Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En viitsi kertoa puolisolle suoraan...

Elämä tuli ja meni, elän ja kuolen köyhänä...
03.05.2020 |

2 lasta ( 2 v ja 4 kk ), me vanhemmat alle 3kymppisiä, joilta puuttuu ylemmät koulutukset niihin ns " parempiin töihin ".
En halunnut lapsia vielä, sillä tiesin ettei siitä opiskelusta tule yhtään mitään.
Ja nyt, rouva uskoo vieläkin että pystytään molemmat opiskella korkeakoulututkinnot näitten pienten lasten kanssa.
Totuus on se, että "vapaa-aika" lapsista alkaa 22 tienoilla, ja eipä siinä enää paljoa opiskella kun uusi pvä alkaa 8 aikaan aamulla.

No päivä kerrallaan...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota pari vuotta, niin aikaa on taas.

Vierailija
2/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voit juuri nyt valita oman onnesi, jättää perheesi, opiskella ja saavuttaa haluamasi elämän.

Vaihtoehtoisesti voit jäädä kituuttamaan tilanteeseen jossa teistä kukaan ei ole onnellinen. Minä häipyisin välittömästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin ehtii. Mulla lapsi nyt 3-vuotias ja mitä parhain aika aloittaa opiskelut. Lapsi on päiväkodissa, jolloin olen koulussa, illalla opiskelusta taukoa ja vietän lapsen kanssa aikaa. Lapsi menee 8-9 välillä illalla nukkumaan ja minä aloitan omat kouluhommat. Onhan se toki rankkaa ja penniä saa venyttää, mutta valmistun hyvin työllistävälle alalle, kun lapsella alkaa eskari. Sitten on hyvä aloittaa työt ja talouden parantuessa antamaan lapselle parempia eväitä kouluun. Enkä nyt tarkoita tonnin älypuhelimia.

Vierailija
4/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota pari vuotta, niin aikaa on taas.

Kyllä itse olen realistinen mitä pienten lasten vanhmmuus vaatii.

Harmillista kun rouva ei sitä tunnu ymmärtävän ollenkaan, vaan sitten alkaa kauhea kiukkutelu kun ei saa rauhassa tehdä tätä 4 tunnin projektiaan.

Rouvalla takana koulua n. 5kk, jäi äitiyslomalle koulusta kun nuorempi syntyi.

// AP

Vierailija
5/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloman jälkeen lapset hoitoon ja vanhemmat korkeakouluun. Teitä on kaksi, molemmat vapauttavat vuorollaan toisen opiskelemaan iltaisin. No big deal.

Vierailija
6/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Your´re dead

Kun lapset lähtee pesästä olet lähempänä 50 vuotta.

Zinc

Se oli siinä

Vierailija
7/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perärauhasista pääsee.

Vierailija
8/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai voit juuri nyt valita oman onnesi, jättää perheesi, opiskella ja saavuttaa haluamasi elämän.

Vaihtoehtoisesti voit jäädä kituuttamaan tilanteeseen jossa teistä kukaan ei ole onnellinen. Minä häipyisin välittömästi!

Usko pois toveri, olen pohtinut kyseistä skenaariota useasti.

Vaikka en lapsia ikinä halunnut, silti ne ovat minulle rakkaimmat ja tärkeimmät asiat tässä maailmassa.

//AP

Vierailija
9/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä on nyt tosiaan asennoitua niin, että mitään et tule koskaan saavuttamaan elämässä, ellei sulla ole jotain erityiskykyjä. Mutta ilmeisesti ei, kun et niistä maininnut mitään.

Zinc

Vierailija
10/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtä tekemällä ja opiskelemalla rikastu. Se on mitä sijoituspäätöksiä tekee. Leikitte vaikka 6vuotta yliopisto opiskelijoita ja laitatte kaiken ylimääräisen rahan sijoittamiseen. Niin 15 vuoden päästä ette maksele opintolainoja vaan nautitte helpommasta elämästä.

Vierailija
11/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin ehtii. Mulla lapsi nyt 3-vuotias ja mitä parhain aika aloittaa opiskelut. Lapsi on päiväkodissa, jolloin olen koulussa, illalla opiskelusta taukoa ja vietän lapsen kanssa aikaa. Lapsi menee 8-9 välillä illalla nukkumaan ja minä aloitan omat kouluhommat. Onhan se toki rankkaa ja penniä saa venyttää, mutta valmistun hyvin työllistävälle alalle, kun lapsella alkaa eskari. Sitten on hyvä aloittaa työt ja talouden parantuessa antamaan lapselle parempia eväitä kouluun. Enkä nyt tarkoita tonnin älypuhelimia.

