Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eiväthän kaikki yli seitsemänkymppiset ole missään kotikaranteenissa

Vierailija
04.05.2020 |

Minun hyväkuntoinen kahdeksankymppinen äitini ainakin paitsi liikkuu ulkona, käy myös kaupassa ja menee varmasti kirjastoonkin, kun aukeavatkin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suositus, ei laki.

Vierailija
2/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hyväkuntoinen osaaitse arvioida mikä on parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungin kaduilla ei muista näekään kuin rollaattorimummoja ja pappoja, hiipivät kauppoihin joka päivä.

Vierailija
4/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungin kaduilla ei muista näekään kuin rollaattorimummoja ja pappoja, hiipivät kauppoihin joka päivä.

Hienoa, että eivät tukahdu koteihinsa.

Vierailija
5/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä myös mummot ja papat reippaina ulkoilee ja käy kaupoissa. Ei niillä ole mitään hätää. Sääliksi käy niitä vanhuksia joita pidetään eristysvankeina hoivakodeissa, niille tää on kurjista kurjinta kun vieraatkin on kielletty.

Vierailija
6/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suositus ja jos joku yli 70v haluaa ottaa riskin ja tietoisesti vaarantaa oman terveytensä, niin siitä vaan. Ja jos saa tartunnan, se on sitten menoa. Sun äiti leikkii rulettia.

Vierailija
7/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 70 vuotiaan tartunta ole "sitten menoa", vielä yli 90 vuotiaatkin todennäköisemmin selviää kun kuolee. 70 vuotiaalla riski kuitenkin jotain 10-15% eli sinänsä korkea. Mutta niin on riskit jos jää liikkumatta kotiin. Nopeilla kauppareissuilla on todella pieni riski, kävelyillä olematon. 

Vierailija
8/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yleensä ne yli 70-vuotiaat välttävät kokonaan liikkumista kaupoissa ja apteekeiss itse, joilla on jokin perussairaus, kuten sydän, munuais, diabetes 1, syöpä jne.

He eivät todellakaan halua sairastua lisää.

Ja pakotettu ei ole yhtään vanhusta pysymään kotona.

Poliisi ei vartio, eikä vartijat kulje heidän perässään.

Mutta vanhemmat ihmiset ovat lainkuuliaisia, he käsittävät määräykset pakollisiksi ja sen takia jotkut terveetkään iäkkäät eivät uskalla edes ulkoilla.  Ja se on tosi ikävää, suorastaan kauhistuttavaa,

Liikkuminen ulkona on virkistävää ja pitää edes vähänkin jalkoja ja lihaksia toimintakunnossa.

Pitäisi läheisten kannustaa heitä ulkoilemaan.

Vierailija
9/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että eivät tukahdu koteihinsa.

Teho-osastolle tukahtuvat, jos sinne edes pääsevät.

Vierailija
10/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eivät ole. Meillä kolme yli 70-vuotiasta lähipiirissä ja kaksi heistä siinä kunnossa, että pitää käydä lääkäreissä ja tutkimuksissa ja/tai käy kotihoito. Ja se kolmas kuljettaa toista noista sairaista. Eli kukaan kolmesta ei voi olla karanteenissa. Parhaiten heitä suojaisi, jos tautia olisi mahdollisimman vähän liikkeellä, koska suojautuminen on mahdotonta.

Vierailija
11/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu eivät ole. Meillä kolme yli 70-vuotiasta lähipiirissä ja kaksi heistä siinä kunnossa, että pitää käydä lääkäreissä ja tutkimuksissa ja/tai käy kotihoito. Ja se kolmas kuljettaa toista noista sairaista. Eli kukaan kolmesta ei voi olla karanteenissa. Parhaiten heitä suojaisi, jos tautia olisi mahdollisimman vähän liikkeellä, koska suojautuminen on mahdotonta.

Mitä arvelet että 14.5. alkaen tapahtuu?

Vierailija
12/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko koronatartuntojen määrä kasvaisi, jos mummot pääsisi tapaamaan pappoja hoivakoteihin? Tiettävästi yksikään omainen ei ole vienyt tartuntaa hoivakoteihin, virus on tullut hoitajien matkassa tai asukkaan muuttaessa laitoksesta toiseen.

Vierailija
13/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 71 v. Olen kokenut kaikki aikaisemmat pandemiat ja silloinkin oli ongelmana kodin ruokauolto. Isät eivät osanneet  tehdä mitään kotitöitä, ei edes keittää perunoita jos äiti makasi kuumeessa viikon. Olen itse huolehtinut itsestäni ja aion noudattaa omia periaatteitani. Meillä ei ole ketään joka auttaisi ja nyt riittää rajoitukset  Olen täysin terve ja nyt ymäpristö pitää vajaana  toimia  järjen mukaan. Tässä selvästi rangaistaan  meitä meidän elämän työstä.  Ajan kauppaan autolla ja menemme sinne mökillekin.

Vierailija
14/14 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70-vuotiaiden karanteenin jatkaminen on oikea päätös. Kotikaranteenilla suojellaan vanhuksia. Miksi kaikki yli 70-vuotiaat eivät noudata ohjeita ja kehotuksia? Eläkeläisille kilahtaa eläke tilille. Eläkeläisten ei tarvitse huolehtia työstä, lomautuksista ja työttömyydestä. Miksi omassa kodissa on vaikea pysyä??? Ulkoilua ei ole kielletty. Yli 70-vuotias saa ulkoilla, kun pysyy kaukana muista ihmisistä, välttää ihmiskontakteja ja väkijoukkoja.

Valitettavasti osa yli 70-vuotiaista ei välitä tippaakaan koronaohjeista. Nämä uppiniskaiset vanhukset kuljeskelevat apteekeissa, kaupoissa ja kauppakeskuksissa, vaikka hallitus on kehottanut heitä jo maaliskuun puolivälissä pysymään kotona. He eivät ymmärrä, miksi he eivät saa kyläillä ja tavata sukulaisia, naapureita ja tuttavia. 

Apteekit, ruokakaupat, kunta, seurakunta ja vapaaehtoiset toimijat kuljettavat ostokset kotiovelle asti. Onko parempi, että tyyppi saa koronavirustartunnan, joutuu sairaalahoitoon ja jopa tehohoitoon? Yli 70-vuotias on vanhus ja monella vanhuksella on myös perussairauksia (sydän- ja verisuonisairaus, astma, diabetes, syöpä, munuaissairaus, krooninen neurologinen sairaus jne.). Vanhan ihmisen elimistö ei ole samassa kunnossa kuin nuorilla ja keski-ikäisillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän