Montako koronatartunnan saanutta tunnet?
Olen lähipäivinä jutellut usean tuttavan ja sukulaisen kanssa ja kukaan ei tunne yhtäkään. Asutaan Porissa. Nää rajoitukset vois olla aluekohtaisia. Ei täällä muutenkaan ihmiset liiku missään.
Kommentit (72)
Tiedän yhden, mutta en tunne ketään
Yhdellä kollegalla ja vaimollaan oli varmistettu tartunta.
Naapuri haettiin ambulanssilla ja kaikilla oli maskit, aika varmasti siis korona. Näytti voipuneelta ja hengästyneeltä vaikka puoli-istui sillä työnnettävällä sängyllä.
...ja itse sairastin joko influenssan tai koronan ja tartutin 2 pomoa kun menin kuumeettoman päivän jälkeen töihin. Köhittiin sitten kaikki yhdessä kun he tervehtyivät takaisin töihin. Sori! :(
En yhtään (onneksi). Olen myös Porista, mutta perhettä löytyy Rovaniemelle asti.
En yhtään. Omalla sotealueella on 250 varmistettua tartuntaa. 170 ihmisen katsotaan parantuneen.
En yhtäkään. Asun Tampereella. Epäilin tosin itse, josko olisin sairastanut lievän koronan jokin aika sitten, mutta ei sitä koskaan testattu ja nyt voin ihan hyvin.
En yhtään. Uudellamaalla asutaan...
Tunnen yhden, jolla on melko varmasti ollut korona. Ei päässyt testiin vaikka pyysi useaan kertaan. Sairastumisesta on nyt n. kuukausi ja edelleen kuulemma hengästyttää vähänkin vauhdikkaampi kävely. Muuten on ollut sahaavaa kuumetta, yskää ja tolkuton väsymys.
Työpaikallani on ollut yksi todettu tartunta. Tämä onneksi ei ehtinyt tartuttaa töissä kun jäi lomalta suoraan saikulle.
Asun Helsingissä.
Up. Päivitetään tilanne nyt 14.5.
En tunne edelleen yhtään
Ap
Tiedän yhden koronaan kuolleen. Varmaan tuttuihin kuuluu sairastuneita, mutta en vain ole niistä tietoinen.
4, siis yksi perhe. Eivätkä todellakaan ole käyneet missään Levillä tai Itävallassa, vaan tyyliin lähikaupassa.
Äärimmäisen massiivinen pandemia tästäkin päätellen.
En edelleenkään tunne yhtäkään. Asun Helsingissä.
Tunnen kolme ihmistä Espoosta ja Vantaalta, jotka kävivät testeissä oireiden vuoksi. Kaikilla testi näytti negatiivista.
-numero 3
4, yksi perhe. Nuorin lapsi toi tartunnan päiväkodista. Toinen vanhemmista testattu, on koronaa.
Työkaveri on sairastanut jo ainakin 1,5kk, eikä loppua näy. Välillä on jo paranemaan päin, ja sitten taas oireet pahenee. Tiedän myös yhden kuolleen tuttavan kautta (en siis tuntenut henkilökohtaisesti).
Yhden kokonaisen perheen ja yhden nelikymppisen Helsingistä. Yksi tapaus olettaa saaneensa Koronan pohjoisesta jo alkuvuodesta, ei testattu.
Todennäköisesti useat tuntevat samat ihmiset. Suomi ei ole maa vaan kerho.