Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma elämäni on pysyvästi pilalla, jos koronarajoituksia ja hysteriaa jatketaan vielä pitkään

Vierailija
04.05.2020 |

Hieman sapettaa lukea täältä, kuinka eristäytyminen ja etätyön tekeminen kotona ei ole rankkaa ja helppohan tätä on jatkaa vaikka kymmenen vuotta.

Itselläni elämäntyö valuu käsistä ja velkaa on kohta menossa ulosottoon sen verran, että ei ole juuri syytä elää velkataakan kanssa.

Kyse ei ole pelkistä rajoituksista, vaan myös ihmisten koronan pelko on osasyy tähän. Kävelen joka aamu läpi torialueen, joka on aamusta iltaan asti täynnä ihmisiä seurustelemassa keskenään. Iltaisin lenkkipolut ovat ruuhkaisia ja marketit täyteen ammuttuja.

Pienyrityksiä ei kuitenkaan voida tukea tai käyttää kun niistähän voi saada vaikka koronan.

Mutta oma syyhän tämä on, mitäs läksin, yrittäjän riski, olisi pitänyt varautua pandemian varalle. Onneksi lapsille tulee jäämään pesämuna henkivakuutuksen ansiosta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit lohduttautua sillä, että pelastit muutaman monisairaan vanhuksen hengen. Ajattele sitä!

Vierailija
2/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tilanteesi eroaa niistä jotka ovat joutuneet vastoin tahtoaan irtisanotuiksi eivätkä ole löytäneet uutta työtä? Eikö heidänkin elämäntyönsä ja taloutensa ole tuhottu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin tukevalla pohjalla yrityksesi ollut.

Vierailija
4/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tilanteesi eroaa niistä jotka ovat joutuneet vastoin tahtoaan irtisanotuiksi eivätkä ole löytäneet uutta työtä? Eikö heidänkin elämäntyönsä ja taloutensa ole tuhottu?

Yleensä yrittäjä vastaa omien velkojensa lisäksi vielä yrityksen veloista.

Vierailija
5/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin tukevalla pohjalla yrityksesi ollut.

Suomessa on yli 150 000 yksinyrittäjää ja heistä lähes puolet tienaa alle 2000 euroa kuukaudessa, viidennes alle 1000 euroa. Kädestä suuhun eläviä yrittäjiä on paljon.

Vierailija
6/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on edes Ruotsi, jonne voi ainakin teoriassa muuttaa. Siellä säilynevät jonkinlaiset yksilönvapaudet.

Vierailija
7/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vika koronassa ole, jos elämäntyö on niin luokatonta kuraa, ettei sillä saanut kuin muhkeat ulosotot aikaiseksi

Vierailija
8/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on edes Ruotsi, jonne voi ainakin teoriassa muuttaa. Siellä säilynevät jonkinlaiset yksilönvapaudet.

Jos säilyy henki.

Vierailija
9/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä yrittäjä vastaa omien velkojensa lisäksi vielä yrityksen veloista.

Osakeyhtiö on kova sana

Vierailija
10/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on varmaan yksi maailman kahtiajakautuneimmista maista. On vain porvariyrittäjät ja köyhät laiskat duunarit. Mihinkään ei olla henkisesti kehitytty sitten 70-luvun.

Muuta vaikka Saksaan, itse aion palata Berliiniin 5 vuoden Suomessa kituuttelun jälkeen. Mulla jää siellä 1500 €/kk enemmän käteen kuin täällä. Yrittäjä olen minäkin ja mä toisaalta itse vihaan yrittäjien itsensä harjoittamaa suomalaisvihaa, mitä varsinkin marjayrittäjät ovat viime aikoina harrastelleet. Suomalaiset ovat työnantajinakin yleensä ihan perseestä (kokemusta on monen vuoden palkkatyöstä) ja asiakkaina eivät maksa laskuja 😤

Vierailija
11/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla koulu, kirjasto, museo, ravintola vai kahvila? Nuohan on olleet suljettuna, ei muut. 

Vierailija
12/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlainen pienyritys on kyseessä? Tiedän ainakin, että yksinyrittäville kampaajille on ihan jonoa.

Mielestäni on turha puhua hysteriasta, vaarallinen tauti kyseessä, johon ainakin suomalaiset tuntuvat suhtautuvan kuitenkin varsin rauhallisesti.

Vierailija
13/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa mentiin löysin rantein ja tuotanto jouduttiin lopettamaan pakon edessä, tämä korona ei kuuntele rahan eikä muunkaan perään. Jokainen voi kapinoida ja syyttää tilanteesta jotain tahoa, totuus on kuitenkin se ettei tämä ole muuta, kuin luonnon keino näyttää ihmisen paikka maailmassa.

Vierailija
14/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä eri ihmiset ne jotka tukkii supermarketit ja lenkkipolut, ja sitten ne jotka pelkää koronaa. Esim. itse pelkään koronaa omalle kohdallekin hiukan, mutta aivan erityisesti isäni puolesta, joka on melkein 70v ja terveydentilansa puolesta kuuluu äärimmäiseen riskiryhmään. Jos hän saa koronan, niin kyllä se on sitten fifty-fifty lähteekö henki. Haluan kuitenkin käydä satunnaisesti vanhempianikin tapaamassa, ja ne kaksi kertaa mitä olen heitä tavannut koronan aikana, olen pitänyt 3 viikon varoaikaa ennen tapaamista. Tästä syystä olen äärimmäisen varovainen, en liiku julkisilla paikoilla ihmisruuhkassa enkä käy kaupoissa kuin hiljaisimpaan aikaan. Pari kertaa olen tilannut ovelle toimituksenakin ruokakaupasta. Olen etätöissä, joten tämä on minulle mahdollista.

Tällä esimerkillä yritän kertoa, että veikkaan kyllä että suurin osa koronaa pelkäävistä toimii samoin kuin minä, eikä liiku siellä lenkkipolkuruuhkassa. Mikset ap syyllistä niitä ihmisiä, jotka ulkona ja marketeissa liikkuvat? He eivät pelkää koronaa, mutta eivät silti käy pikkuliikkeessäsi. Nuo ihmiset minuakin ärsyttävät, ja nyt kun rajoitukset poistuvat, niin nämä ovat varmaan ensimmäisenä järjestämässä jotain 50 ihmisen kotibileitä.

M/40

Vierailija
15/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain töissä ja kerran viikossa kaupassa, älä yleistä.