IS: Rintamamiestalokaupan oikeusjupakasta 200 000 euron kulut
Myyjälle tästä lankeaa maksettavaksi 170 000 ja ostajalle 30 000. Myyjä joutui antamaan talosta hinanalennusta 0stajalle 50 000 euroa. Alkuperäinen hinta talolle oli 218 000 euroa eli myyjä jäi lopulta 2000 euroa tappiolle myymästään talosta :D
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa vanhasta talosta 218t euroa?
PK-seudulla maksetaan sijainnista. Monet vanhat talot ovat myös omalla tontilla, mutta jostain mystisestä syystä oman tontin ja vuokratontin talolla on hyvin pieni hintaero.
Kalleimmat vanhat talot on Käpylässä, joku 800 000 e maksavat. Ja ovat vuokratontilla.
Mulla on 50-luvun okt tyhjillään, peruslämpö päällä. Käyn usein tarkistamassa paikat, talo on hyvässä kunnossa.
Mutta en uskalla myydä, saattaa olla jotain piilovikoja. Ostajista ei aina tiedä, mitä ne keksii.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko juristi maksoi myyjälle kynnysrahaa hyvästä keikasta?
Nyt en ymmärrä. Myyjähän tässä maksoi lähes kaikki kulut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 50-luvun okt tyhjillään, peruslämpö päällä. Käyn usein tarkistamassa paikat, talo on hyvässä kunnossa.
Mutta en uskalla myydä, saattaa olla jotain piilovikoja. Ostajista ei aina tiedä, mitä ne keksii.
Kannattaa teetättää talolle kuntotarkastus niin välttyy yllätyksiltä
Mua naurattaa ton haljenneen homeisen lautasen kuva
Vierailija kirjoitti:
Myy purkukuntoisena. Pääset eroon kuluista ja saat tontista rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en uskalla myydä, saattaa olla jotain piilovikoja. Ostajista ei aina tiedä, mitä ne keksii.Kannattaa teetättää talolle kuntotarkastus niin välttyy yllätyksiltä
Tätä taloa ostaessaan ostaja oli saanut tutkia paikkoja useamman päivän ajan.
Silti tapaus päästettiin oikeuteen. Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en uskalla myydä, saattaa olla jotain piilovikoja. Ostajista ei aina tiedä, mitä ne keksii.Myy purkukuntoisena. Pääset eroon kuluista ja saat tontista rahat pois.
Silloin hinta pitää myös olla purkukuntoa vastaava.
Siis, eilös tämä mennyt hovissa myyjän voitoksi, mutta oikeuskulut menivät molemmille itselleen.
Eli lakimiesrotat tyhjensivät kassan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en uskalla myydä, saattaa olla jotain piilovikoja. Ostajista ei aina tiedä, mitä ne keksii.Myy purkukuntoisena. Pääset eroon kuluista ja saat tontista rahat pois.
Silloin hinta pitää myös olla purkukuntoa vastaava.
Eikä taloa voi noin vain määritellä purkukuntoiseksi. Onhan noita joskus yritetty,mutta ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en uskalla myydä, saattaa olla jotain piilovikoja. Ostajista ei aina tiedä, mitä ne keksii.Kannattaa teetättää talolle kuntotarkastus niin välttyy yllätyksiltä
Kuntotarkastus on usein melkoinen vitsi. Näillä ”tarkastajilla” muuten ei ole mitään vastuuta tosipaikan tullen.
No, tiesimme mitä ostimme, ja vuosikymmen on eletty tyytyväisinä edullisesti. Ainoa huoli on että jos pitää joskus myydä tämä eteenpäin.
Juristien järkyttävät palkat takaavat sen että Suomessa on tavalllisen ihmisen vaikea saada oikeutta.
linkki
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006492890.html