Poraan kerrostalossa huvikseni betonipaloja
Oikein hekotuttaa. Seuraan parvekkeelta, kun tiedän naapurien olevan kotona, alan porata.
Kommentit (43)
Tee kuten minä ja pulttaa seinään parimetrinen ratakiskon pätkä. Siihen kun laskee poravasaralla, niin ääni on mitä mainioin ja naapuritkin tykkää.
Ei nää milleni-jonnet osaa edes trollata näköjään.
Minäkin aloitan heti aikaisin näin sunnuntaisin, meillä ei laiskotella!
Onko riittävän järeää kalustoa? Muista pitää porattavaa kappaletta kiinni suoraan rakenteessa.
Itse etsin mittalaitteella betonin raudoitukset joihin hitsasin kiinni erillisen porausalustan. Näin resonoi hyvin ja työn ääni kantaa hyvin rakenteita pitkin.
Meillä alakerran naapuri tekee nyt yövuoroa. Pitää odottaa vielä tunti että on sopivassa unen vaiheessa.
Minä tiputtelen marmorikuulia ja vierittelen niitä pitkin lattiaa. Varmemmaksi vakuudeksi lykkään välillä ihka-aidon keilapallonkin mukaan pyörimään.
Ostin rautakaupasta sirkkelin jolla smirklaan metallilevyistä tikkuja.
Tuota raudoituskikkaa voi käyttöä myös tekee kovasti töitä kellaritiloissa. Tarvitsee tietysti kunnon iskuporakoneen että ääni kantaa.
Ei tuo vielä mitään. Minä huudatan täysillä uukakkosta!
Harvoin saa nauraa ihan ääneen näitä juttuja.... !!!
Mitähän vielä keksisi. Onko myynniissä lapsenitkusimulaattoreita, jotka voisi ajastaa käynnistymään puolen tunnin välein viikon ajaksi kun on itse lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo vielä mitään. Minä huudatan täysillä uukakkosta!
sitä vanhaa vakoilukonetta, tai siis sen suihkumoottoria? impressive
Meillä naapurilla on tapana kaivaa kivipora esille joka sunnuntai klo 10. Liekö joku uskonnollinen rituaali, soitetaanhan silloin kirkonkellojakin.
Minä laitan sunnuntaiaamulle kello kuusi kelloradion täysille herättämään naapurin. se lopettaa torkuttaminen joskus kymmenen aikaan kun tulen kotiin.
Luontodokumenteista saa hyviä ääniä joista voi koostaa eri teemoin ääninauhoja naapureiden iloksi. Viidakkoteema on aika suosittu, sillä saa aktivoitua poliisitkin uteloitumaan. Oma suosikkini on silti valaiden laulu. Aamuyön eteerisessä tunnelmassa se sai kerran koko taloyhtiön sekaisin. Menin parkkikselle tarkkailemaan, niin joka ainoassa asunnossa sytytettiin valot eikä nukuttu enää koko yönä. Mahtimenestys!
Palovaroittimeen kannattaa laittaa tyhjä paristo kun lähtee lomalle niin naapurit tietää että se toimii vielä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiputtelen marmorikuulia ja vierittelen niitä pitkin lattiaa. Varmemmaksi vakuudeksi lykkään välillä ihka-aidon keilapallonkin mukaan pyörimään.
Löysin kirpparilta tosi hyvän keilapallon (14). Siinä on toisella puolella sopivan kokoiset lohkeamat, jotka kolahtavat napakasti osuessaan lattiaan. Joulun jälkeen poistin olohuoneen ja eteisen välisen kynnyslistan ja sain kolme metriä lisää kierittämistilaa. Nykyään vuorotellen heittosuuntaa niin että pallo pysähtyy välillä olohuoneen patterin ja välillä porraskäytävän oveen. Jälkimmäinen kuulostaa siltä että ovi paiskataan kiinni todella lujaa.
Mä en tartte mitään teennäistä. Piereskelen ja kuorsaan luonnostaan sen verran, että yläkerran asunto on myynnissä vähän väliä.
Löystytin lattialistojen proppaukset niin että listat resonoivat kivasti, kun annoin kissoille leluiksi uudet golfpallot.
Minä taas olen asentanut vessanpöntön ylle 8 litran hanallisen vesikanisterin josta lorottan suoraan veteen puolestatoista metristä tankillisen useamman kerran yössä. Joskus pudottelen veteen parin desilitran jääkönttejä joita pakastan viilipikareissa yms. *plumpsis* hihhihhii...