Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen rikki väkivaltaisen suhteen jälkeen. Voisiko joku lohduttaa minua? :/

Vierailija
04.05.2020 |

Erosin vasta väkivaltaisesta suhteesta jota kesti viiden vuoden ajan. Olen tosi rikki henkisesti kaikesta viime vuosina kokemastani, väkivalta normalisoitui ja sai jäämään vaikka olisi pitänyt lähteä kauan sitten. Itsesyytökset on hirvittäviä. Itken kun ajattelen kaikkea kokemaani.. Voisitteko lohduttaa minua niin ei olisi niin paha mieli? Pelottaa myös etten löydä enää ketään miestä tämän jälkeen niin rikki ja ihmisiin pettynyt olen... :/

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Naisten tukipuhelimeen? Netistä löytyy yhteystietoja.

Vierailija
42/43 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toki yksipuolista, mutta suosittelen myös lukemaan muiden selviytymistarinoita. Vertaistuki on kullan arvoista, vaikkei se olisi edes kasvokkaista tai vuorovaikutteista.

Naisten linjalla moni on jakanut salaisuuden: https://www.naistenlinja.fi/tule-mukaan/jaa-salaisuus/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selviytynyt myrskystä. Nyt saa väristä ja käpertyä, selviydyit rajuilmasta! Saa kaivata lämmintä huopaa ympärilleen, joko todellista tai vertauskuvainnollista 😊

Keskity aluksi hengittämiseen. Kokeile hengitystahtiasi mittaamalla, oletko jo sisäistänyt jatkuvan jännittämisen ja pelon (mieli voi sulkea pois kehon ylikuormituksen ollessaan selviytymismoodissa). Keho ei ole mielestä irrallinen eikä toisin päin: kiihtynyt, pinnallinen hengitys aiheuttaa ahdistusta kuten ahdistuskin kiihtynyttä hengitystä.

Pelkoon liittyvä addrenaliini ja kortisoli voivat tehdä olon epämääräisen huonoksi. Liikunta auttaa polttamaan haitalliset hormonit pois kehosta. Jos täriset välillä, niin se on normaalia; tärinä kertoo, että kehosi yrittää purkaa stressistä johtuvaa jännitys- ja hormonikuormitusta. Anna tärinöiden ja tutinoiden tullut ja mennä.

Tukeudu perheeseen ja ystäviin, mutta anna itsellesi paljon aikaa ennen kuin alat harkita suhdetta. Vertasin alussa parisuhdeväkivaltaa myrskyyn; olet vielä pitkään sateen kastelema, kyyryssä ja pää vähän painuksissa. Anna mielellesi aikaa toipua kokemistasi kauheuksista, ettet päädy uuteen myrskysäähän.