Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran hankinta lapsen sijaan?

hauhau
03.05.2020 |

Avo ja minä ostimme aikanaan koiran, ja hänestä tuli meidän rakas lapsukaisemme. Päätös oli helppo.

Koiramme kun nimittäin käyttäytyy 100% ajasta paremmin kuin keskiverto ihmiskakara. Toki tuo vaati koulusta, mutta vastaavaa lojaaliutta on turha yhdeltäkään kädelliseltä odottaa. Moni sukulainen ja ihan tuntematonkin tuntuu tätä halveksivan.

Mistä moinen umpipäisyys johtuu? Valaiskaa!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää, 3vuotias koira toimii jo kuin unelma, mutta 3vuotias lapsi on uhmakas ja kovaääninen....

Vierailija
2/6 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu, paikka, anna tassu... jos tuo on toiveesi lapseltasi, on ihan hyvä että päädyitte koiraan.

Meillä on sekä koira että teini. Arvaa kumpi on työläämpi... vinkkinä... toinen osaa käydä itse asioillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä, että koira elää enintään noin 15 v, kun lapsen eliniänodote on Suomessa lähellä 80 v. Lapsen saamalla voi tulla myöhemmin  myös isovanhemmaksi, jolloin näkee ja kokee eri tavalla sukupolvien ketjun jatkumisen. Tämä lohduttaa, kun tulee itse vanhaksi.Yhteiset geenit ja kasvuympäristö lisäävät tuttuutta, vaikka lapsi onkin oma erillinen itsensä. Lapsi saattaa tahtoa myös koiran;)

Vierailija
4/6 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi verrata. Koira on eläin. Lapsi on sukupolvien jatkumo. Koira kuolee todennäköisesti ennen sinua, lapsi todennäköisesti sinun jälkeesi.

Vierailija
5/6 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtunee siitä, että koira elää enintään noin 15 v, kun lapsen eliniänodote on Suomessa lähellä 80 v. Lapsen saamalla voi tulla myöhemmin  myös isovanhemmaksi, jolloin näkee ja kokee eri tavalla sukupolvien ketjun jatkumisen. Tämä lohduttaa, kun tulee itse vanhaksi.Yhteiset geenit ja kasvuympäristö lisäävät tuttuutta, vaikka lapsi onkin oma erillinen itsensä. Lapsi saattaa tahtoa myös koiran;)

Koira tai muu elävä olento ei sovellu lapsen leluksi eikä lapsen todellakaan kuulu päättää sen hankkimisesta.

Vierailija
6/6 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onkin molemmat ja tämä voi tulla yllätyksenä, mutta toinen ei ole korvike toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi