Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En viitsi kertoa puolisolle suoraan...

Elämä tuli ja meni, elän ja kuolen köyhänä...
03.05.2020 |

2 lasta ( 2 v ja 4 kk ), me vanhemmat alle 3kymppisiä, joilta puuttuu ylemmät koulutukset niihin ns " parempiin töihin ".
En halunnut lapsia vielä, sillä tiesin ettei siitä opiskelusta tule yhtään mitään.
Ja nyt, rouva uskoo vieläkin että pystytään molemmat opiskella korkeakoulututkinnot näitten pienten lasten kanssa.
Totuus on se, että "vapaa-aika" lapsista alkaa 22 tienoilla, ja eipä siinä enää paljoa opiskella kun uusi pvä alkaa 8 aikaan aamulla.

No päivä kerrallaan...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää sekin, että vain toinen opiskelee pidemmälle. Kumpi? No se varmaan, jolta opiskelu luontuu paremmin kotisirkuksen lomassa.

Duunariammatissa voi tienata ihan hyvinkin. Ja voi kouluttautua kursseilla lisää (työnantajan piikkiin), mikä näkyy tilipussissa.

Vierailija
22/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota pari vuotta, niin aikaa on taas.

Kyllä itse olen realistinen mitä pienten lasten vanhmmuus vaatii.

Harmillista kun rouva ei sitä tunnu ymmärtävän ollenkaan, vaan sitten alkaa kauhea kiukkutelu kun ei saa rauhassa tehdä tätä 4 tunnin projektiaan.

Rouvalla takana koulua n. 5kk, jäi äitiyslomalle koulusta kun nuorempi syntyi.

// AP

Eli siis vaimosi jo opiskelee ja etenee kohti tavoitteitaan kuten on suunnitellutkin mutta sinä et meinaa jaksaa ottaa vastuuta perheestä tilanteen vaatimalla tavalla ja projisoit tunteesi niin ettei vaimo pysty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkumaan vasta klo 22? Outoa. Lapset tarvitsevat unta 12-14 tuntia yössä ja te laitatte nukkumaan vasta kymmenneltä jos herätys on 8.00. Hyvinkin pitäisi olla jo 20.00 lasten nukkumassa.

Vierailija
24/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isovanhempia, jotka voisivat auttaa?

Vierailija
25/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, luuseri. Me aloitettiin miehen kanssa opiskella kun ensimmäinen syntyi. Toinen tuli parin vuoden päästä. Itse suoritin 3 tutkintoa siinä ajassa kun mies teki töiden ohessa yhden 10v. Nyt hänellä on hyvä paikka. Kolmannen tein minäkin töiden ohessa, 26pv/kk keikkahommia. Lapset kasvaneet siinä sivussa. Nyt vakitöissä minäkin ja jatkan vielä opiskelua. Valintoja ystäväni, valintoja.

Vierailija
26/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset nukkumaan vasta klo 22? Outoa. Lapset tarvitsevat unta 12-14 tuntia yössä ja te laitatte nukkumaan vasta kymmenneltä jos herätys on 8.00. Hyvinkin pitäisi olla jo 20.00 lasten nukkumassa.

Heh... En ole ap, mutta kaikkien lapset eivät ole mitään robotteja, joihin saa automatisoitua optimaalisen nukkumisajan. Ehei, ei todellakaan. Kaikki lapset eivät nuku tuon mittaista pitkää pätkää, vaikka miten "laittaisi nukkumaan". Jos meidän lapsen saa kahdeksalta nukkumaan, se herää jo aamuyöstä, ja kellään ei ole kivaa.

Vierailija
27/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, luuseri. Me aloitettiin miehen kanssa opiskella kun ensimmäinen syntyi. Toinen tuli parin vuoden päästä. Itse suoritin 3 tutkintoa siinä ajassa kun mies teki töiden ohessa yhden 10v. Nyt hänellä on hyvä paikka. Kolmannen tein minäkin töiden ohessa, 26pv/kk keikkahommia. Lapset kasvaneet siinä sivussa. Nyt vakitöissä minäkin ja jatkan vielä opiskelua. Valintoja ystäväni, valintoja.

Kiusaaja.

Vierailija
28/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sun pitäis hoitaa lasta sen aikaa että vaimo sais opiskeltua 4 tuntia. Etkä hoida.

Mä sanon suoraan sulle, että se olet nytä, joka teidän tulevaisuuden pilaa, eikö ne lapset.

Niin kysehän ei ole siitä, kuka hoitaa ja ketä, vaan siitä että nykyinen tilanne vaatii erittäin paljon läsnäoloa molemmilta vanhemmilta.

Esimerkiksi rouva ei ole koskaan, painotan vielä siis kertaakaan vienyt lapsia ulos ulkoilemaan.

Vaan sen olen tehnyt aina minä, myös raskaan työpäivän jälkeen raksalla.

Mietin kovasti miten perheen tasapaino säilyy, jos nyt tekee jo tiukkaa ajankäytön suhteen.

Opiskelujen aloittaminen / jatkaminen ei ainakaan asiaa auta.

// AP

Vierailija
29/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 sänkyyn iltasatujen kera, sitten keittiön siivous, mahdolliset pyykit ( vauvan liinat yms akuutit ), tiskit, ruokien pakkaus jääkaappiin, iltapala aikuisille, roskien vienti.

Ja kappas kello onkin jo 22.

Itseasiassa lapset tarvitsevat 12-14h unta vuorokaudessa, eli meillä yöunet 10-12h ja päikyt 2h.

// AP

Vierailija
30/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isovanhempia, jotka voisivat auttaa?

Molemmat YH perheestä.

Rouvan suvussa paljon alkoholisteja, joten ei.

Minun äitini asuu n. 5 tunnin päässä PK-Seudulla.

//AP

Vierailija
31/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kehuista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun pitäis hoitaa lasta sen aikaa että vaimo sais opiskeltua 4 tuntia. Etkä hoida.

Mä sanon suoraan sulle, että se olet nytä, joka teidän tulevaisuuden pilaa, eikö ne lapset.

Niin kysehän ei ole siitä, kuka hoitaa ja ketä, vaan siitä että nykyinen tilanne vaatii erittäin paljon läsnäoloa molemmilta vanhemmilta.

Esimerkiksi rouva ei ole koskaan, painotan vielä siis kertaakaan vienyt lapsia ulos ulkoilemaan.

Vaan sen olen tehnyt aina minä, myös raskaan työpäivän jälkeen raksalla.

Mietin kovasti miten perheen tasapaino säilyy, jos nyt tekee jo tiukkaa ajankäytön suhteen.

Opiskelujen aloittaminen / jatkaminen ei ainakaan asiaa auta.

// AP

Jos puolisosi ei ulkoile lasten kanssa lainkaan (en nyt saanut selvää että eikö ulkoile ollenkaan vai onko iltapäivisin vain sinun vuoro antaa hänelle aikaa olla hetki yksin kotona) niin se ei liittyne hänen opintoihinsa. Saan sinusta todella vahvasti sellaisen kuvan että puolisollesi on todella tärkeää jo taustansakin vuoksi edetä elämässään mutta sinä toimit jarruna koska et sitten kuitenkaan välitä niin paljoa hänen toiveistaan. Antaisin sellaisen neuvon että mieti oikeasti todella huolella haluatko viitsimättömyytesi vuoksi olla se ihminen joka ei puolisoaan tue. Kun puolisollesi kertyy vielä vuosia ja enemmän ymmärrystä elämästä niin viimeistään sillon hän kyllä tietää oletko tukenut vai lyönyt kapuloita rattaisiin ja jälkimmäisestä suhde ei helposti enää korjaannu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme