en oikeesti ymmärrä miksi joiden mielestä niin tärkeätä että taapero ei syö karkkia.
Onkohan tämä ihan 1 ja 2 lapsiset perheet jotka tätä noudattavat. Jotenkin naurettavaa jos pitää niin tarkasti ajatella että " meidän Eero ei sitten saa maistaa palaakaan sitä suklaata" . Kyllä hyvä ajatus olla ilman karkkia mut halloo.....- mitä hitsin väli sillä on kun lapsi teini onko ollut ilman karkkia 10kk, 2v tai 3,5v elämän alussa? huh, en vaan tajua et joillekin noin pieni juttu voi olla noin yyylitärkeä. Enkä todellakaan meinaa et lapsi pitäisi syödä kilon karkkia päivässä, mut ei nyt maailma kaadu (eikä varmaankaan lapsen hampaatkaan) jos kerran viikossa tai jos kylässä tarjotaan joskus karkin lapsi maistaa sitä kun muutkin ottaa. Neuroottinen idea jonkun päästä syntynyt ja siitä tehdään lähes elämäntapa. t 4 lasten äiti jonka kuopus 2,5v maistaa hyväskää ehkä kerran viikossa eikä isommillakaan reikiä.
Kommentit (5)
Itse olen pyöreyteen taipuvainen äiti ja teen kaikkeni, että huonot ruokailutottumukset eivät periydy lapselleni. En ole nipo, mutta kauhistuttaa ympärillä näkemäni pyöreät lapset ja aikuiset. Oma lapsi saa silloin tällöin makeaa, mutta eipä ole ikinä ollut ongelmaa että kinuaisi kaupassa karkkia. Eräs tuttavani kertoi, että hän ei voi mennä kauppaan lapsensa kanssa ellei ota irtokarkkeja evääksi. Lapsi on kuulema tyytyväinen kaupassa syömällä nameja, kun äiti tekee ostoksia... Ja sitten ihmetellään miksi suomalaiset ovat läskejä;)
Ekat karkit annettiin 2-3vuoden kieppeillä. Vieläkään eivät pidä niiden mausta, vaikka nykyään saisivat syödä. Seuraavallekin antaisin vasta 2-vuotiaasta eteenpäin olisi allergikko tai ei. Kun ei ole pakko, niin miksi suotta? Ehtii niitä mutustamaan vielä vuosikymmeniä ja alle 2-vuotiaan hampaat ovat erityisen herkät sokerille.
Oma lapsi on muutaman kerran saanut karkkia, mutta ei ole jäänyt koukkuun. Ikää on jo 6 vuotta ja miksi antaisin jos ei edes pyydä?
Ehkä jotkut vanhemmat haluaa lapsilleen terveellisen ruokavalion, johon ei kuulu vielä taaperona karkkien syöminen. Lisäksi mikään ei ole niin pahaa kehittyville hampaille kuin happohyökkäykset.
Mun mielestä siinä ei oikeastaan ole mitään järkeä tehdä karkeista tai muista herkuista niin erikoinen juttu. Syötävä mikä syötävä, kaikki on epäterveellistä jossei nauti kohtuudella.