Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagramin naurettava kommentointi

Vierailija
04.05.2020 |

Laitoin siis elämäni ensimmäisen kuvan Instagramiin. Kuva on minusta remppaamassa uutta taloani. Oma ilmeeni on ihan ok, en muuten edes olisi laittanut kuvaa kaikkien nähtäville, mutta päällimmäinen pointtini julkaisuun oli se, että olen muuttanut toiseen kaupunkiin, ja tällä tavalla ajattelin kätevästi sen ilmaista tutuille.
Kuitenkin heti kaverini ja tuttavani alkoivat kommentoimaan "sä oot Maija niin kaunis", "voi että oot ihana", "kaunotar" jne. plääh plääh. He varmaan odottavat mun vastaavan jotai "voi kiitos, niin säki". Niinku mikä ihmisiä vaivaa, onko pakko kommentoida ulkonäköä? Tiedän olevani aivan tavis, joten kommentit lähinnä huvittavat itseäni. Kehtaanko vaan poistaa kommentit, vai saavatko he siitä jonkun ilmoituksen tai mitä luulette heidän ajattelevan, jos huomaavat?

Miksi ihmiset siis kommentoivat kyseiseen tapaan? Odottavatko he "ite oot kaunis" tai "sä se vasta kaunis ootki" kommenttia? Kuvittelevatko he, että joku ilahtuu epärehellisestä kommentista? Vai kommentoivatko he niin siksi, että odottavat henkilön vastaavasti kommentoivan samalla tavalla tämän toisen kuviin, ja jos näin niin miksi? Jos he itsekin valehtelevat toisen ulkonäöstä, niin miksi kuvittelevat toisten kommenttien olevan sen rehellisempiä? Olisi kiva saada vastauksia etenkin henkilöiltä, jotka näin kommentoivat, heitä kun tuntuu olevan vaikka kuinka paljon.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi vastata vaan kiitos, niin kuin normaalit ihmiset?

Vierailija
2/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se on teennäistä. Olen nähnyt muutamia instagram-kuvia, ja niissä oli tuota kaunis -juttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi tuolla tavalla mutta enpä myöskään postaile kuvia itsestäni. Tuossakin tilanteessa olisin postannut kuvan siitä remontin edistymisestä.

Vierailija
4/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla syyn, miksi ulkonäköäni kommentoidaan, kun en ole sitä erikseen pyytänyt.

Vierailija
5/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kommentoi tuolla tavalla mutta enpä myöskään postaile kuvia itsestäni. Tuossakin tilanteessa olisin postannut kuvan siitä remontin edistymisestä.

Joo tää oli ihan viimeinen kerta kun postaan mitään kuvaa itsestäni.

Vierailija
6/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla syyn, miksi ulkonäköäni kommentoidaan, kun en ole sitä erikseen pyytänyt.

Ja ei minulle tule hyvä mieli siitä, että saan epärehellisiä "kehuja".

Vierailija
7/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kauheaa kun naisen ulkonäköä kehdataan kehua. Jotenkin alentavaa ja inhottavaa.

Vierailija
8/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ajatellut, että ne ihmiset näkevät sut kauniina ja kommentoivat siksi niin?

Vierailija
9/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niihin kommentteihin ole pakko vastata mitään. Anna olla.

Vierailija
10/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vastaavia kommentteja laittava perustella, miksi kommentoi kyseisellä tavalla? Ja kyllä olen varma, että joku joka tätä ketjua lukee kommentoi kyseisellä tavalla. On meinaa sen verran yleistä.

Vierailija
11/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ajatellut, että ne ihmiset näkevät sut kauniina ja kommentoivat siksi niin?

Olen aivan tavis. Ei ole mahdollista, että niin moni oikeasti pitäisi minua jotenkin kauniina. Ja tämä on ihan yleinen ilmiö.

Vierailija
12/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kehut ei ole aitoja. Niillä kalastellaan vastakommentteja ja tykkäyksiä omiin kuviin. Jäät vähän kuin velkaa ja siksi solidaarisuuden takia olet velvoitettu menemään ihkuttelemaan näiden kommentoijien kuvia. Jos et näin toimi, he lähtee seuraajistasi. Been there.

Vierailija
13/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan tavis. Ei ole mahdollista, että niin moni oikeasti pitäisi minua jotenkin kauniina. Ja tämä on ihan yleinen ilmiö.

On mahdollista. Rakkaat kasvot ovat kauniit, koska ne ovat erityiset.

Vierailija
14/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. Rakkaat kasvot ovat kauniit, koska ne ovat erityiset.

Juu en usko.

Vierailija
15/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä vartenhan sä sen kuvan sinne laitoit

Vierailija
16/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ihmettelen, miksi Instagramissa on ok kommentoida toisten ulkonäköä. Oikeassakin elämässä ulkonäön kommentointi on jotenkin junttia ja typerän pinnallista.

Vierailija
17/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että tämän ketjun avaaja on meille kaikille tuttu some-vihaaja. Ei hän mitään kuvaa postittanut, kunhan taas lietsoo itseään raivoon somea kohtaan.

Vierailija
18/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan kohteliasuutta ja tapa piristää tavisten näköisten päivää. Tosi tylyä poistaa ko. kommentteja. Vastaat vain että "kiitos" yms. Ei tarvi mitään vastakehuja siihen kommenttiin, mutta voit sitten kehua kommentoijia heidän seuraavassa omassa julkaisussaan. 

Vierailija
19/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä vartenhan sä sen kuvan sinne laitoit

No en. Kuva oli itsessään mielestäni hauska ja samalla sain viestitetty, että olen muuttanut.

Vierailija
20/40 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan kohteliasuutta ja tapa piristää tavisten näköisten päivää. Tosi tylyä poistaa ko. kommentteja. Vastaat vain että "kiitos" yms. Ei tarvi mitään vastakehuja siihen kommenttiin, mutta voit sitten kehua kommentoijia heidän seuraavassa omassa julkaisussaan. 

Miksi joku luulee epärehellisen kehun piristävän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi