Harmittaa, että kasvoni ovat kauniimmat kun olen ylipainoinen
Normaalipainoa lähestyessä kasvot eivät näytä enää yhtä hyvältä. Olen huomannut tämän nyt kun olen saanut pudotettua painoa muutaman kilon.
Onko kellään muulla näin?
Kommentit (30)
Mul riippuu kyl muusta ku painosta. Mul tulee kai poskiin jotain läskiä pyöreänä, sekä leuan sivuille ja objektiivisesti paremmalta näytän ilman niitä. Mut jos oon rasittanut itteäni esim liikunnalla paljon ja dieetillä, niin ei sillon oo nii energinen kasvoista. Sit jos syö hyvin ja hiilarii paljon nii kaunistuu yössä, ku kroppa taas kerää nestettä. Ja mul on muutenki pyöree posket nii piirteet erottuu jos painoo ei oo liikaa
Tiedän ilmiön. Tuttuni laihdutti ja alkoi urheilla paljon ja oikeasti luulin hänen sairastuneen vakavasti. En edes uskaltanut kysyä, kun ei ole ihan läheinen. Sitten kertoi toiselle tutulle vaan laihduttaneensa ja hurahteensa treenaamiseen.
Hyvä tietysti, jos on hyvä olla. Eikä siis ollut mikään isokokoinen alunpitäen, mutta tosiaan kasvoissa ero on hurja, jos ihan suoraan sanon. Mutta hänen valintansa, jos voi hyvin noin.
Rypyt näkyvät paremmin kun kasvoissa vähemmän rasvaa. Ainakin tuntuu siltä.
Vähän aiheen vierestä, mutta oletteko muuten ikinä ajatelleet että syömishäiriöt on yleisempiä sellaisilla, joilla on luonnostaan pyöreät kasvot. Eli siis yrittävät laihduttamalla saada kasvoja kapeammiksi, siinä kuitenkaan onnistumatta. Esimerkkinä Ruotsin prinsessa Victoria. Hänelläkin laihimpinakin aikoina oli silti pyöreät kasvot.
Esimerkkikuva: https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/kuninkaalliset/prinsessa-victoria-vi…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nuorempana laihdutin ja kasvot olivat aivan luisevat. Silloinkin tosin oli ”lapsen pyöreyttä”. Nyt on vanhenemismuutosten myötä lähtenyt kasvoista ne vähätkin rasvat. Olen itsekin nyt laihtunut muutaman kilon, eikä näytä ollenkaan kivalta :/ nenäkin näyttää nyt todella suurelta, kun kasvot ovat muuttuneet. Luulen, että omalla kohdallani nenäleikkaus voisi parantaa ulkonäköä paljon. Kunpa joskus olisi varaa. En jaksaisi olla ylipainoinen pelkästään kasvojen ulkonäön takia.
No etkö voi lihoa sen muutaman kilon, mutta samalla lisätä lihaskuntotreeniä, jotta se painonnousu näkyy kropassa positiivisesti? Nenäleikkaus kuulostaa aika radikaalilta reagoinnilta parin kilon painonlaskuun/nousuun...
Mä valitsen mieluummin muutaman ylikilon kuin tiukaksi treenatun kehon kuivalla naamalla ja kuoppaposkilla. Mä näytän sairaalta ja vanhemmalta kun pudotan 6-7 kiloa. Vanhemmiten käy niin.
No en usko että liittyy pyöreisiin kasvoihin. Pyöreet kasvothan on kauniit..
Vierailija kirjoitti:
Adelelle tosiaan sama juttu vaikka on nuori.
Adelella saattaa vaikuttaa se dieetti, millä laihdutti. Jonkinlainen mehukuuri. Aika alhaisilla kaloreilla laihdutetaan. Ensin 1000 kcal ja sitten nostetaan. Oli tosiaan kasvoista kauniimmillaan joskus 2015.
Mä näytän parempana laihana. Muuten naama on semmoinen taikinainen ja roikkuva. Harmi vaan, että ne kasvonpiirteet tulee esiin vasta silloin kun olen pahasti alipainoinen :(
Kai ymmärrät, että tuota ei suotta kutsuta sairaalloiseksi.