Miten voisi tottua siihen, ettei ole oikeutettu mihinkään kivaan
Jos ei osaa opiskella, ei ole oikeutta vaatia/odottaa mitään. Pystyn työskentelemään vain yksinkertaisissa työtehtävissä, ja vaikka kuinka olisi kova tekemään töitä, ei silläkään ole mahdollista kerätä kovin kummoisia rahoja. Ei voi haaveilla enää mistään, ei voi asettaa mitään odotuksia (joskus kun minulla on se...). Elämässäni on jo kaikki saavutettu, enempää ei ole tulossa. Loppuelämä menee vain pyörittäessä sitä samaa ympyrää, hyvin hyvin vaatimatonta ympyrää. Lapsena ja nuorena vanhempien kasvatus totutti siihen, että aina kehitytään johonkin ja aina tulee suurempaa, parempaa ja leveämpää elämäntyyliä. He kasvattivat minut siihen harhaan, että joskus pystyn samaan. Nyt on kauhean vaikeaa päästä siitä harhasta irti, vaikka olen todellisen tasoni viimein jo ymmärtänyt.
Kommentit (9)
Niin Hanna, sinun elämäsi on vaikeaa. Tsemppiä.
Harrasta sellaisia asioita, jotka eivät ole kalliita.
Assburger kirjoitti:
Ei jää rahaa mihinkään! Kun ei ole oikeutettu siihen. Ei tarpeeksi älyä.
Sienestys on kiva harrastus ja kaikenlainen esim. yrttien kasvattelu näin keväällä, eikä ole kallista.
Zinc
Ehkä sinun on tarkoitus tässä elämässä oppia nauttimaan pienistä asioista, ja siksi sinut lähetettiin maan päälle ?
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Ei jää rahaa mihinkään! Kun ei ole oikeutettu siihen. Ei tarpeeksi älyä.
Kirjasti on ilmainen. Suomessa on jokamiehenoikeudet.
Pieniä summia rahaa jokainen voi käyttää harrastuksiin, niin tekee tuntemani minimieläkkeellä oleva juoppokin(enkä tarkoita juopotteluun käyttämäänsä rahaa).
Eli aseta tavoitteesi realistisesti.
Pään lyöminen seinään vain sattuu.
Voisin minäkin olla kiinnostunut lentämisestä tai avomeripurjehduksesta, ne ovat minulle vain liian kalliita.
Up