Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### MAALISMASUT tiistaiaamua ###

04.07.2006 |

Pikaviesti: Aloitan uuden ketjun, kun eilen oli siitä puhetta.

Pykäisin nopeasti kasaan esittelypinon, viilaan kirjoitusvirheitä ja värejä seuraavaan versioon. Mutta nyt päästään ainakin alkuun toisiimme tutustumisessa :)

Kiva, että joku perusti Yahoo -ryhmän. Kaksplussa puolella näytti olevan msn-grouppi perustettuna (jos joku haluaa siihenkin mukaan).

Tein tänä aamuna varmistustestin, kun ekan tein jo kp 26/28-30, edelleen selkeääkin selkeämpi plussa, joten soitan tänään äitiysneuvolaan. Harmi, kun sinne ajanvaraus on klo 10-11 ja harvoin mulla sattuu just joku tietty kellonaika olemaan sellainen että töissä voi rauhassa soittaa :( No, tästä tämä jatkuu. Eikun esittelyjä jokainen laittamaan, itseni listaan valmiiksi jo rustasinkin.

-neet rv 4+3

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja aurinkoista tiistaita minunkin puolestani :)

Eilen alkoi uusi viikko eli rv 6 menossa.

Eilen oli ensimmäinen päivä kun rinnat kipeytyivät todellakin.

Oireita, kun nämä kiinnostaa varmasti ensikertalaisia :)

- menkat tietenkin jäi pois :)

- menkkamaiset kivut alavatsalla noin 2 päivää ennen menkkoja ja sitten 4 päivää vielä testauksen jälkeen.

-Kaamea turvotus alavatsalla

- rv 5+0 alkoivat rinnat kipeytyä

Ihanaa odotusta kaikille maalismasuilla ja stemppiä pudonneille. neet:

Pikaviesti: Aloitan uuden ketjun, kun eilen oli siitä puhetta.

Pykäisin nopeasti kasaan esittelypinon, viilaan kirjoitusvirheitä ja värejä seuraavaan versioon. Mutta nyt päästään ainakin alkuun toisiimme tutustumisessa :)

Kiva, että joku perusti Yahoo -ryhmän. Kaksplussa puolella näytti olevan msn-grouppi perustettuna (jos joku haluaa siihenkin mukaan).

Tein tänä aamuna varmistustestin, kun ekan tein jo kp 26/28-30, edelleen selkeääkin selkeämpi plussa, joten soitan tänään äitiysneuvolaan. Harmi, kun sinne ajanvaraus on klo 10-11 ja harvoin mulla sattuu just joku tietty kellonaika olemaan sellainen että töissä voi rauhassa soittaa :( No, tästä tämä jatkuu. Eikun esittelyjä jokainen laittamaan, itseni listaan valmiiksi jo rustasinkin.

-neet rv 4+3

Vierailija
2/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aikaisin on herätty. Tuo 1-vuotias määrää tahdin. Täytyy minullakin opetella tänne kirjoittelu. Yleensä olen kyllä vain lueskellut. Nyt on vielä aikaa, kun olen hoitovapaalla. Syyskuun 1. aloitan työt. Kerkeän noin puoli vuotta käydä töissä, kun jään uudestaan kotiin. Oikeastaan ihan mukava käydä vähän töissäkin. Neuvolaan ei ole vielä tullut soiteltua. Ajattelin ens viikolla. Tyypilliset oireet on jo ilmaantuneet. Minulla ankara väsymys iltapäivällä ja VALTAVAN hyvä ruokahalu. Lisäksi alamaha jomotusta. Ei ainakaan vielä tietoa öklötyksestä. En ole kyllä muiltakaan ollut kovin pahoinvoiva. Mulla siis neljä ennestään. Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Tytöt jo niin isoja, että auttavat mukavasti hoitamisessa. Saas nähdä kuinka kuuma päivä tulee. Aurinko ainakin paistaa täydeltä terältä. Lämmintä tiistaita kaikille!

äitiliini74 rv 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näin paljon väsyttää???

Miten tästä selviää??? Meillä kun toi pikkuherra määrää tahdin niin aamuherätys on vähän turhan aikaisin. No toivottavasti tää väsymys jossain vaiheessa hellittää!

Mulla on nyt tullut ihan uusi raskausoire, mitä ei ensimmäisestä ollut... Rinnat on todella kipeät!

Neuvolaan ajattelin soitella tällä viikolla, jos vaan muistan. Meillä kun on soittoaika 8.00-8.30 ja 11.30-12.00. Aamuisin ollaan lähdössä töihin ja hoitoon, päivällä tässä töissä on aina jotain, niin se unohtuu....

Aurinkoista päivää kaikille

mammma rv 5 tasan

Vierailija
4/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oireena etova olo ja väsymys. töiden jälkeen on pakko mennä sohvalle pitkälleen. ja vaikka yöunet olivatkin hyvän mittaiset, nyt töissä väsyttää hurjasti. onneksi kesäloma lähestyy.

voisiko joku kertoa tuosta yahoo-jutusta? olen ihan pihalla kaikesta...

Vierailija
5/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovat oireet aikaslailla laantuneet. Ainoastaan rinnat ovat todella kipeät, että tippa tulee linssiin, jos esim tyttö (3v9kk) sattuu niihin päänsä painamaan. Maha olikin viime viikon kipeä, mutta nyt sekin on loppu. Mutta eipä tytöstäkään muita oireita ollut, kun rintojen kipuilu ja armoton väsymys.

Neuvolaan en ole vielä aikaa varannut. Ajattlin sinne soitella, kunhan olen ensin käynyt alkuraskauden ultrassa. Sinnekkin pitäisi mennä aika varaamaan..

Mites muut maalismasut, oletteko menossa alkuraskauden ultraan?

eldhis ja rv 5+2

Vierailija
6/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä raskaus on inssi-hoidon tulos, joten ultraan olen menossa. aika on jo varattu ja se on kahden viikon päästä. tahtoisin jo päästä näkemään, että kaikki on niin kuin pitääkin...

Vierailija
7/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitteleekö muilla noi raskausviikot? Siis, eri laskutavoista riippuen saa eri viikot? Mä laskeskelin viime viikolla muutamalla eri laskurilla, ja joistakin tuli raskausviikoiksi 5 ja joistakin 6. Sit kun soitin viime viikolla neuvolaan ja varailin aikaa niin se täti laski siellä että sillon oli menossa rv5, ja eilen kun varasin aikaa neuvolan ultraan niin siellä laskettiin että rv5 tulee täyteen tänään :D

Eihän noilla heitoilla varmaan tässä vaiheessa hirveesti ole väliä, eikös se sikiön ikä määritellä sitten ekassa ultrassa? Jännä vaan oli huomata että toi neuvolankin väki laski vähän eritavalla noi viikot :)

Joku kyseli siitä alkuraskauden ultrasta, menossa olen minäkin. Lähinnä sen takia, että neuvolan ultra on vasta rv10. En kuitenkaan niin pitkään halua odottaa että katotaan mikä tilanne siellä masussa on. Aika on ens viikon perjantaina, taitaa olla rv6+3 silloin. En tiedä sitten olisiko kannattanut oottaa vähän pitempään, vaikka viikko vielä, mutta kovasti ne siellä vakuutteli, kun varasin aikaa, että kyllä siellä nähdään jo aivan hyvin noita juttuja, ja voi olla että sydänäänetkin voi havaita. Sen varaan en nyt itse kovinkaan paljoa laske, aivan tyytyväinen olen kun vaan näkisi sen että pieni on oikeessa paikassa ja elossa. Tietysti ne sydänäänetkin olis plussaa :) Mut menen varmaan nyt kuitenkin sinne kun jo ehdin sen ajan varata.

Mullakaan ei ainakaan mitään kovin helposti havaittavia oireita ole, alavatsasta nippailee ja rinnat on vähän hellät, väsyttää ja sitten väsyneenä välillä pyörryttää. Toisaalta ehtii vielä hyvin se pahoinvointikin vielä alkaa jos on alkaakseen...

