Suolistotähystys huomenna ja Picoprep ei toimi!
Auttakaa asiasta tietävät!
Minulla on huomenna tähystys (kolonoskopia) ja otin Picoprep -valmisteen klo 18 ohjeen mukaan. Odotin 30 min ennen muita juomia ja nyt olen jo juonut 1,5l eikä mitään tapahdu! 3,5h siis pian mennyt!
Mitä voin tehdä?
Tutkimuksen suorittava yksikkö on jo toki kiinni. Voinko vaihtaa lennossa johonkin toiseen valmisteiden? Tehostaa ottamalla Cuplatonia 12 tippaa 4 x vrk? Kiire tulee...
Nyt hyvät neuvot ovat kalliit...
Jeesatkaa pliis!
Kommentit (39)
Uskon että kohta alkaa tapahtumaan ja sinulla on varmaan toinen annos huomenna enne toimenpidettä. Jos olet ollut siemenettömällä dieetilla viime päivät, nou hätä, luulisin.
Tsemppiä, kyllä se hyvin menee.
Kyllä se jossain vaiheessa ulos tulee.
Toi vaikuttaa inhimilliseltä. Ite join 5 litraa colonsteriliä ja istuin vessassa melkein 6 h putkeen. Aamulla sitten vielä 1 litra ja pari tuntia pöntöllä.
Joo älä huoli, kyllä se varmaan kohta alkaa vaikuttaa. Mulla kävi sama, ja oli inhottavaa yötä myöten juosta vessassa horkka päällä kuoleman väsyneenä mutta eihän siinä nukkua pystynyt. :( tsemppiä, toimenpide sinällään ei ollut minulle vaikea!
Minullakin meni useampi tunti ennen kuin alkoi tyhjentymään.
Tsemppiä tähystykseen ja yöhön, jonka varmaan osittain vietät pöntöllä!
Kiitos neuvoista!
Ihmettelen miten ihmeessä tämä ei toimi...! Kohta 4h siitä ekasta annoksesta. Toinen on aamulla klo 6. Jos sitä ennen ei tapahdu mitään, ehtiikö tyhjentyä kunnolla...🤔
Pitääkö soittaa päivystykseen, auttaako se mitään edes? Tyyliin että saisiko sieltä konsultaation voiko vaihtaa lennossa johonkin toiseen valmisteeseen (Colonsteril, Moviprep tms?)..?
Ap
Kyllä niitä saa vaihtaa ja juoda sekaisin. Minua on jopa kehotettu tekemään niin, mutta en vain pysty juomaan kuin tuon picoprepin. Sekin tekee tiukkaa.
Olen kuullut, että tossa kuluu usein kauan ennen, kun vaikuttaa. Itsellä kävi sama toisen tyhjennysaineen kanssa. Muistaakseni 5-6 tuntia kesti, että mitään ei tapahtunut, mutta kyllä suoli lopulta tyhjeni.
Kyllä se sullakin vielä varmasti toimii ennemmin tai myöhemmin.
Joo, Picoprepin kanssa minullakin meni useampi tunti ennen kuin alkoi mitään tapahtumaan. Siitä huolimatta suoli oli tyhjentynyt kokonaan.
Tsemppiä!
Onko Picoprepillä tosissaan noin pieni määrä mitä pitää juoda? Colonosteriliä olen juonut useamman kerran 5 litraa...
Kyllä se alkaa vaikuttaa. Jos olet ohjeen mukaisesti myös syönyt hyvin sulavaa 1-2 viikkoa (en muista kauanko piti), ei siellä mitään monen kilon jötkälettä suolessa edes ole ulos tulevaksi.
Mutta eiköhän se vesiripuli viimeistään aamulla toisen annoksen jälkeen tule.
Hihhiii sulta tulee kohta kakkaa housuun, hihhiii!
Voit vähän käveleskellä asunnossa edestakaisin, tai kulkea rappuja ylös ja alas jne, liikunta nimittäin nopeuttaa suoliston liikkeitä ja sen tyhjenemistä. Äkkiä se sieltä sitten alkaa tyhjenemään, mikäli olet tosiaan syönyt ohjeitten mukaan viime päivinä.
Ja muistaakseni nestettä saa juoda enemmänkin kuin sen suositellun määrän, ainakin yleensä kehotetaan niin.
No panic!
Jonkun kerran mullakin kävi noin, että vaikutuksen alkamisessa meni todella pitkään. Olin jo laskenut "ekan kierroksen" olevan ohitse ja olevani nukkumassa siihen aikaan, kun suoli vasta alkoi tyhjentyä. Yötä myöten sai sitten ravata vessassa ja herätä muutaman tunnin päästä aloittamaan "toisen kierroksen".
Nykyään mieluummin aloitan tyhjennyksen reilusti ajoissa, että ei tule samanlaista kokemusta. Useimmilla kerroilla tyhjentyminen on alkanut ihan aikataulussa, mutta oli tuo yksi yö niin hirveä, että en tahdo uusiksi.
Jospa sun tilanteesi on jo tähän mennessä käynnistynyt! Ellei ole, niin suosittelen jaloittelua kotosalla tai vaikka vuoteessa makuullaan kääntyilyä vuoroin kyljeltä toiselle, niin suolen sisältö kulkee paremmin. Tsemppiä tyhjennykseen ja tähystykseen.
Kiitos,
Ei ole vielä tyhjennys alkanut. Olen yrittänyt juoda ja liikkua. Ei auta.
Nyt sitten olen ja ihmettelen, että mitä tässä vielä keksisi...
Ap
Perin outoa, minulla lensi liemi jo vartti 1 litran nauttimisen jälkeen. Toista litraa en meinannut saada kunnialla juotua, kyseessä Moviprep. Onko siinä jotenkin enemmän suolaa verrattuna siihen toiseen mitä piti juoda 5 litraa, koska en voi kuvitellakaan juovani senmakuista saissea noin paljoa ilman että tyhjentyminen alkaa toteutumaan yläpään kautta.
Jep, olen nyt 3l juonut muita nesteitä ohjeen mukaan
Ap
Up