Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsipositiivinen ketju

Vierailija
03.05.2020 |

Ajattelin aloittaa ketjun, jossa kaikki halukkaat ja lapsirakkaat voisivat hehkuttaa ja jakaa positiivisia kokemuksia lapsista ja lapsiperhe-elämästä. Minusta varsinkin Suomi on niin negatiivinen ja ahdasmielinen lasten suhteen, joten postiivisuutta vaihteeksi tämän aiheen tiimoilta.

Vaikka itse en välttämättä tekis enää lapsia jos saisin peruuttaa ajassa taaksepäin, viihdyn silti lasteni kanssa ja tykkään kun on ääntä, seuraa ympärillä. Ihana katsoa miten lapsista kasvaa itsenäisiä ja omilla mielipiteillä ja ajatuksilla varustettuja ihmisiä. En varmaan ajattelis näin, jos omia lapsia ei olisi.

Noniin kertokaa te nyt jotain kivaa lapsista ja elämästä niiden kanssa :)

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapsilisät

- Äitiysloma

- Kodinhoidontuki

- neuvolatoiminta

- äitiysneuvonta

. Etuisa varhaiskasvatus

- ilmainen koulu

- melkein ilmainen koulutus

Lapset ovat mainoita. Heillä on mitä parhaita tarinoita kerrottavanaan. Elämän parhaisiin hetkiini ovat kuuluneet ihan naurettavankin yksinkertaisen asiat perheeni kanssa. Kun lapsi vaikka tulee ja halaa sua ja kertoo, että "ä iti sä oot niin ihana ja rakas, koska sä oot sä ja oot mun äiti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla pois töistä kun on äitiyslomalla., lapsista saa lapsilisää ja kun tulee itse vanhaksi lapsesi huolehtivat sinusta.

Vierailija
4/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin 5v tyttären kanssa shoppaamassa. Menomatkalla hän kuiskasi korvaan "Äiti sä oot ihana".

Vierailija
5/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole erityisesti lapsi-ihminen. En siis sellainen, joka juhlissakin aina hakeutuu lasten joukkoon ja menee lepertelemään tuttavien vauvoille. Mutta mun mielestä jotkut lapset ovat todella ihania. Lapset kuuluvat tähän maailmaan ja normaaliin arkeen meidän aikuisten kanssa. Lapsi saa näkyä kaupassa, bussissa, kaupungilla, jos vanhemmat osaavat kasvattaa lapsen normaaliksi ja hyväkäytöksiseksi. Välillä toki tulee kiukku ja väsymys ja sille ei voi mitään. Se on normaalia.

Haluan itse myös lapsia. Haluan oman perheen ja haluan seurata, miten pienestä olennosta kasvaa aikuinen ihminen ja oma persoona. Olen samaa mieltä siinä, että Suomi on nykyään todella lapsikielteinen. Kaikkien ei tarvitse hankkia lapsia. Mutta lapsiviha on aivan käsittämätöntä. Hyvä idea perustaa tällainen lapsipositiivinen ketju. Luen itseni samaan ryhmään kuuluvaksi.

Vierailija
6/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Lapsilisät

- Äitiysloma

- Kodinhoidontuki

- neuvolatoiminta

- äitiysneuvonta

. Etuisa varhaiskasvatus

- ilmainen koulu

- melkein ilmainen koulutus

Lapset ovat mainoita. Heillä on mitä parhaita tarinoita kerrottavanaan. Elämän parhaisiin hetkiini ovat kuuluneet ihan naurettavankin yksinkertaisen asiat perheeni kanssa. Kun lapsi vaikka tulee ja halaa sua ja kertoo, että "ä iti sä oot niin ihana ja rakas, koska sä oot sä ja oot mun äiti".

Ihanaa :) mä niin tiiän ton tunteen!

Vierailija
7/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ihmettely ja tapa katsoa ja pohtia asioita on virkistävää. Se muuttaa myös omaa käsitystä ympäröivästä maailmasta. Lapsen kyky oppia uutta ja prosessoida uutta tietoa on päätä huimaava. Pistää aina ihmettelemään, miten nopeasti ne oppivat asioita.

Vierailija
8/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihmeellisiä ja ainoastaan et on niiden elämässä voi vaan tajuta sen. Se vanhemmuus on raskasta, sitä ei voi kieltää, mutta ne pienet arjen ilot ja autenttinen rakkaus on sellaista, jota ei voi muuten saada.

Vierailija
9/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkistävää. Tuntuu, ettei lapsista tai omista tulevaisuuden tavoitteista voi puhua missään. Ainakaan tuttavapiirissäni. Minun ikäiseni eivät enää halua lapsia. Lapsia hankkivia katsotaan kuin spitaalista. Pahimmillaan aletaan syyllistämään, ilkkumaan ja julistamaan omaa lapsivihaa.

N25 Helsingistä

Vierailija
10/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkistävää. Tuntuu, ettei lapsista tai omista tulevaisuuden tavoitteista voi puhua missään. Ainakaan tuttavapiirissäni. Minun ikäiseni eivät enää halua lapsia. Lapsia hankkivia katsotaan kuin spitaalista. Pahimmillaan aletaan syyllistämään, ilkkumaan ja julistamaan omaa lapsivihaa.

