Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman helpoin psykologinen arvoitus

Vierailija
04.05.2020 |

Vuosia sitten kävin psykiatreilla, psykologeilla, jne, koska mulla oli pää ihan kokonaan hajalla. Psykiatri kysyi multa jostain pahasta asiasta joka mulle oli tapahtunut joskus kauan sitten. Kenties me puhuttiin mun vanhempien kuolemasta tms. Keskustelu meni kutakuinkin näin...
--
PSYKIATRI: Miltä se kuolema susta tuntui?
MINÄ: En tiedä.
PSYKIATRI: Kerro nyt vaan!
MINÄ: Enhän mä voi tietää.
PSYKIATRI: Miten niin et voi tietää?
MINÄ: Enhän mä voi mun tunteita tietää, eihän mulla ole sellaista sähkölaitetta joka lukee tunteita.
PSYKIATRI: Niin mitä sähkölaitetta?
MINÄ: No, jos tunteet on jonkinlaisia sähkösignaaleita jotka kulkee hermoja pitkin meidän aivoissa, niin enhän mä voi tietää mitä tunteita mulla on koska mulla ei ole laitetta joka lukee niitä aivojen sähkösignaaleita.
--
Tiedätkö SINÄ mistä tuossa oli kyse???

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö.. mitä?

Vierailija
2/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri-parka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa Ap vähän lisää vihjeitä.

Vierailija
4/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantasioit sähkövibran kanssa?

Vierailija
5/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelut psykiatrin kanssa ei koskaan ikinä johtaneet mihinkään. Psykiatri kyseli, minä vastasin niin hyvin kuin osasin. Mutta enhän mä melkein mitään osannut vastata koska melkein mistään en mitään tiennyt. Joten usemmiten vastasin "en tiedä". Psykiatri usein turhautui ja alkoi manata tyyliin "kerro nyt vain! tästä ei tule mitään jos sinä et avaudu! sinun täytyy kertoa asioitasi! et voi tulla tänne vain salailemaan! miksi edes tulet tänne pyytämään apua jos et kerro että mistä kiikastaa? eihän tämä voi tuolla lailla toimia! sinun täytyy kertoa sinun tunteistasi, sinun asioistasi, sinun ongelmistasi! aivan turha tulla tänne esittämään tietämätöntä ja kiertelemään ja kaartelemaan ja välttelemään! jos sä et ala kertoa itsestäsi ja ongelmistasi niin me ei voida sua auttaa!" Se psykiatri huusi aika paljon ja oli tosi kärsimätön. Kysyi ties minkälaisia asioita mistä mulla ei ollut minkäänlaista aavistusta, eikä antanut mulle ollenkaan aikaa pohtia vastausta.

Jos psykiatri kysyy jotain asiaa multa kerran ja vastaan "en tiedä", niin eihän se tieto pälkähdä mun päähän sillä että psykiatri kysyy samaa asiaa multa heti perään vielä toisen ja kolmannen ja neljännenkin kerran. En oikein ymmärrä miten kenenkään aivot voisivat toimia silla lailla että niihin muodostuu lisää tietoa sitä mukaa kun samaa kysymystä vain toistetaan ja toistetaan. Käsittääkseni minkäänlainen tieto ei ikimaailmassa synny tuolla lailla. Saman kysymyksen toistaminen useaan otteeseen ei ole rakentava tiedonkäsittelyprosessi.

Joten meidän keskustelut junnasi paikallaan. Hoito junnasi paikallaan. Siis mitään ei ikinä saatu aikaiseksi.

Lopulta psykiatri pisti diagnoosiksi "epävakaa persoonallisuushäiriö" ja kirjoitti tähän tapaan: "potilas vaikuttaa kieltävän itseltään negatiiviset tunteet, hän ei suostu kohtaamaan niitä vaan mieluummin kiertää ne, hänen täytyy alkaa kohdata niitä".

Eli psykiatri oli täysin väärässä. Nyt, useita vuosia myöhemmin MINÄ tiedän että mikä minulla oli. Sitä en vieläkään tiedä miten psykiatri saattoi olla noin täydellisen epäpätevä.

AP

Vierailija
6/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtasitkaan tuhlata omaa aikaasi noin!

Vierailija
7/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetaitojen puutteelta vaikuttaa. 

Vierailija
8/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus.

Vierailija
9/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munanpuute

Vierailija
10/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taidat olla tunteeton ihminen, eli sun aivoista puuttuu hyvin tärkeitä ja merkittäviä tunnetiloja. Olet siis joko psykopatti tai sosiopaatti.

