja kaikkea lisäälisäälisää enemmänenemmän heti äkkiä nyt kun on oltu niin pitkään ilman näitä huveja yhyy kun oli rankkaa nyt heti kaikki mulle äkkiä nyt minäminäminä nyt heti!!!

Minä ainakin aion. Sen turvin tässä jaksellaan.