Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta koronaan sairastunutta vs. työnsä menettänyttä tai muuten tilanteesta kärsinyttä ihmistä tiedät?

Vierailija
04.05.2020 |

Aloitan:

Ei yhtään sairastapausta tuttavapiirissä.

Mutta yksi pienyrittäjä, useita lomautettuja, muutama työnsä menettänyt ja kymmeniä (!) koko kevään ja kesän kaikki työkeikat menettäneitä läheisiä ja tuttavia löytyy. Lisäksi vanhempi läheinen, jolla eristyksissä olo näyttäisi vaikuttavan rankasti mielenterveyteen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa vanhuksia ja teinejä, jotka ovat eristyksissä. Pari tuttua on lomautettu. Miehen työpaikalla ainakin osa porukasta ei saa lomarahoja, vaan pitävät ne vapaina. Siunaustilaisuus, jossa oli vain 10 ihmistä, vaikka menehtyneellä oli suuri ystäväjoukko. :( Itseltäni loppui työnhaku, koska ei ole ollut viikkokausiin auki yhtään työpaikkaa omalta alaltani.

Eli kyllä koronarajoitukset ovat vaikuttaneet massiivisesti, vaikka kukaan tuttu ei tiettävästi ole sairastunutkaan!

Vierailija
22/37 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kyselyn tulosta hieman vääristänee se missä ihmiset ovat töissä, esim. ravintola -alalla olevalla "kaikki" tutut jääneet vaille töitä, vs. sairaanhoitajat joilla lomat peruttu töiden takia.

Toki useimmilla on tuttuja eri ammateissa, mutta usein se iso osa on ns. työtuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja. Työhistoria kulttuurin ja tapahtumien parissa. Siltikään en halua tapahtumia juuri nyt takaisin koska tiedän että taudit siellä jos jossain liikkuu.

Vierailija
24/37 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään sairastunutta.

Puoliso menetti työt, samoin eräs toinen lähipiirin ihminen. Olen opiskelija ja monen (=lähes kaikkien) opiskelukaverin kesätyöt vaakalaudalla ja osa-aikaisia määräaikaisia töitä vähennetty ja jatko kyseenalainen.

Itsellä opiskelu tökkii pahasti, opettajiin ei saa yhteyttä ja keskittyminen on vaikeaa. Opiskelusta on kadonnut kaikki ilo, ei kavereita tai mielenkiintoisia keskusteluita eri aiheista. Tulevaisuuden työmahdollisuudet tuntuu aina vain huonommilta, jolloin myös motivaatio on hukassa.

Lähisukulaisen masennus on pahetunut ja nämä kaikki asiat huolettaa, mikä latistaa omaa mielialaa ja vaikeuttaa keskittymistä. Toki itse viruskin huolestuttaa kun on lähipiirissä myös riskiryhmiin kuuluvia. Ei tämä ole helppoa aikaa ollut.

Vierailija
25/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla piti olla työharjoittelu ja aika varma työpaikka tiedossa. Opiskelin kovasti ja nyt kaikki valuu hukkaan. Nyt en edes valmistu aikataulussa ja töistä ihan turha haaveilla.

Vierailija
26/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni työkaverilla korona. Yksi sukulainen taas on lomautettu.

Vierailija
27/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi sairastunutta ja yhden lomautetun.

Vierailija
28/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään sairastanutta. Voihan se olla, että olen itsekin sen sairastanut lievänä. Eihän kukaan loppupeleissä voi tietää, onko taudin kantaja vai ei.

Sen sijaan tunnen lukuisia läheisiäni, jotka kärsivät tilanteesta. Eniten mummini, joka asuu palvelukodissa. Hän on kokenut juuri merkittävän elämäntapahtuman, mutta jäänee vaille sukulaisten tukea vielä pitkään. Omakin mielenterveyteni on kortilla, samoin parisuhteeni. Lapsen takia täytyy kuitenkin vain jaksaa.

Vierailija
29/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 henkilöä, jotka olisi lomautettu tai työtömiä tämän takia. Useampia etätöitä tekeviä tunnen sekä runsaasti niitä, jotka tekee työnsä normaalisti.

Tuttavaperheestä yksi joutui sairaalaan taudin takia , muut sairasti kotona.

