Laitoin just 1200€ jokaisen lapsen tilille.
Vuoden viikkorahat. Katotaan kuinka hyvin osaavat rahankäyttönsä suunnitella.
Kommentit (22)
Unohdit laittaa mulle! T.lehtolapsesi
Vierailija kirjoitti:
Mites se lahjavero?
Lahjavero 1200 eurosta?
23,08€ viikkoraha? Mutta ihan hauska idea kyllä, minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Luuletko, että osaavat käyttää rahansa fiksusti?
Onneksi on provo, kukaan vanhempi ei voisi olla oikeasti noin vastuuton.
Juovat pois kesän aikana. Paljosta veto?
Vierailija kirjoitti:
Mites se lahjavero?
Ei kukaan kysele lahjaveron perään kuin kateellinen palstalainen.
Jokaisen lapsen? Meidänpä lapsen tilille et laittanut. Just katsoin hänen tiliään netissä.
Kaikille maailman lapsille? Taidat olla todella rikas. :)
Onhan toi parempi kuin Lii Änderssönin vappusatanen.
Hienoa, että kohtelet lapsiasi tasapuolisesti.
Lapseni ovat kaikki yläasteikäisiä. (esikoinen ysillä ja seiskaluokkalaiset kaksoset) Juu, ei ole kummoinenkaan viikkoraha joidenkin mielestä, mutta juuri sopiva meidän perheessä. Uskon, että osaavat aivan hyvin suunnitella rahankäyttönsä, mutta yllätyksiä voi aina sattua.
ap
p.s. sori, jos iloitsitte jo: tarkoitin toki, että kaikille omille biologisille lapsilleni :)
Hyvä idea. Ehdotin omalle lapselleni, että laitan ison summan/kk ja että hän maksaa itse puhelinlaskunsa ja harrastuksensa ja harrastusvälineensä Lapsi kieltäytyi kunniasta. En tiedä missä vaiheessa hän on valmis ottamaan vastuun omista laskuistaan. Hän on kuitenkin budjetoinnut omat rippirahansa yms. Lapsen rahankäyttö riippuu kavereista. Joidenkin kavereiden kanssa raha häipyy käsistä. Useimpien kavereiden kanssa hän käyttää rahaa ihan järkevästi. Mutta nyt jo opetan lasta, että tilillä on tietty summa ja jos sen tuhkaa, niin lisää ei tule vaikka olisi mikä hätä. Ja sakot pitää maksaa itse omista rahoista. Vaikka pulloja keräämällä tai myymällä omia merkkivaatteita tai tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Opettaa nimenomaan vastuullisuutta. Ettei tule näitä "aikuisia", joilla ei koskaan ole säästössä rahaa, koska hassaavat ne. Ptyi.
Minä sain aikanaan koko lapsilisän tililleni kuukausirahana, maksoin sillä vaatteeni ja leffalippuni ym. "huvitukset". Kaverit oli kyllä kateellisia mutta tämän ansiosta opin käyttämään rahaa järkevästi.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaa nimenomaan vastuullisuutta. Ettei tule näitä "aikuisia", joilla ei koskaan ole säästössä rahaa, koska hassaavat ne. Ptyi.
Lapsi on täysin eri asia kuin aikuinen. Varsinkaan pienet lapset eivät osaisi tuollaista summaa käsitellä. Että joku laittaisi vuoden viikkorahat kerralla lapsen tilillle, HALOO! Tosi omituista, jos on tuollaisia vanhempia.
Miten voi muistaa kaikkien maailman lasten tilinumeroita?
Lahjaveroa on maksettava, jos saa samalta lahjoittajalta lahjoja vähintään 5 000 eurolla kolmen vuoden aikana. Eli ei mene lahjaveroa. Tämä on tuore tieto, summa on näköjään hieman noussut taas.
Esimerkki verottajan sivuilta: Esimerkki: Vanhemmat lahjoittavat rahaa lapselleen. Kumpikin vanhempi tekee oman 4 999 euron lahjoituksen 1.1.2020. Molemmat vanhemmat voivat lahjoittaa samalle lapselle seuraavan kerran 4 999 euroa verovapaasti 1.1.2023.
Mulle unohdit laittaa.