Visuaalinen cv-pohja vai ei?
Olen pitkästä aikaa hakemassa uutta työpaikkaa ja päivitän parhaillaan ansioluetteloani. Huomasin, että internetin syövereissä on monenlaisia visuaalisia pohjia väreineen ym. Itselläni on ollut käytössä ihan vain perus mustavalkoinen word-tuotos, toki visuaalisesti selkeä. Onko cv:n ulkonäöllä väliä? Ovatko nuo visuaalisemmat cv:t eduksi vai ei? Toki graafikot ym. ovat asia erikseen, mutta itse olen hakemassa asiantuntija- ja viestintätehtäviin.
Kommentit (7)
Ei mitään kökköjä netin valmismallipohjia missään nimessä. Mitä kikkailevampi mutta huonosti toteutettu ulkoasu perusviestinnässä, sitä kauempana ihminen yleensä on viestinnän ammattilaisista.
Riippuu haetko mainostoimistoon vai esim. johonkin virastoon.
Mun kompromissi: CV:n yläosa, "yläbanneri", saa olla "visuaalinen ja mainosmainen" (kuva, parin lauseen slogan, jne), mutta muilta osin CV:n pohjaväri on valkoinen ja koulutukset / työkokemukset ovat perinteisen selkeästi allekkain.
Nimim. CV huomioitu hyvin
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kökköjä netin valmismallipohjia missään nimessä. Mitä kikkailevampi mutta huonosti toteutettu ulkoasu perusviestinnässä, sitä kauempana ihminen yleensä on viestinnän ammattilaisista.
Tämä. Visuaalisena suunnittelijana osaan toteuttaa niin hienon ja asiallisen CV:n, ettei yksikään toimistosihteeri huuhaa käsienheiluttelija siihen pysty. Ja hieno ei tässä tarkoita värillistä: minun CV:ssäni on pelkkää mustaa ja valkoista, mutta silti se on niin hieno että toimistosihteeri ei oppisi tekemään sellaista vaikka opettelisi koko elämänsä.
Pysykää amatöörit niissä Word-pohjissa vaan, ei ne moniväriset CV-templatet kerro kellekään asiasta ymmärtävälle teistä muuta kuin sen, että ette osaa käyttää oikeita suunnitteluohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu haetko mainostoimistoon vai esim. johonkin virastoon.
Virastot ja "vanhanaikaisemmat" firmat ovat lähempänä totuutta, joten ehkäpä tosiaan tuo word-pohja toimii riittävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Visuaalisena suunnittelijana osaan toteuttaa niin hienon ja asiallisen CV:n, ettei yksikään toimistosihteeri huuhaa käsienheiluttelija siihen pysty. Ja hieno ei tässä tarkoita värillistä: minun CV:ssäni on pelkkää mustaa ja valkoista, mutta silti se on niin hieno että toimistosihteeri ei oppisi tekemään sellaista vaikka opettelisi koko elämänsä.
Pysykää amatöörit niissä Word-pohjissa vaan, ei ne moniväriset CV-templatet kerro kellekään asiasta ymmärtävälle teistä muuta kuin sen, että ette osaa käyttää oikeita suunnitteluohjelmia.
Komppasit muuten juuri toimistosihteeriä jolla on tyylikäs ja selkeä mustavalkoinen CV. 🤣🤣🤣 Meille dokumenttien laadinta kuuluu osana opintoja.
CVssä on tärkeintä, että siitä löytyy yhdellä vilkaisulla kaikki tarpeellinen. Tiettyyn pisteeseen asti visuaalisuus voi auttaa, mutta liian sekavat lentävät heti romukoppaan.