Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia PHKS:stä?

04.07.2006 |

Esikoista olen menossa synnyttämään ja tutustumisajankin sain vasta LA:n aikoihin joten ois kiva kuulla paikasta vähän etukäteen:)

Queen rv 34+6

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnyti PHKS:ssä 2/06 ja kokemus oli hyvä.. Kätilö oli ymmärtäväinen ja mukava. Osastolla oli vain yksi kätilö josta en pitänyt, sekin johtui siitä, että vierailuajalla hän halusi välttämättä opettaa miestäni vauvanhoidossa, vaikka kanttiinissa odotti innokkaat isovanhemmat.

Vierailija
2/6 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä syntyi tyttö 04/06 ja kokemukseni oli todella hyvä,olin sairaalassa kaiken kaikkiaan 9päivää ja tyttö 8päivää.Reilu viikko sairaalassa oleskelua alkoi hieman ahdistamaan,tuntui että sielä tuli vain sairaammaksi :D joka paikassa oli hirveän kuuma..

Mutta tosiaan meillä neiti oli keskolassa 7pvä ja sielä varsinkin henkilökunta oli ihanaa.Itsellä kun maito alkoi nousta rintoihin lypsin tytölle keskolaan omaa maitoa ja keskolassa minua kannustettiin kokeilemaan imetystä,lopulta kävin imettämässä aina tyttöä keskolassa vaikka itse olin synnyttäneiden osastolla eli koko ajan piti rampata kerrosten väliä.Hoidin myös yöllä imetyksen,välillä tosin henkilökunta sai antaa pulloa kun oli pakko nukkua :P

Mutta tosiaan itse olen tyytyväinen siihen paikkaan ja mielelläni menen seuraavaa sinne myös synnyttämään,jos sitten sillä kertaa reissu olisi hieman lyhyempi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kokemus takana viime vuoden tammikuulta ja en voi muuta sanoa kuin kaikin puolin positiivinen kokemus käydä tuolla synnyttämässä.

Mulle ainakin jäi synnytyssalista ja synnytystä hoitaneesta kätilöstä hyvä muisto. Sali ei ollut liian " laitosmainen" vaan ennemminkin kodikas ja tämä kätilö kannustava mutta tarvittaessa myös tiukka täti että meni ohjeet meikäläisenkin kaaliin.

Itse osastolla olimme 2 päivää ja siitäkin vain hyvää sanottavaa. Ok, kaikkien hoitajien kanssa ei välttämättä kemiat pelaa yhteen täydellisesti mutta silti toimeen tultiin. Ja hymyssä suin poistuin kotia kohti.

Innolla odotan että pääsen sinne taas tositoimiin lähiviikkoina.

Näin meillä, jollain toisella voi olla toisenlainen kuva =)

Neppe, rv 38+0 (39+3) ja tyttö 01/05

Vierailija
4/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei niin hyvä.

itseasiassa hirveä kokemus. mutta tämähän voi olla että sattui vain minun kohdalle. synnytyksessä ollut kätilö oli todella epämukava, en saanut tehdä mitään ja en saanut mitään helpotusta, mitään syytä siihen ei ollut mutta kun hän näin päätti. Pakottivat minut suihkuun synnytyksen jälkeen vaikka sanoin etten voi nousta ja niin pyörryin lattialle kun ne minut siitä nosti.

osastolla yhtä lukuunottamatta kaikki ihan ok. mutta yksi kätilö haukkui minut ja käski luopumaan koiristani yms... järjetöntä käytöstä.

lasten teho osastolla kummia juttuja kuten en saanut imettää ennen kun lapsia oli 2vrk koska hän ei syönyt kunnolla, mutta eihän se syö jos ei anneta rintaa :(

tutti oli sidottu huvilla suuhun kiinni.

ei miään hyvää ole sanottavaaa. jotain ihan ok, mutta en menisi uudestaan vaikka ämä varmaan olikiun vain sattumaa.

Vierailija
5/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseltä kerralta (11/03) on huonoja kokemuksia. Persuksiin pistettiin sellaista kipulääkettä, että oksensin. Jouduin tajunnan rajamailla odottamaan yli tunnin epiduraalipuudutusta. Kätilö jäi hyvin etäiseksi. Ponnistusasento oli jotenkin ihan luonnoton. Synnytys kesti kauan ja ponnistin 50 minuuttia. Repesin pahasti ja menetin paljon verta. Synnytysosastolla hoitajat olivat takakireitä ja jouduin vielä huonon kuntoni takia olemaan siellä melkein viikon.

Toisella kerralla (02/06) synnytys kesti nelisen tuntia ja ponnistus 4 minuuttia. Kätilö oli aivan ihan. Epiduraali tuli heti, kun halusin sen. Olin osastolla vain kaksi yötä ja siellä olivat hoitajat ihan mukavia.

Kaikki on siis paljon kiinni siitä, kuka hoitaja on vuorossa ja epiduraalin suhteen, onko nukutuslääkäri juuri silloin saatavilla. Kannattaa kuitenkin lähteä sairaalaan positiivisin mielin ja kertoa hoitajille selkeästi mitä haluaa ja koska.

Vierailija
6/6 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttäny PHKS:ssa 01/04 ja 11/05. Kummastakin kerrasta jäänyt positiivinen mielikuva ja ihan mielelläni menisin sinne uudestaankin. =D

Ekalla kerralla törmäsin yhteen minun mielestäni " epämiellyttävään" kätilöön, mutta onneksi hän ei ollut se, joka synnytystäni hoiti. Eiköhän näitä tapauksia (siis epämiel. kätilöitä) löydy muistakin sairaaloista.

Molemmilla kerroilla minua on kuunneltu ja otettu huomioon esitietolomakkeeseen kirjoittamani toiveet. Minut esim. ekan synnytyksen ollessa käynnissä siirrettiin " ajoissa" syn.saliin, että " kerkeät sitten saamaan sen epiduraalin" .

Kokonaisuudessaan mukava sairaala ja kiva henkilökunta!