Niin aivan yhden lapsen kanssa.

Meillä 2, ja toisella on nyt aivan v#tunmoinen uhmaraivarivaihe.

Eli 2 vuoden päästä, odotettavissa kunnon sirkusta kotona, kun 2 vuotias uhmaikäinen ja 4 vuotias kinaavat kotona illat ja viikonloput...

//AP

Vierailija
12/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin korkeakoulututkinnon tekemisen kun lapsi oli 1,5-vuotias. Mies opiskeli lapsen vauva-aikana. Tein koko opintojen ajan töitä keikkalaisena. Nyt olen valmistunut, lapsi pian 5. Rankkaahan tämä on ollut, muttei laisinkaan mahdotonta ja olisi ollut suorastaan helppoa, mikäli ei olisi tehnyt töitä koulun ohella. Eli ideana se, että toinen käy töissä ja toinen koulussa ja sitten kun toimen valmistui, toinen aloittaa koulun. Yhtä aikaa opiskelu voi viedä talouden liian tiukille. Toki sekin onnistuu.

Vierailija
13/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma ettei pysty opiskelemaan kun lapset on pieniä, mutta pystyy käymään töissä vaativilla aloilla vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
14/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevintä on nyt tosiaan asennoitua niin, että mitään et tule koskaan saavuttamaan elämässä, ellei sulla ole jotain erityiskykyjä. Mutta ilmeisesti ei, kun et niistä maininnut mitään.

Zinc

Päinvastoin,

Itse mielummin tekisin simppeleitä perusduuneja siihen asti että lapset olisivat vaikka 3 & 5 vuotiaita, jolloin vessahommat, pukemiset yms perusjutut olisivat paremmin hallussa ja arki helpompaa.

Itse en vain suostu olemaan se yksinäinen raataja raksalla, jos toinen ns " vapaamatkustaa" opiston käytävillä.

Rouva ei vain suostu menemään " paskaduuneihin ". Pitää olla siistiä, mukavaa, ja hyvähkö palkka...

// AP

Vierailija
15/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni opiskeli amk-tutkinnon aloittaen kun lapset oli 1v ja 3v. Kun mies valmistui niin minä opiskelin itselleni yliopistotutkinnon. Se vaati aikatauluttamista ja päättäväisyyttä.

En ymmärrä miten joku voi olla noin pessimistinen kuin ap. Hånellähän on nyt maailman suurin syy opiskeluun ja hyvään työllistymiseen eli omat lapset.

Vierailija
16/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö isäsi teki?

Vierailija
17/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Päinvastoin,

Itse mielummin tekisin simppeleitä perusduuneja siihen asti että lapset olisivat vaikka 3 & 5 vuotiaita, jolloin vessahommat, pukemiset yms perusjutut olisivat paremmin hallussa ja arki helpompaa.

Itse en vain suostu olemaan se yksinäinen raataja raksalla, jos toinen ns " vapaamatkustaa" opiston käytävillä.

Rouva ei vain suostu menemään " paskaduuneihin ". Pitää olla siistiä, mukavaa, ja hyvähkö palkka...

// AP

Ihan sama millä tienaa rahansa, mutta yhteiseen pesään on rahnaa tuotava. 

Zinc

Ole Mies, äläkä mikään hiiri! Mies asettaa taloudessa ehdot, mitä tehdään !

Zinc

Vierailija
18/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ruuhkavuodet eivät kestä ikuisuuksia.  Olette sen verran nuoria, ehditte opiskelemaan myöhemminkin. Vaimon unelmia ei kannata romuttaa. Hänellä on edelleen motivaatiota opiskeluun, hän joutuu vaan siirtämään haaveita muutamalla vuodella.

Elätte tässä ja nyt, näillä mitä on. Hyväksytte tosiasiat ja siirrytte eteenpäin, kun sen aika tulee. Tämä on teille molemmille henkisen kasvun paikka.

Vierailija
19/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi mun kauhukuva elämästä. Kuolisin vaikka mieluummin.

Vierailija
20/31 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun pitäis hoitaa lasta sen aikaa että vaimo sais opiskeltua 4 tuntia. Etkä hoida.

Mä sanon suoraan sulle, että se olet nytä, joka teidän tulevaisuuden pilaa, eikö ne lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi