Vyöruusun sairastaneet!
Mulla on tullut toispuoleista kipeää ihottuma. Ihottuma on punaista, mutta ei ainakaan vielä rakkulaista. Tuleeko rakkulat heti näkyviin? Sairastitko lievänä?
Kommentit (25)
Onpa osalla kirjoittajista ollut lieviä tai epätyypillisiä oireita.
Itselle tuli alkuun ilkeä, kuolemanväsynyt ja kipeä olo, karmeita särkyjä selkään ja olkaan, ja todella nahkea yleisvointi. Näppylät ilmaantuivat vyömäisesti selkärangasta lapaluun alitse kainaloon, ja pahoja tuntohäiriöitä ilmeni mainitun alueen lisäksi vasemman rinnan ylitse rintarankaan asti. Oireet kestivät kolmisen viikkoa, ja toipumiseen meni toinen mokoma. Nukkumisesta ei tullut päiväkausiin mitään, eikä tk- lekuri x 2 osannut diagnosoida tautia alkuun, joten lääkitys viivästyi pahemman kerran.
Viruslääkkeet, kuten asikloviiri, auttavat vyöruusuun. Tauti voi joskus äityä vakavaksikin, ja sillä voi olla ikäviä jälkiseurauksia, joten kannattaa hakea apua pikaisesti.
Kyllä lääkäriin.Perhana lääkärin ilmoitettava selko kielellä tai printattuna paperille mitä lääkettä määräsi.Otin tietysti ne buranat jotka mieleeni jäi.Mutta mutta viikon päästä soittelin TKeskukseen kyselin kuin voiti vain paheni.Fiksu rouva kyseli mitä lääkkeitä määräsi lääkäri vastasin buranaa.Hän vastasi jokin muu lääke näyttää olevan tänne merkattu.Kiitin ja olin apteekin luukulla hakemassa n.s lääkettä.Viikko kulunut ja sadattelin katkerasti.
minulla tuli punaiset täplat 3 päivänä.
Minulla alkoi kainalonseudun kivulla ja kivuliaalla kutinalla, joita kesti viikkoja ennen ensimmäisten näppylöiden tuloa.
Ibuprofeeni-ketoprofeeniyhdistelmää? Älkää ihmeessä muut tätä käyttäkö. Kyseessä on kaksi samalla tavalla vaikuttavaa lääkettä, joiden yhdistelmällä ei tule lisää tehoa, mutta saa tuplahaittavaikutukset.