Aurinkoista tiistaita kaikille! :)

Vierailija
8/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi odottaja tulee mukaan! täällä viikot kai 5+2. lasketaanko ne plussa päivät siitä kuukautisten alkamispäivästä? huonoa oloa ollut ajoittain mutta pahenee varmaan vielä jos on samanlaista kun muillakin kerroilla, ja neuvolaan aika vasta viikolla 10 kun ovat lomalla.

Vierailija
9/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yäkyäkyäk oli kamalaa tehdä pekonipastaa eilen...onneks äitini tuli hiukka avuks ku en meinannu hereillä pysyä tuon riiviön kanssa..äidit on rautaa!!!

ja tää väsymys=/

oireista sen verran että huolestuttavaa on se että heräsin yöllä pissalle..mulla on luultavemmin kohtu taas venähtämässä supervauhtia,ekan aikana maha pullahti selvästi näkyviin rv10,tuulimunasta rv8 :O ja tuosta tuulimunan keskeytyksestä nyt aikaa 3kk,taitaa vielä vaikuttaa tuohon kohtuun noin lyhyt aika(en osaa selittää enää mitää)

rinnat ei ole ollut ollenkaan arat,oksetusta ollut nyt n.viikon ja hermot kireenä mut muuten olo oikein hyvä..ruokaa kun saisi vielä menemään alas niin hyvä olisi(ja jos toi meiän täystuho vähä rauhottuis...)

Vierailija
10/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteiseen päivään heräsimme jo 6.30!! Pojat kun käyvät nukkumaan jo klo 20.00, niin heräävät linnunaikaan :)) Itse mielellään vielä nukkuisi...

Tänäänkin aamulla tuli yksi kunnon öklötys-kohtaus, sen jälkeen olen voinut oikeastaan aika hyvin. Aaamulla heti herätessä voin hyvin, mutta jahka olimme syöneet aamupalat niin jo alkoi! vatsassa kiersi, ja heikotti! Mutta rauhallisesti paikalla istuen ja kivennäisvettä hörppien olo parani. Tästä se valitettavasti alkaa!

Minua myös väsyttää aika lailla. Kotona siis kaksi poikaa ; 3v ja 1v4kk, joten levolle ei juuri sijaa ole. Emmekä tahdo kertoa vielä raskaudesta, joten ei voi isovanhempiakaan pyytää avuksi. Päivä kerrallaan :))

Minä en ole vielä soittanut neuvolaan, mutta ajattelin tänään soittaa. Alkuraskauden ultran taidan jättää käymättä, ja menen vasta niskapoimuun rv 11-12. Meillä on anopin 50v synttärit 2 viikon päästä...miten niistä selvitään?? Kun raskautta ei haluaisi paljastaa, mutta arvaahan nuo, kun en punaviiniä ruoan kanssa ota! Vinkkejä kaivataan!!

Mukavaa tiistaita kaikille!!

T. Caius rv 5+1

Vierailija
11/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki virtaa mutta eihän tästä ilmasta voi kuin nauttia! Lähdetään kohta mökille uimaan, ihanaa!

Väsymys painaa täälläkin päälle, olo on välillä pikkuisen ryytynyt mutta en voi kuin hymyillä; tein varmistustestin apteekin omalla ja heti alkoi testiviiva piirtyä ruutuun, muuttui sitten aivan kontrolliviivan vahvuiseksi nopsaan <3 Miten hyvältä tuntuukaan nähdä oikein vahvan positiivinen tulos <3

Esikoisella pukkaa pikkuisen nuhaa päälle ja koputtelen puuta, jotta en saa samaa taudinpoikasta :( eipä kiinnosta sairastaa näin kesällä!

Nautinnollista päivänjatkoa, kanssasiskot!

:) Onni-Ihme rv 4+3

Vierailija
12/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Neet, kun jaksoit rustata ton esittelypinon.

