Olen huomannut: aidot, ei kaikkia mielistelevät menestyvät!
Heissä on kunnon ytyä ja potkua. Sanovat mielipiteensä ääneen. Joku saattaa loukkaantua, mutta asiat unohtuvat. Nämä ihmiset saavat usein myös asioita aikaiseksi, heillä on sellaista tervettä taistelutahtoa.
Toisia mielistelevät eivät koskaan voi pärjätä. On silkka mahdottomuus mielistellä kuitenkaan kaikkia. Mielistely on myls usein valheellista toimintaa ja manipulointia.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Lemmy oli menestyjä!
Kuka?
Vierailija kirjoitti:
Niin, menestyksen edellytys on usein rohkeus. Mutta mitä on menestys? Onko esim. tk-lääkäri menestyjä? Ekonomi? Vai rocktähti tai nobelisti?
Aivan varmasti mielistelemällä ja massan mukana kulkien on moni päässyt arvostettuunkin asemaan (ammatillisesti). Mutta ollakseen sosiaalisesti arvostettu pitää olla oikeasti oman tien kulkija.
Menestyjä on se, jolla on puhdas omatunto. Tietää tehneensä sydämessään oikein. Valheelliset menestyjät saavat viimeistään kuolinvuoteella yksinäisen tuomionsa.
Menestyjä on se, joka muuttaa maailmaa parempaan suuntaan!
Sitten kun olet tarpeeksi tallonut muita jalkojesi alle, niin muista tämä: Kun ihmisellä ei olee enää mitään menetettävää, niin todella ei ole.
Olen suorasanainen ja avoin ihminen. En pelaa pelejä. Olen huomannut että selkäänpuukottajat ja mielistelijät menestyvät. Olen huomannut että suoruuteni ja avoimuuteni on ollut lähinnä jarruttava tekijä elämässäni, kun olisi mielistellyt olisin päässyt helpommalla, mutta kun en ole mielistelijä. Jotkut ovat arvostaneet rehellisyyttäni, mutta moni on käyttänyt sitä minua vastaan. Myös se, että olen itsevarma ärsyttää ihmisiä, ei kaikkia mutta monia.
Nainen 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun olet tarpeeksi tallonut muita jalkojesi alle, niin muista tämä: Kun ihmisellä ei olee enää mitään menetettävää, niin todella ei ole.
Hmm.. aina on menetettävää joten jauhat tyhjää
Zinc
Vähintään henki
Voi olla, että ihmisellä ei ole mitään merkityksellistä menetettävää, jos ei enää edes piittaa siitä hengestään, kuten Jeesus ei piitannut ;)
Nytkö vasta asian huomasit? Raa'assa päätöksenteossa ei voi ottaa kaikkia huomioon ja joskus päätökset pitää tehdä sillä sekunnilla. Mielistelijät usein joutuvat pohtimaan miten saisi parhaimman hyödyn ja päätöksenteko on siksi haparoivaa.
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan.
Nyt pitäisi ensin määritellä:
- mitä on mielistely?
- mitä tarkoittaa "sanoa mielipiteensä"?
En todellakaan arvosta mitään Tuittu-myy:tä. Tuntuu että sellaiset usein tarpeettomasti röyhistävät rintaansa kun peräänkuulutetaan avoimuutta jne. Mutta kun ei se estoton räksyttäminen ole se pointti.
Pitää olla rakentava mielistelyn sijaan.
Pitää olla luotettava ja aito, politikoinnin sijaan.
Pitää olla asiantunteva ja ystävällinen.
Itse olen ylentynyt tallomatta kenenkään varpaille.
Mutta kateutta olen saanut kokea, kun olen päässyt koulutuksiin mihin muut eivät ole päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla asiantunteva ja ystävällinen.Itse olen ylentynyt tallomatta kenenkään varpaille.
Mutta kateutta olen saanut kokea, kun olen päässyt koulutuksiin mihin muut eivät ole päässeet.
Rakentava in your as*.
Olisikohan tärkeimmät vallankumoukset tapahtuneet rakentavuudella? Tuskin. Joskus pitää olla vaan ärhäkkä, että asiat muuttuvat tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla asiantunteva ja ystävällinen.Itse olen ylentynyt tallomatta kenenkään varpaille.
You´re Fool
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. aina on menetettävää joten jauhat tyhjää
Zinc
Vähintään henki
Voi olla, että ihmisellä ei ole mitään merkityksellistä menetettävää, jos ei enää edes piittaa siitä hengestään, kuten Jeesus ei piitannut ;)
Sinähän se Einstein olet. Kerropa mitä sitten tapahtuu kun ihminen ei enää välitä hengestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kateutta olen saanut kokea, kun olen päässyt koulutuksiin mihin muut eivät ole päässeet.Rakentava in your as*.
Olisikohan tärkeimmät vallankumoukset tapahtuneet rakentavuudella? Tuskin. Joskus pitää olla vaan ärhäkkä, että asiat muuttuvat tässä maailmassa.
Nyt ei puhutakaan mistään rotusorrosta vaan omalla uralla etenemisestä. Sä siis väität että omalla uralla etenee räksyttämällä??? Not. Missä työpaikoissa oikeen ootte, jos ärhäkkänä olemisella etenee????
Ruskeakieliset menestyy. Ja myötäilijät, aina löytyy joku pomo, joka näitä suosii.
Vierailija kirjoitti:
Ruskeakieliset menestyy. Ja myötäilijät, aina löytyy joku pomo, joka näitä suosii.
Joo, kunnes se pomo saa potkut metoo-kampanjan yms syystä. Sellaiset pomot kastuu lopulta ja lampaat heidän mukanaan.
Siispä: jos haluat olla menestyjä, ajattele pitkälle ja ole totuudellinen - välillä vähän ärtsykkäkin.
Niin, menestyksen edellytys on usein rohkeus. Mutta mitä on menestys? Onko esim. tk-lääkäri menestyjä? Ekonomi? Vai rocktähti tai nobelisti?
Aivan varmasti mielistelemällä ja massan mukana kulkien on moni päässyt arvostettuunkin asemaan (ammatillisesti). Mutta ollakseen sosiaalisesti arvostettu pitää olla oikeasti oman tien kulkija.