Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yo-juhlat korona-aikana?

Ylioppilaanmutsi
04.05.2020 |

Mites te joilla on esim lakkiaiset tai muut sen tyyppiset juhlat tulossa... milloin uskallatte juhlia järjestää erityisesti kotona? Onko jotain erityisjärjestelyitä?? Hirmuisen surullista kun pitkään tehty työ ei voi saada arvoistaan juhlaa nyt kuun vaihteessa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme järjestä minkäänlaisia juhlia. Tuleva ylioppilas itse sanoi ajat sitten, että järjetöntä ahtaa puoli sukua pieneen tilaan tällaisena aikana. Olen hänen kanssaan samaa mieltä. 

Minkälaisena aikana? Korona-epidemia on talttunut ja rajoitukset puretaan.

Vierailija
22/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lykkäät juhlia viikolla ja sitten kutsut sen alle 50 ihmistä.

Miksi pitää siirtää viikolla. Ei kun mummoille kutsua vetämään.

Kilahtaa perintökin mukavasti kesälomiksi tilille.

Täh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo se ei saa päätettyä milloin on lukioiden lakituspäivä. Uskomatonta jumittaa päätöstä kun moni muu kunta ja kaupunki on jo infonnut että lakitus Kuntaliiton suosituksen mukaan elokuun lopussa.

Vierailija
24/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lykkäät juhlia viikolla ja sitten kutsut sen alle 50 ihmistä.

Miksi pitää siirtää viikolla. Ei kun mummoille kutsua vetämään.

Kilahtaa perintökin mukavasti kesälomiksi tilille.

Täh.

Eipä kilahda. Puoli vuotta tutkii verottaja perukirjaa. Pankki saattaa kuluttaa yli kuukauden tukien perukirjaa myös. Tilit suljettuina.

Vierailija
25/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme järjestä minkäänlaisia juhlia. Tuleva ylioppilas itse sanoi ajat sitten, että järjetöntä ahtaa puoli sukua pieneen tilaan tällaisena aikana. Olen hänen kanssaan samaa mieltä. 

Sellaisena aikana, jolloin Suomessa joka päivä todetaan uusia koronatartuntoja. Tänäänkin todettiin, joten epidemia ei ole lähelläkään talttumista. Rajoitusten purkaminen ei tautia pysäytä. Päinvastoin. 

Vierailija
26/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ylioppilasjuhlia vielä pidä, varsinkin jos koulun juhlakin on vasta elokuussa 🤔

Vierailija
27/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisena aikana, jolloin Suomessa joka päivä todetaan uusia koronatartuntoja. Tänäänkin todettiin, joten epidemia ei ole lähelläkään talttumista. Rajoitusten purkaminen ei tautia pysäytä. Päinvastoin. 

No pakkohan se on lopulta koko kansan sairastaa. Miten ihmeessä laumaimmuniteetti saadaan muuten?

Vierailija
28/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sitä ylioppilas ilman koulun juhlallisuuksia jossa heidät julistetaan ylioppilaiksi.

Varsinainen lakituspäivähän on useissa kunnissa vasta elokuun lopulla.

Juhlat silloin, kun saa lakinkin ns. virallisesti.

Vierailija
29/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina 29. elokuuta.

Vierailija
30/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pakkohan se on lopulta koko kansan sairastaa. Miten ihmeessä laumaimmuniteetti saadaan muuten?

Katso vaikka googlesta, mitä tuo laumaimmuniteetti tarkoittaa. Et selkeästikään tiedä, kun oletat, että koko kansan pitää sairastua ennen kuin se saavutetaan. 

Vierailija
31/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ylioppilasjuhlia vielä pidä, varsinkin jos koulun juhlakin on vasta elokuussa 🤔

Monikin voi pitää juhlat perheen kesken. Elokuussa ollaan jo muuttamassa jatko-opintojen perässä pois kotoa. Ei silloin enää jaksa muistella mitään yo-lakin saamista. 

Vierailija
32/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko sitä ylioppilas ilman koulun juhlallisuuksia jossa heidät julistetaan ylioppilaiksi.

Varsinainen lakituspäivähän on useissa kunnissa vasta elokuun lopulla.

Juhlat silloin, kun saa lakinkin ns. virallisesti.

Jos on suorittanut lukion oppimäärän ja ylioppilaskokeet hyväksytysti, on ylioppilas ilman minkäänlaisia julistuksia. Ylioppilaskirjoitukset ratkaisevat kenestä tulee ylioppilas ja kenestä ei, ei rehtorin sanomiset. 

Vierailija
33/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähintään voi mennä perheen kanssa johonkin fancy dining -ravintolaan, nyt kun nekin on aukeamassa. Isommat kinkerit sitten syksyllä.

Vierailija
34/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista nähdä moniko jo jatko-opiskelupaikan varmistanut ja kenties jo uudelle paikkakunnalle muuttanut ylioppilas tulee vielä elo/syyskuussa vanhalle koululle "lakkiaisiin". Itse en olisi lähtenyt Rovaniemeltä Lahteen sen takia, jos meillä olisi ollut juhlat vasta syksyllä. 

Vierailija
35/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä moniko jo jatko-opiskelupaikan varmistanut ja kenties jo uudelle paikkakunnalle muuttanut ylioppilas tulee vielä elo/syyskuussa vanhalle koululle "lakkiaisiin". Itse en olisi lähtenyt Rovaniemeltä Lahteen sen takia, jos meillä olisi ollut juhlat vasta syksyllä. 

Ne tulee jotka tulee. Ja niille järjestetään kunnon juhlat, oli heitä sitten 100 tai 20. T. Lukion opettaja

Vierailija
36/36 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tulee jotka tulee. Ja niille järjestetään kunnon juhlat, oli heitä sitten 100 tai 20. T. Lukion opettaja

Ymmärrän tämän. Ihan aidosti kiinnostaisi nähdä, mikä on osallistumisprosentti. Enkä nyt tarkoita väheksyä juhlia tai muutakaan. Fakta vain on se, että nuoren elämä useimmissa tapauksissa muuttuu tuossa kohtaa todella nopeaan tahtiin. Silloin kolmekin kuukautta on pitkä aika, kun on ensimmäinen oma koti ja uuden kuviot opiskelupaikkakunnalla rakenteilla. En välttämättä näe järkeväksi väkisin järjestää juhlia enää siinä vaiheessa. Mutta ymmärrän, että joku toinen haluaa ehdottomasti ne juhlat.