Itsellä ei edelleenkään muita oireita, kun raskaat rinnat ja alavatsa/-selkäkivut. Välillä tulee pieniä kuvotuksen oloja, kun vatsa on tyhjä. Neuvolan varasin tänään ja menen elokuun 2 päivä. Mies oli jo kauhuissaan, että nytkö jo se piti varata. Odottelen kokoajan oireita saapuvaksi, tosin pahoinvointi sais jäädä pois. Sain ihan tarpeeksi viime kerralla.

Greippimehu muuten on parempi pahoinvointiin kuin app.mehu, ainakin mulla, (tämän vinkin sain viime raskaudessa, kun oksentelu alkoi jo hellittämään), itse luulin että olis ollut toisin päin. Mulla viimeeks ruokavalio koostuikin ekat 13 viikkoa salmiakista, greippimehusta, greipeistä ja seisseestä kahvista. Kaikki muu tuli vauhdilla ylös. Heh, saas nähdä kuinka nyt käy.

Tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille, myös itselle ;)

-m- rv 4+6

Vierailija
13/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvee hiotus päällä kokoajan :( taitaa hormonit jyllätä kehossa ihan kunnolla :P Tänään oli eka päivä uudessa työpaikassa ja hävetti, kun tuli " kuumia aaltoja" . Naama oli välillä tulipunainen ja aivan hiestä märkä. Työkaveri sanoi:" nuohan ovat vaihdevuosien oireita" . Perhana kun ois mieli tehny sanoo, et taitaa ihan muusta johtua ;) Piti vaan niellä sanat ja koittaa naureskella sen vaihdevuosi vitsille. Masu on turvoksissa ja näyttää siltä kuin olisin pidemmällä :P Toivottavasti edes vähän laskisi tuo turvotus, ettei vallan heti tarvitse mammahousuja ostella. Onneksi töissä pidetään löysiä paitoja, joten masu ei sieltä pitkiin aikoihin näy. Tänään oli pikkaisen aamuellotusta, mutta se onneksi meni pian ohi. Olisi ollut muuten rankkaa töissä. " tunnin päikkäritkin nukuin töiden jälkeen

Huomenna ajattelin tilata neuvolaan ajan. Saas nähdä milloin pääsen eka kerran sinne =) Jänskyttää jo valmiiksi.

anzq rv 5+6(kait?)

Vierailija
14/16 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei maalismasut! Plussasin tänään ja varovaisesti tulin tänne odotuspuolelle. Laskettu aika on 13.3. ja toista odottelen. Esikoinen on syntynyt elokuussa 2004. Asustelemme Itä-Suomessa.

Oireina ovat olleet väsymys, huooh! Sekä alamasun vihlonta. Vihlontaa ei ollut esikoista odottaessa mutta kaipa se on ihan normaalia! Esikoista odottaessa oli vielä helppoa nukkua, kun huvitti. Onneksi on tällä hetkellä kesäloma niin voi pikkuherran kanssa nukkua päikkärit :).

Vierailija
15/16 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olosta ainakin tunnistaa olevansa raskaana. Pahoinvointi sijoittuu iltaan kaamean väsymyksen kera. Huimaustakin on, eilen illalla tuntui kuin olisi ollut valtameri laivassa kamalassa myrskyssä. Nälkä on jatkuva ja jos yhtään vatsa pääsee tyhjenemään, alkaa kuvotus. Rinnat kipeät ja uhkeat ;o) Mutta olen päättänyt nauttia joka ikisestä kuvotuksesta ja olotilan vaihtelusta, sillä tätä raskautta on odotettu ja toivottu enemmän kuin mitään muuta. Aurinkoista päivää ja kuulumisten vaihteluun...

Vierailija
16/16 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit, miten selvitä juhlista ilman, että paljastaa tipattomalla linjalla olevansa raskaana. Itse olen joskus sanonut, että olen muka jollakin lääkekuurilla, jonka aikana ei saa juoda alkoholia. Tosin sitten sukulaiset alkaa arvuutella, että mikähän kamala tauti sillä on :/, joten tuohonkin olen kehittänyt jo valmiiksi jotain sanottavaa.