Vierailija
11/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelut psykiatrin kanssa ei koskaan ikinä johtaneet mihinkään. Psykiatri kyseli, minä vastasin niin hyvin kuin osasin. Mutta enhän mä melkein mitään osannut vastata koska melkein mistään en mitään tiennyt. Joten usemmiten vastasin "en tiedä". Psykiatri usein turhautui ja alkoi manata tyyliin "kerro nyt vain! tästä ei tule mitään jos sinä et avaudu! sinun täytyy kertoa asioitasi! et voi tulla tänne vain salailemaan! miksi edes tulet tänne pyytämään apua jos et kerro että mistä kiikastaa? eihän tämä voi tuolla lailla toimia! sinun täytyy kertoa sinun tunteistasi, sinun asioistasi, sinun ongelmistasi! aivan turha tulla tänne esittämään tietämätöntä ja kiertelemään ja kaartelemaan ja välttelemään! jos sä et ala kertoa itsestäsi ja ongelmistasi niin me ei voida sua auttaa!" Se psykiatri huusi aika paljon ja oli tosi kärsimätön. Kysyi ties minkälaisia asioita mistä mulla ei ollut minkäänlaista aavistusta, eikä antanut mulle ollenkaan aikaa pohtia vastausta.

Jos psykiatri kysyy jotain asiaa multa kerran ja vastaan "en tiedä", niin eihän se tieto pälkähdä mun päähän sillä että psykiatri kysyy samaa asiaa multa heti perään vielä toisen ja kolmannen ja neljännenkin kerran. En oikein ymmärrä miten kenenkään aivot voisivat toimia silla lailla että niihin muodostuu lisää tietoa sitä mukaa kun samaa kysymystä vain toistetaan ja toistetaan. Käsittääkseni minkäänlainen tieto ei ikimaailmassa synny tuolla lailla. Saman kysymyksen toistaminen useaan otteeseen ei ole rakentava tiedonkäsittelyprosessi.

Joten meidän keskustelut junnasi paikallaan. Hoito junnasi paikallaan. Siis mitään ei ikinä saatu aikaiseksi.

Lopulta psykiatri pisti diagnoosiksi "epävakaa persoonallisuushäiriö" ja kirjoitti tähän tapaan: "potilas vaikuttaa kieltävän itseltään negatiiviset tunteet, hän ei suostu kohtaamaan niitä vaan mieluummin kiertää ne, hänen täytyy alkaa kohdata niitä".

Eli psykiatri oli täysin väärässä. Nyt, useita vuosia myöhemmin MINÄ tiedän että mikä minulla oli. Sitä en vieläkään tiedä miten psykiatri saattoi olla noin täydellisen epäpätevä.

AP

No oot vieläkin ihan sekaisin ja tulet aina olemaan. Mikä lie kehityshäiriö sulle tapahtunut jo kohdussa.

Vierailija
12/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvannut että tämä arvoitus olisi teille noin vaikea. Vähän lisää taustatietoja...

Noiden keskustelujen aikana taisin olla noin 30v tai vähän nuorempi. Olin alunperin mennyt terveyskeskuslääkärille ja valittanut tyyliin "Mun sisällä on vain yksinäisyyttä, ei mitään muuta, näin on ollut lapsesta asti, joskus kouluaikoina tämä alkoi. Kaikki on vain yksinäistä, aina, ja tyhjää, tosi tyhjää. Elämä on tosi raskasta näin, aina vain raskaampaa. Mä en jaksa enää. Kunpa elämä loppuisi niin mun ei tarvitsisi enää kärsiä. Onko tämä masennus?"

Lääkäri kysyi "Milloin sinulla viimeksi oli jonkinlainen hyvä hetki? Siis jokin hyvä tunne? Milloin viimeksi tuntui hyvältä, vaikkapa jonkun toisen ihmisen seurassa?"

Vastasin "En muista. Vuosia sitten. Varmaan silloin pikkulapsena ennen kuin tämä ongelma alkoi."

Lääkäri totesi että kyseessä ei ole masennus ja pisti mulle lähetteen psyk polille jossa sitten aloin tavata hoitajaa, psykiatria ja psykologia.

AP

Vierailija
13/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ LUE TÄTÄ VIESTIÄ JOS HALUAT VIELÄ PÄHKÄILLÄ ITSE.

Liiankin helppo vinkki ratkaisemiseen...

Tuo tunnesähkölaitekeskustelu. Psykiatri esitti "yksinkertaisen" kysymyksen eli kysyi mun tunteista johonkin pahaan tapahtumaan liittyen. Mulle se kysymys ei ollut yksinkertainen, mulle se oli käsittämätön, jotain mistä mulla ei ollut mitään aavistusta. Silloin aloin "horista sekavia". Ei ole mitään merkitystä että puhuin sähkölaitteesta, sähkösignaaleista, hermoista ja aivoista. Eli tuon mun horinan kirjaimellisella sisällöllä ei ole merkitystä.

Vaan siis, tuosta mun horinasta pitää osata tehdä yksi helppo johtopäätös: mulla ei ollut mitään aavistusta että mitä ne tunteet oikein ovat. Eli mistä tuossa oli kyse, mikä vaiva mulla oli??? Ei se ole sosiopatia tai psykopatia, kuten joku ehdotti (psykopaatit tuntevat paljon ihania tunteita kun he tekevät pahaa). Eikä tuo todellakaan ole "negatiivisten tunteiden kieltämistä" kuten psykiatri kuvitteli.

Ja jostain kumman syystä psykiatri ei kysynyt mun hyvistä tunteista mitään. Silloinhan mä olisin vastannut samalla lailla "en tiedä mun hyviä tunteita koska mulla ei ole tunteidenlukemissähkölaitetta". Olisiko psykiatri silloin kuvitellut että minä kiellän itseltäni myös positiiviset tunteet? Miksi kukaan kieltäisi itseltään positiiviset tunteet? Tekeekö kukaan niin? Inhoaako joku positiivisia tunteita niin paljon että tekee kaikkensa välttääkseen niiden tuntemisen? Tuosta siis minun kohdallani ei todellakaan ollut kyse.

AP

Vierailija
14/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanoidit hyökkäsivät kimppuusi lapsena, etkä muista sitä itse ollenkaan, ja varastivat kaikki tunteesi. Ihan selvä asia. Olisit tullut minun vastaanotolleni, niin olisit saanut tietää totuuden paljon nopeammin. t. Juhan af Grann

Vierailija
15/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan sillä hetkellä kyennyt tavoittamaan tunteitasi, olit ns. lock down traumojesi takia

Aivan kuin onnettomuuteen joutunut saattaa kieltää tunteensa tai jopa koko tapahtuman. Eräälle ystävälleni kävi näin onnettomuuden jälkeen, johon jouduimme ;)

Zinc

Vierailija
16/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan sillä hetkellä kyennyt tavoittamaan tunteitasi, olit ns. lock down traumojesi takia

Aivan kuin onnettomuuteen joutunut saattaa kieltää tunteensa tai jopa koko tapahtuman. Eräälle ystävälleni kävi näin onnettomuuden jälkeen, johon jouduimme ;)

Zinc

Tätä minäkin ajattelin. Ap tuntui olevan ihmisenä jotenkin niin "lukossa", että ei pystynyt puhumaan terapeutillekaan. En tiedä onko enää.

Tuollaista käsittääkseni tapahtuu, ja Ap ei ole mikään hullu sen vuoksi.

Vierailija
17/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksitymiaa?

Vierailija
18/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ LUE TÄTÄ VIESTIÄ JOS HALUAT VIELÄ PÄHKÄILLÄ ITSE.

Liiankin helppo vinkki ratkaisemiseen...

Tuo tunnesähkölaitekeskustelu. Psykiatri esitti "yksinkertaisen" kysymyksen eli kysyi mun tunteista johonkin pahaan tapahtumaan liittyen. Mulle se kysymys ei ollut yksinkertainen, mulle se oli käsittämätön, jotain mistä mulla ei ollut mitään aavistusta. Silloin aloin "horista sekavia". Ei ole mitään merkitystä että puhuin sähkölaitteesta, sähkösignaaleista, hermoista ja aivoista. Eli tuon mun horinan kirjaimellisella sisällöllä ei ole merkitystä.

Vaan siis, tuosta mun horinasta pitää osata tehdä yksi helppo johtopäätös: mulla ei ollut mitään aavistusta että mitä ne tunteet oikein ovat. Eli mistä tuossa oli kyse, mikä vaiva mulla oli??? Ei se ole sosiopatia tai psykopatia, kuten joku ehdotti (psykopaatit tuntevat paljon ihania tunteita kun he tekevät pahaa). Eikä tuo todellakaan ole "negatiivisten tunteiden kieltämistä" kuten psykiatri kuvitteli.

Ja jostain kumman syystä psykiatri ei kysynyt mun hyvistä tunteista mitään. Silloinhan mä olisin vastannut samalla lailla "en tiedä mun hyviä tunteita koska mulla ei ole tunteidenlukemissähkölaitetta". Olisiko psykiatri silloin kuvitellut että minä kiellän itseltäni myös positiiviset tunteet? Miksi kukaan kieltäisi itseltään positiiviset tunteet? Tekeekö kukaan niin? Inhoaako joku positiivisia tunteita niin paljon että tekee kaikkensa välttääkseen niiden tuntemisen? Tuosta siis minun kohdallani ei todellakaan ollut kyse.

AP

Montako kertaa tapasit psykiatrin? Tiedän tapauksen eräästä naisesta, joka ei pystynyt puhumaan aluksi terapiassa yhtään mitään. Terapeutti oli fiksu ja antoi hänen puhua vasta sitten kun hän siihen pystyi. Ensimmäisellä kerralla terapiassa he eivät puhuneet juuri mitään.

Seuraavilla kerroilla naisen voisiko sanoa tunnelukot rupesivat pikku hiljaa avautumaan ja jossakin vaiheessa he jo kykenivät keskustelemaan hänen traumoistaan. En tiedä oliko sinulla sama mutta voi olla, että joskus siihen avautumiseen tarvitsee vain aikaa.

Vierailija
19/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se oli?

Vierailija
20/31 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mk-ultrattu. Yksi koodaus on mm sellainen tin can man systeemi, että kohde saadaan uskomaan, ettei hänellä ole tunteita (tai sisäelimiäkään).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi