Minkä v:n takia tässä maassa ei saa mitään apua mihinkään?!
On olevinaan kaikki mahdolliset avut ja tuet, mutta todellisuudessa joka ikiseen asiaan löytyy jokin syy, että sori mutta valitettavasti emme voi auttaa.
Minkä takia mihinkään ei saa mitään apua ikinä??
Kommentit (23)
Jos sinulla on paha olo niin kasva aikuiseksi tai osta hirttoköysi. En jansa enää kuunnela kun joka päivä on jollakin naislapsella "paha olo".
Tuliko yllätyksenä että joudut itse hoitamaan lapsesi? Todella monelle on nyt korona aikana tullut. Kun ei voi käyttää kouluja, harrastuksia, kavereiden vanhempia tai isovanhempia hoitajina. Ihan oikein.
Pitää ottaa selvää, että millaista apua saa ja millä kriteereillä ja hoitaa hommat sitten sen mukaan. Ehket osaa hakea sitä apua/rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuliko yllätyksenä että joudut itse hoitamaan lapsesi? Todella monelle on nyt korona aikana tullut. Kun ei voi käyttää kouluja, harrastuksia, kavereiden vanhempia tai isovanhempia hoitajina. Ihan oikein.
Ööö minkä lapsen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö minkä lapsen?
Ap
No niin, et edes tiedä, että sulla on lapsi! Jätkyttävää!
No muuta vaikka Somaliaan, jospa siellä asiat on paremmin.
Voisitko sinä täällä sanoa suoraan että mikä hätä sinulla nyt sitten on? Jos et saa suutasi ja ajatuksiasia auki niin ei sinua varmasti kukaan voi auttaa. Jotkut ihmiset on niin kryptisia ja oletta että heidän ajatuksiaan osataan tuosta vain lukea että se on suorastaan raivostuttavaa. Eoli mikä sinua vaivaa vai trollaatko vain huviksesi?
Hjoo, niinpä. Niinpä.
Ihmettelen samaa suuresti. Aina löytyy se seuraava luukku, jonne pitäisi vaeltaa apua hakemaan.
Itse tein täyden ympyrän kiltisti luukulta toiselle ja ei, en saanut apua. No, ei se mittää, mutta kalliiksi varmaan tulee yhteiskunnalle tämä työttömyys/sairasloma-rumba. Sama se mulle.
Hei beibe, tottakai mä kerron sulle kaiken, kun sulla on noin hyvä auttamisenhalu.
On niitä neuvoja kuultu, en jaksa kuunnella niitä lisää. Niitä jakelee ne, joilla ei ole asiasta kokemusta. 'Ootko kysynyt sieltä?' 'Sun pitää vaan mennä sinne uudestaan!'. On kysytty ja on menty uudestaan. Paras kaikesta on se, kun keskustelukumppani suuttuu, että 'Eihän se voi noin mennä!' ja päädyn todistelemaan, että miten se nyt kuitenkin meni niin.
Kaikki apu kustannetaan verovaroista - jos sitä jaettaisiin aivain holotna, verot olisi pilvissä, on ne kyllä jo muutenkin!!
Vierailija kirjoitti:
Hei beibe, tottakai mä kerron sulle kaiken, kun sulla on noin hyvä auttamisenhalu.
On niitä neuvoja kuultu, en jaksa kuunnella niitä lisää. Niitä jakelee ne, joilla ei ole asiasta kokemusta. 'Ootko kysynyt sieltä?' 'Sun pitää vaan mennä sinne uudestaan!'. On kysytty ja on menty uudestaan. Paras kaikesta on se, kun keskustelukumppani suuttuu, että 'Eihän se voi noin mennä!' ja päädyn todistelemaan, että miten se nyt kuitenkin meni niin.
Tulee tunne, ettet tosiaan tiedä, mistä voit apua hakea ja saada.
Jep. Itseltä kiellettiin lapsiperheiden kotipalvelu, koska se ei ole pitkäaikaiseen tilanteeseen. Hain sitten vammaispalveluja, mutta en ole sinne oikealla lailla sairas ja vammainen. Sitten jäi vaihtoehdoksi enää perhetyö, missä meidät unohdettiin parikertaa ja noihan ei periaatteessa edes auta käytännön asioissa. En kehtaisi kerjätä suvulta apua, kun tarvitsen periaatteessa jatkuvasti sairauteni takia ja ihmisethän tosiaan uskoo tohon "apua on kyllä saatavilla" -mantraan...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki apu kustannetaan verovaroista - jos sitä jaettaisiin aivain holotna, verot olisi pilvissä, on ne kyllä jo muutenkin!!
No mutta siis siihen järjestelmän pyörissä tapahtuvaan pallotteluun ja arviointiin kumminkin menee rahaa. Siitä ei vaan välttämättä ole mitään hyötyä avun tarvitsijalle, väsyy vaan lisää. - 16
Jaa täällä inistään jostain kotioloista. No onpa taas säälittävää.
Yritin aikoinaan hakea kaverille apua mielenterveysongelmiin. Joka paikasta käskettiin soittamaan toiseen numeroon. Kaveri otti melkein hengiltä itsensä ja pääsi vähäksi aikaa hoitoon. Sai olla osastolla vain muutaman kuukauden "ei sua mikään vaivaa"-periaatteella. Passitettiin kotiin ja yritti useasti ottaa itseään hengiltä, ei kiinnostanut terveydenhuoltoa "koska kaikkia meitä välillä vähän masentaa". Myöhemmin kaveri hirtti itsensä ja sitten jesseiltiin kuinka kamalaa se on kun nuori ihminen päätyy tappamaan itsensä!
Tästä on melkein 20 vuotta ja tässä maassa on edelleenkin lähes mahdotonta saada apua. Sitten ihmetellään miksi nuoret voi huonosti, vedetään viinaa ja huumeita joka muodossa ja leikitään puukkohippaa vähän väliä. Nii-i, mikäköhän siinäkin on?
Sanoo ihminen, joka elää tuilla ja käyttää terveydenhoitopalveluita ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Yritin aikoinaan hakea kaverille apua mielenterveysongelmiin. Joka paikasta käskettiin soittamaan toiseen numeroon. Kaveri otti melkein hengiltä itsensä ja pääsi vähäksi aikaa hoitoon. Sai olla osastolla vain muutaman kuukauden "ei sua mikään vaivaa"-periaatteella. Passitettiin kotiin ja yritti useasti ottaa itseään hengiltä, ei kiinnostanut terveydenhuoltoa "koska kaikkia meitä välillä vähän masentaa". Myöhemmin kaveri hirtti itsensä ja sitten jesseiltiin kuinka kamalaa se on kun nuori ihminen päätyy tappamaan itsensä!
Tästä on melkein 20 vuotta ja tässä maassa on edelleenkin lähes mahdotonta saada apua. Sitten ihmetellään miksi nuoret voi huonosti, vedetään viinaa ja huumeita joka muodossa ja leikitään puukkohippaa vähän väliä. Nii-i, mikäköhän siinäkin on?
Muuten uskottava kirjoitus, mutta "ei sua mikään vaivaa"-periaatteella on voinut olla vain muutaman päivän osastolla, ei kuukausia, edes 20v sitten.
Itsetuhoisia on kyllä vaikeaa hoitaa ilman ns väkivaltaa, eli pakkolääkitystä, jolla ei ole mitään takeita parantumiseen, vihannekseksi vaan. Ja vaikeaa se heitä on auttaakin, kun harva osaa kertoa sitä oikeaa syytä pahoinvoinnilleen.
Niin, kyllähän nuo tuollaiset avut ja tuet pitäisi poistaa. Kyllä aikuisten ihmisten pitää pystyä pärjäämään omillaan maassa missä koulutus on ilmaista.
Pääsääntö on, että aikuinen hoitaa itse itsensä.