Vierailija
30/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lomautettuna, kuten kaikki työkaverini. Lomautukset elokuuhun asti ja ei hyvältä näytä. Voi olla, että lomautukset jatkuvat sen jälkeen tai jopa irtisanomisia. Yrityksellä useammassa maassa työpaikkoja ja mm. Virossa irtisanottu todella paljon.

Yhtään sairastunutta en tiedä, yksi työkaveri epäilee, että on saattanut sairastaa koronan, oli kuitenkin kotona, että ei sairastanut vakavasti.

Vierailija
31/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään joka olis työnsä menettänyt tai olisi lomautettuna. Yksi koronaan sairastuneen tiedän. Ei nyt kovin lähipiiristä ole mutta miehen veljen työkaveri. Että käytännössä mies olis voinut altistua koronalle jos olis ollut veljen kanssa tekemisissä sillon kun se todettiin.

Vierailija
32/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lomautus ainakin elokuuhun, ja senkin jälkeen on hieman kysymysmerkki, mitä sitten.. mies on lomalla ollut n. kaksi kuukautta (kausityö), työt jatkuvat 18.5. noin puolitoista kuukautta ja sitten taas lomaa noin kuukausi. Tosin hänen työnsä myös varustettu kysymysmerkillä, firmalla on kassakriisi. Talvi kun taas tulee, niin töitä on, jos on firma vielä pystyssä, ei tosin ole omistajana.

Vierailija
33/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaveri sairasti koronan, kotona, oli tukalaa, mutta ns vähällä selvisi ja parantui. Tytär lomautettiin jo silloin maaliskuussa, kun tilanne kerralla paheni, samoin miehen työpaikalla yyteet vaikutti monen elämään.

Äitini elää yksin ja eristettynä, olen käynyt kaupassa ja apteekissa pari kertaa, mutta muuten hoitaa kotiin ruokaa tilaamalla ja käy välillä lähellä olevassa pikkukaupassa, hänen mielenterveys alkaa reistaamaan.

Asuvat Uudellamaalla, joten oli aika, kun emme voineet nähdä edes ulkona.

Omat opiskelut hoidettu etänä, joka on sujunut ihan hyvin, käytännön harjoituksia emme ole voineet tehdä, joka olisi ollut kyllä tarpeen, mutta top-jakso onneksi alkaa ihan pian. Kunpa vain siellä olisi suojavarusteita...

Tuttavissa on todella paljon lomautettuja, etätöitä tekeviä ja sitten hoitsuja ja lääkäreitä, jotka tekevät pitkää päivää. Tasan ei mene nallekarkit.

Vierailija
34/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montttaa kirjoitti:

Usean, sairastunut alle nelikymppinen hoitaja, kuollut sotaveteraani, jo pari viikkoa tehohoidossa oleva 35v nainen ja kuollut 55v nainen.

Näistähän ei lehdissä saa kertoa vain vanhuksista.

Miten niin ei saa? Onhan noita tilastoja pilvin pimein koronaan sairastuneista ikäryhmittäin.

Vierailija
35/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 koronaan sairastunutta, 0 työttömäksi jäänyttä ja 1 lomautettu. Lomautettu on tarjoilija, joka on töissä ravintolassa. Nyt ravintola on auki, mutta töissä vain omistaja ja kokki pelkän noutopalvelun vuoksi. 

Vierailija
36/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monta, niin paljon etten edes uskalla laskea. Minä olen lähipiirini ainoa jolla ovat työt pysyneet. Eristyksissä olevia läheisiä on useita myös, mummoni kärsii masennuksesta ja on joutunut hankkimaan pillerit selviytyäkseen.

En kestä tätä, vaikka mun itsekkäästi pitäisi olla tyytyväinen tilanteeseeni. Tästä piti tulla myös vuosi, jolloin olisin hypännyt tyhjän päälle: heittäytynyt työttömäksi joksikin aikaa (olen loppuunpalanut), tehnyt Interrail-resissun Eurooppaan, lähtenyt sitten opiskelemaan uutta ammattia... Taidan olla loukussa koko loppuikäni ja siihen vielä läheisten tilanne päälle. 

Vierailija
37/37 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria sairastanut ehkä koronan. Oireet on (keuhkokuume, hengenahdistus yms), mutta ei testattu. Nyt ovat jo ok.

Kaikki muut kaverit etätöissä. Ei ole vaikuttanut juuri kenenkään töihin.