N25 Helsingistä

Järkyttävää, miettikää millaisessa maailmassa eletään. Mitä sitten kun yhteiskunta on täynnä vain aikuisia? Millainenkohan se sitten olisi? Minusta kyl kannattaa vain puhua siitä kaikesta mukavasta jota lapset tuo tullessaan. Toki pitää olla pelisilmää, et kenen kanssa ja kenelle puhuu, koska kaikkia ei lapset kiinnosta.

Vierailija
11/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N25 Helsingistä

Onko sulla lapsia tai haluaisitko niitä?

Vierailija
12/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat lapset metsäretkellä parhaillaan isänsä kanssa ja minä vauvan kanssa kotona. Illalla yhdessä saunaan. Arki lasten kanssa on parasta! Kiva idea ketjulle ap!

P.s. Milloinkahan eka vela tupsahtaa tähän ketjuun kertomaan henkilökohtaisesta valinnastaan. Yleensä joka lapsiaiheisessa ketjussa käy niin 😀

Vierailija
13/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isommat lapset metsäretkellä parhaillaan isänsä kanssa ja minä vauvan kanssa kotona. Illalla yhdessä saunaan. Arki lasten kanssa on parasta! Kiva idea ketjulle ap!

P.s. Milloinkahan eka vela tupsahtaa tähän ketjuun kertomaan henkilökohtaisesta valinnastaan. Yleensä joka lapsiaiheisessa ketjussa käy niin 😀

Toivotan ettei tule, kun tässä nyt ei kysytty velojen mielipiteitä paitsi ellei ne elä joten toki lähellä lapsia ja ymmärrä ketjun aiheen oikein, vaikka biologisia lapsia ei olisikaan. Lapsistahan voi pitää ja elää perhe-elämää ilman omia lapsia.

Vierailija
14/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
15/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25 Helsingistä

Onko sulla lapsia tai haluaisitko niitä?

Haluaisin lapsia. Mikäli nykyinen parisuhde on voimissaan vielä parin vuoden kuluttua, niin aletaan niitä tekemään.

Tuolle aiemmalle kyselijälle, en oikeastaan puhukaan lapsihaaveista muille. Asia tulee kuitenkin esiin monenlaisissa keskusteluissa. Yleensä vetäydyn näistä keskusteluista pois, mutta silti välillä saan ikävänsävyistä palautetta. Tiedän, ettei kaikki ole sellaisia. Mutten voi normaalienkaan ikäisteni kanssa puhua asiasta. Ihmiset menee ihan vaikeaksi, jos paljastuu että aion hankkia lapsia. Se on monelle todella outoa. Miksi nykynainen enää suostuisi siihen? Noin he ajattelevat.

Vierailija
16/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihania. En oikeasti ymmärrä yhtään tät lapsivihaa Suomessa.

Suomalaiset lapset ovat niin hiljaisia (verrattuna esim kun käy ulkomailla, lapset saavat ja pitävätkin joka paikassa kunnolla ääntä)

Aina kun näen lapsen joka tuijottaa hymyilen heille vaikka he eivät aina hymyilisikään takaisin.

Minulla on omia lapsia 2 ja rakastan heitä niin paljon että jopa välillä pelottaa miten paljon rakastan heitä, uskallanko koskaan heitä päästää pelottavaan maailmaan. 😭❤️

Vierailija
17/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotan ettei tule, kun tässä nyt ei kysytty velojen mielipiteitä paitsi ellei ne elä joten toki lähellä lapsia ja ymmärrä ketjun aiheen oikein, vaikka biologisia lapsia ei olisikaan. Lapsistahan voi pitää ja elää perhe-elämää ilman omia lapsia.

No siinäpä se onkin, kun tulevat kertomaan vaikka ei kukaan ole kysynyt. Niin kuin vegaanit pahimmillaan!

Mutta ei mitään. Pidetään ketju hauskana.

Meilläkin mies ja lapset tulivat juuri kotiin ja juomme kahvit tai siis lapset juovat mehua.

Vierailija
18/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo yksi katkera lapsivihaaja alapeukuttamassa positiivisia kommentteja. Olisi kiinnostavaa kuulla miten hänen vanhempansa kohtelivat häntä kun niin katkera jostain.

Vierailija
19/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on helppo samaistua lapseen koska olen itsekin niin leikki-,lapsenmielinen ihminen. Pidän ulkona liikkumisesta, herkuista, pelleilystä ym. ja minulla se käy luonnostaan. En oikein välitä sosiaalisista normeista aina. Lapset ovat aitoja ja rehellisiä, niiden kanssa on helppoa olla... mutta kaikille se ei ole ja ymmärrän sen.

Vierailija
20/79 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten ja elämän sekä kehityksen seuraaminen on huumaavaa. Kun lapset ovat toisella kymmenellä, he ovat kuin kavereita. Aina on seuraa lenkille, mailapeleihin, musisointiin, mökille, lemmikin hoitoon, matkoille, luontoon ym. Omat lapseni ovat todella fiksuja ja tietävät paljon kaikesta. He käyvät hyvistä keskustelijoistakin. Toki se vanhemman rooli on sitten yhä läsnä erilaisessa ohjaamisessa, mutta vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän