Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kuulemma pitäisi kuluttaa ja kuluttaa. Entä jos ei halua?

Vierailija
05.05.2020 |

Ei voisi vähempää kiinnostaa ostoskeskukset, ravintolat, kuntosalit tai leffateatterit...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinun kuluttamisesi tai järjen puutteesi ei ratkaise. Ole kuluttamatta.

Uskon sinunkin kuitenkin olevan kovin tyytyväinen hyvinvointivaltion etuuksiin, minun kaltaisten ansiosta sellaisessa voimme elää. Olen yrittäjä, teen hullun lailla töitä ja maksan valtavia veroja. Nyt korona-aikana olen panostanut ravintoloista ruuan hakemiseen, kampaamokäynteihin, kukkakauppoihin ym enemmän kun oikeastaan haluaisin. Teen osani yhteiskunnan pyörimiseen vaikka omatkin tuloni pudonneet tämän ajan vuoksi kolmanneksen.

Sinulle ei ehkä kannata alkaa vääntämään rautalangasta mikä sen yhteiskunnan ison rahakirstun takana on.

Vierailija
22/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asun maalla niin ei täällä ole mihin kuluttaa.

Te vasta kulutatte, kun kaikki pitää olla omaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemminkaan ollut kova kuluttamaan. Ei vaan kiinnosta! Jatkan edelleen samaa rataa, sori.

Vierailija
24/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuluttaa voi muutenkin kuin ostamalla krääsää. Käy kampaajalla, hierojalla, kosmetologilla... Palkkaa kotisiivous auttamaan vaikka ikkunanpesussa. Palkkaa remonttiapua. Osta Rekon lähiruokapiireistä jotain kotimaista ruokaa. Näitähän nyt riittää kyllä.

Vierailija
25/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti haukutaan kiinakrääsää mutta mistä sä ostat vaikka pyörän pumpun joka on eettisesti tuotettu. Suuri osa käyttötavarasta esim chlaes ohlsonilla on sellaisia, että hajoaa ja pakko ostaa uutta. Eli tarjontaa hyvästä tavarasta - kestävää, laatua - ei ole kovin paljon. Koska sen valmistus ja myynti ei kannata.

Siis en kannata kiinakrääsää, mutta moni täällä hurskaana uhoaa ja sitten kohta tarvitaankin jotain pientä. Käytännössä vaikeampi toteuttaa kuin ajatuksissa.

Vierailija
26/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asun maalla niin ei täällä ole mihin kuluttaa.

Te vasta kulutatte, kun kaikki pitää olla omaa

Mitä tarkoitat?

Vierailija
27/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en käy kun ruokakaupassa ja joskus apteekissa ja kukkakaupassa 2 kertaa . Sängyn osto mutta myöhemmin kun tilanne normalisoituu.

Vierailija
28/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon sinunkin kuitenkin olevan kovin tyytyväinen hyvinvointivaltion etuuksiin, minun kaltaisten ansiosta sellaisessa voimme elää. Olen yrittäjä, teen hullun lailla töitä ja maksan valtavia veroja. Nyt korona-aikana olen panostanut ravintoloista ruuan hakemiseen, kampaamokäynteihin, kukkakauppoihin ym enemmän kun oikeastaan haluaisin. Teen osani yhteiskunnan pyörimiseen vaikka omatkin tuloni pudonneet tämän ajan vuoksi kolmanneksen.

Sinulle ei ehkä kannata alkaa vääntämään rautalangasta mikä sen yhteiskunnan ison rahakirstun takana on.

siis mä en kestä!! On maailma mennyt pinnalliseksi! Mä en osta enää mitään, nykyään kaikki hajoaa, on kallista ja ruma. Kumpa eläisin 1800 luvulla. Silloin kuin maalaisjärki ja tavat tekivät elämisestä sen arvoinen eikä tavara.

Vierailija
29/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän sopisi facepalm-emoji.

🤦‍♀️ Tämä on sun turhalle kommentille. Perustelisit edes.

Vierailija
30/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti haukutaan kiinakrääsää mutta mistä sä ostat vaikka pyörän pumpun joka on eettisesti tuotettu. Suuri osa käyttötavarasta esim chlaes ohlsonilla on sellaisia, että hajoaa ja pakko ostaa uutta. Eli tarjontaa hyvästä tavarasta - kestävää, laatua - ei ole kovin paljon. Koska sen valmistus ja myynti ei kannata.

Olikin puhe turhasta kiinakrääsästä eli jos sinä sen oikeasti tarvitset sen pumpun, niin eihän se silloin ole turhaa.

Vierailija
31/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt. Ei. Ole. Oikea. Aika. Kuluttaa.

Nyt säästellään arkku- ja hautajaisrahoja sukan varteen.

Vierailija
32/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et selvästikään ymmärtänyt pointtia. Kulutuksen rajat ovat tulleet vastaan. Ympäristö ei kestä. Kuluttaminen itseisarvona on typerää. Pitää päästä eroon haitallisesta kuluttamisesta. Siirtyä aineettomampaan suuntaan.

Vierailija
33/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei ole varaa hautapaikkaan ja arkkuun? Heitetäänkö ruumis vain lähimpään katuojaan?

Vierailija
34/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion laittaa kaikki luukut kiinni ja säästää.

Ostan sitten jotain kiwaa, kun hinat laskee vähäisen kysynnän takia .. 

Zinc

Näin tarkan euron Zinc tekee!

Vierailija
35/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woihan siinä hlvetissä muutama elämä tuhoutua sivussa, mutta yrittäkööt paremmin sitten seuraavassa.

Eihän helvetistä kukaan oikeasti pakoon pääse kuitenkaan. Uudelleensyntyminen on varmistettu, että pääsee kärsimään yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ..

Joten no problemo!

Zinc

Vierailija
36/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei ole varaa hautapaikkaan ja arkkuun? Heitetäänkö ruumis vain lähimpään katuojaan?

Sossusta saa hautausavustuksen, eli valtio hoitaa hautauksen halvimman mukaan.

Vierailija
37/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selvästikään ymmärtänyt pointtia. Kulutuksen rajat ovat tulleet vastaan. Ympäristö ei kestä. Kuluttaminen itseisarvona on typerää. Pitää päästä eroon haitallisesta kuluttamisesta. Siirtyä aineettomampaan suuntaan.

Ok. Back to basics eli jokainen ommelkoot omat vaatteensa ja viljelköön oman ruokansa. Voidaan tietty vaihtaa perunoita kaalinpäihin jollain torilla, edellyttäen että turvaväli säilyy. 

Vierailija
38/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Ostat vain sen mitä muutenkin ostaisit.

Mutta kotimaassa matkustan vain Uudellamaalla. En ole vielä antanut anteeksi landeille. Se oli niin naurettavaa kun Uudenmaan rajojen avaamisen jälkeen alkoi tauti muualla vähentyä.

Pidän rahani täällä tai vien sitten ulkomaille kun voi.

Vierailija
39/39 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko. Ostat vain sen mitä muutenkin ostaisit.

Mutta kotimaassa matkustan vain Uudellamaalla. En ole vielä antanut anteeksi landeille. Se oli niin naurettavaa kun Uudenmaan rajojen avaamisen jälkeen alkoi tauti muualla vähentyä.

Pidän rahani täällä tai vien sitten ulkomaille kun voi.

Kuinka voi ihminen olla noin itsekäs ulisemaan.

Eikö ole ihan reilua, että alueella missä mökkejä hurja määrä uusmaalaisilla ja koko alueella 3 hengityskonetta käytössä, niin jo järkikin sanoo ettei ole hyvä syöksyä sinne.