12 päivää elämän ja kuoleman rajalla – korona vei nuoren naisen teho-osastolle: "En toivo kenenkään joutuvan kokemaan tätä helvettiä"
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut vaatia apua eikä uskoa heti ensimmäistä kieltäytymistä.
Jos tää on se Jyväskylän tapaus (täällä oli 20-vuotias perusterve nainen hengityskoneessa), niin salli mun nauraa.
Täällähän ei ole tähän mennessä testattu kuin ne, jotka on suunnilleen kannettu sairaalaan. Täällä ei pääse edes ensiapuun sisään, jos ei ole soittanut ensin ja saanut "flunssanhoito-ohjeita puhelimitse". Testaus on ollut todella nihkeää, vielä siinä vaiheessa kun korona levisi kunnolla Suomessa, täällä piti olla itse vieraillut Manner-Kiinassa, Etelä-Koreassa tai Pohjois-Italiassa tai kuulua jonkun laboratoriovarmistetun korona-potilaan lähipiriin, muuten ei mitään asiaa testiin
Toi hoitosysteemi kuulosti nimittäin AIVAN Jyväskylän meiningiltä. Kotiin vaikka pää kainalossa, buranaresepti kourassa. Ihan normaalistikin ja varsinkin nyt.
Ainoa, että kuulin tämän jyväskyläläisen olevan liikuntatieteellisen opiskelija, sotii hiukan tuota tupakointia vastaan. Mutta eipä tossa eritelty sitä, onko hän satunnainen "baari-iltapolttelija" vai miten. Lisäksi tämä Sini oli töissä, mutta niinhän moni opiskelija toisaalta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kysymystä
-oliko ylipainoa?
-tupakoiko hän?
-oliko sairauksia taustalla?Tuttavani oli myös nukutettuna hengityskoneessa 17 päivää. Eikä mitään noista mainitsemistasi! Hyvin terve ollut aina. Ikää 50v.
Miksi niin moni ihminen niputtaa koronatapauksissa keski-ikäiset ja lähes eläkeikäiset samaan kategoriaan nimeltä "nuoret" 20-vuotiaiden kanssa? Se että 50-vultias joutuu koronan takia teholle ei ole mitenkään kummallista.
Suurin osa tläkoululaisten vanhempia on meitä viiskymppisiä...
Ensisynnyttäjien keski-ikä on noin 30 v. Koululainen on 7-19 v. Toisin sanoen suurin osa etäkoululaisten vanhemmista on nelikymppisiä.
Tossa taidettiin viitata yläkoululaisiin, ei kaikkiin etäkoululaisiin, kirjoitusvirhe hämää. Jos esim. 9. luokkalaisen vanhempi on 50 v, niin lapsi on saatu 35-vuotiaana, eli ei poikkeuksellisen vanhana. Meilläkin tämä on kuopus. Muita ei onneksi tarvii lähettää tarttumaan.
T. 8. luokkalaisen 49-vuotias äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tää on se Jyväskylän tapaus (täällä oli 20-vuotias perusterve nainen hengityskoneessa), niin salli mun nauraa.
Täällähän ei ole tähän mennessä testattu kuin ne, jotka on suunnilleen kannettu sairaalaan. Täällä ei pääse edes ensiapuun sisään, jos ei ole soittanut ensin ja saanut "flunssanhoito-ohjeita puhelimitse". Testaus on ollut todella nihkeää, vielä siinä vaiheessa kun korona levisi kunnolla Suomessa, täällä piti olla itse vieraillut Manner-Kiinassa, Etelä-Koreassa tai Pohjois-Italiassa tai kuulua jonkun laboratoriovarmistetun korona-potilaan lähipiriin, muuten ei mitään asiaa testiin
Toi hoitosysteemi kuulosti nimittäin AIVAN Jyväskylän meiningiltä. Kotiin vaikka pää kainalossa, buranaresepti kourassa. Ihan normaalistikin ja varsinkin nyt.
Ainoa, että kuulin tämän jyväskyläläisen olevan liikuntatieteellisen opiskelija, sotii hiukan tuota tupakointia vastaan. Mutta eipä tossa eritelty sitä, onko hän satunnainen "baari-iltapolttelija" vai miten. Lisäksi tämä Sini oli töissä, mutta niinhän moni opiskelija toisaalta on.
Minä olen kuullut hänen olevan kotihoidossa työskentelevä lähihoitaja. Kumpi lienee totuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää keskitasoa näyttäisi olevan Keski-Suomen testimäärä 1067/100 000 asukasta. Testeistä alle 5 prosenttia ollut positiivisia. Vertailuna vaikkapa HUS:in noin 7 prosenttia. Enpä näe näillä tiedoilla paljon kritisoitavaa K-S sairaanhoitopiirin testaamisessa. Samoin tuo puhelinsoitto on ihan peruskäytäntöjä ja järkevää.
onko se muka tossa kuvassa? näyttää aivan 70 v mummolta
Fyysinen ikääntyminen (mm. ihon elastisuuden väheneminen) alkaa 25-vuotiaana. Eli kääkkääntyminen ei ole kaukana pissiksilläkään.