Oliko tiedotustilaisuudessa puhetta muista riskiryhmistä kuin yli 70-vuotiaista?
Kehotettiinko myös meitä nuorempia riskiryhmäläisiä jatkamaan eristäytymistä vai puhuttiinko vain yli 70-vuotiaista?
Kommentit (37)
Oliko niin, että kaikki korkeassa tartunavaarassa olevat ns. kaikkien riskiryhmien tulee noudattaa varovaisuutta? On kai loppujen lopuksi suosituksia ja vastuu ihmisillä itsellään? Myös ammattilaisten tulee huomioida nämä ihmiset ja kantaa vastuuta heistä sekä pitää huoli heidän turvallisuudestaan.
En itsekään tiedä. Ilmeisesti meidän ei tarvi eristäytyä. Sikäli hassua että yli 70-vuotiaiden terveydestä välitetään Suomessa enemmän kuin meidän työikäisten riskiryhmäläisten.
Suositus on riskiryhmäläisille ja yli seitsemänkymppisille.
Vierailija kirjoitti:
😳 Tämähän oli jo täällä äsken ja itse vastasinkin siihen...
Se ketju on poistettu joten tein uuden aloituksen. Nyt sinäkin voit kertoa tietosi uudestaan.
Poistaako riskiryhmään kuuluminen kyvyn ajatella omilla aivoillaan? Alan vahvasti epäillä, että tietyissä tapauksissa poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Kerrottiinko päivämäärää, mihin asti on tarkoitus jatkaa eristäytymistä? Onko se toistaiseksi voimassa oleva? Entä kerrottiinko mihin asti valmiuslaki on voimassa?
Vierailija kirjoitti:
En itsekään tiedä. Ilmeisesti meidän ei tarvi eristäytyä. Sikäli hassua että yli 70-vuotiaiden terveydestä välitetään Suomessa enemmän kuin meidän työikäisten riskiryhmäläisten.
Arvoisa riskiryhmän edustaja. Suomessa on aina ja kaikissa olosuhteissa sallittua käyttää omaa harkintaa. Sinun terveydestäsi huolehtiminen on vain ja ainoastaan sinun oma tehtäväsi. Ei meitä muitakaan hallitus hoivaa. Ihan itse on katsottava, että kädet tulee pestyä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😳
Tämähän oli jo täällä äsken ja itse vastasinkin siihen...
Se ketju on poistettu joten tein uuden aloituksen. Nyt sinäkin voit kertoa tietosi uudestaan.[/
Poistettu? Ei maksa vaivaa vastailla, jos heti poistoon menee. Ihme palsta!
Vierailija kirjoitti:
Poistaako riskiryhmään kuuluminen kyvyn ajatella omilla aivoillaan? Alan vahvasti epäillä, että tietyissä tapauksissa poistaa.
Olen miettinyt samaa, alentuuko ihmiset lapsen asteelle, ikään kuin odotamme, tule äiti ja kerro mitä saamme tehdä, vaikka meillä olisi täysin kykyä ja kapasiteettia päättää itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Kerrottiinko päivämäärää, mihin asti on tarkoitus jatkaa eristäytymistä? Onko se toistaiseksi voimassa oleva? Entä kerrottiinko mihin asti valmiuslaki on voimassa?
Ei. Kyllä. Ei. Ja se mainittiin moneen kertaan, että edelleen on suositeltavaa käyttää omaa harkintaa ja huolehtia itse omasta suojautumisestaan.
Minulle kertoi lääkäri, etten kuulu riskiryhmään ja töihin vaan altistumaan koronalle. T. Astmaatikko
Vierailija kirjoitti:
Minulle kertoi lääkäri, etten kuulu riskiryhmään ja töihin vaan altistumaan koronalle. T. Astmaatikko
Mulla työnantaja ei ottanut huomioon riskiryhmään kuulumista. On entinen työnantaja. Asioilla on tärkeysjärjestys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän osalla riskiryhmäläisistä on varmasti fyysisten sairauksiensa lisäksi oppimisvaikeuksia, matalaa älykkyyttä ja älyllistä kehitysvammaisuutta. Siksikin näistä asioista pitäisi tiedottaa mahdollisimman selkeästi.
Jostain syystä en usko, että täällä vammaiset kyselevät. Ennemminkin he, jotka pitävät itseään jotenkin uniikkeina lumihiutaleina, koska ovat riskiryhmää. Ja tästä syystä heille pitäisi henkilökohtaisesti tiedottaa kuinka toimia ja kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa riskiryhmän edustaja. Suomessa on aina ja kaikissa olosuhteissa sallittua käyttää omaa harkintaa. Sinun terveydestäsi huolehtiminen on vain ja ainoastaan sinun oma tehtäväsi. Ei meitä muitakaan hallitus hoivaa. Ihan itse on katsottava, että kädet tulee pestyä jne.
Niin että ihan itse voin päättää jatkaa etätöitä, että pomolle vain ilmoitusta että "Sori, mutta mä nyt vaan teen etänä kaikki hommat, vaikka sinä sanoit että meillä se ei käy, mutta minä ihan ite päätän! " Ei kun...
Vierailija kirjoitti:
Lääkärisi on oikeassa. Se on moneen kertaan todettu, että hyvässä hoitotasapainossa oleva astma ei ole koronan kohdalla riskitekijä. Eiköhän se lääkärisi aikas hyvin tiedä, millaisessa tasapainossa astmasi on. Oletettavasti kun käyt hänen luonaan myös astma-asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että ihan itse voin päättää jatkaa etätöitä, että pomolle vain ilmoitusta että "Sori, mutta mä nyt vaan teen etänä kaikki hommat, vaikka sinä sanoit että meillä se ei käy, mutta minä ihan ite päätän! " Ei kun...
Ole hyvä vain ja tee noin. Mutta älä sitten tule tänne itkemään, kun teoilla onkin seurauksia. Jos osaisit lukea, tietäisit, että en sanallakaan edes maininnut etätöitä. Puhumattakaan, että olisin sanonut, että niitä voi omatoimisesti vastoin työnantajan määräyksiä jatkaa seurauksetta.
Vierailija kirjoitti:
Et ole riskiryhmää, kuten ei ole tavalliset diabeetikot, ylipainoiset, verenpainetautiset ym. Riskiryhmää on vain ihmiset joilla on vaikea lääketieteellisesti todettu tila/sairaus/lääkitys joka aiheuttaa immuniteetin heikkenemisen. Lopettakaa se turhasta ruikutus ja menkää töihin. Tuolla on 6 viikkoisia sydänleikkauksesta toipuvia vauvoja toipuneena korona viruksesta, syöpäosastoilla lapsia jotka on toipuneet koronasta, mutta täällä ruikutetaan ja pelätään tyhjästä.
Riskiryhmä tuo uusi muotitermi, jolla voi tehdä itsestään muita paremman ihmisen.
😳 Tämähän oli jo täällä äsken ja itse vastasinkin siihen...