Pk-seudun top 3 parhaimmat ja huonoimmat asuinalueet?
Mileipiteeni
Parhaat
1. Munkkiniemi
2. Taka-Töölö
3. Etelä-Haaga
Karseimmat
1. Suvela
2. Itäkeskus ( asemanseudun yläpuoli)
3. Kontula
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa taas on paremmat palvelut kuin Helsingissä. En suostuisi asumaan keskustassa mistään hinnasta, pitää olla meri ja luonto lähellä ja kuitenkin kaupungin parhaat puolet. Joten kaikki nyt listatut ovat itselleni huonoja.
Esim. Skattalla meri joka puolella, on saari, koko kärki puistoaluetta, pieni 200 oppilaan koulu. Et taida tuntea etelä-helsinkiä🤗
Skattalla oli ensimmäinen kotini
Ihan sama missä asut, kunhan alueella asuu työssäkäyviä suomalaisia. Se riittää kriteeriksi hyvästä alueesta.
Harvempi on asunut edes kuudella asuinalueella että pystyisi edes ne laittamaan järjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa taas on paremmat palvelut kuin Helsingissä. En suostuisi asumaan keskustassa mistään hinnasta, pitää olla meri ja luonto lähellä ja kuitenkin kaupungin parhaat puolet. Joten kaikki nyt listatut ovat itselleni huonoja.
Esim. Skattalla meri joka puolella, on saari, koko kärki puistoaluetta, pieni 200 oppilaan koulu. Et taida tuntea etelä-helsinkiä🤗
Skattalta hienot maisemat. Ehkä Suomen hienoimmat, mutta jotenkin tämä alue ei silti uppoa minuun. Oma valintani olisi Pohjoisranta, josta muuten upeat näkymät. Skattalle:)
Helsingissä: Munkkiniemi, Pohjois-Helsingin pientalovaltaiset alueet.
Espoo: Tapiola, Mankkaa, kehä 3 varsi, tyyliin Lippajärvi ja vastaavat, jos heikohko julkinen liikenne ei haittaa.
Vantaa: Kivistö (ei keskusta), Linnainen, Hämeenkylä, Varisto, osittain Pähkinärinne ja Rajatorppa.
Nämä siis hyviä ja rauhallisia alueita omaan makuuni. Hyvin urbaanien alueiden ystävä en ole, vaan pidän pientaloalueista, jotka eivät ole liikenteen kannalta sumppuja.
Noi merenranta-alueet itse ainakin ohitan ihan sen takia, että talvella siellä on ihan järkyn kylmäö, kun käy viima mereltä.
Vierailija kirjoitti:
Noi merenranta-alueet itse ainakin ohitan ihan sen takia, että talvella siellä on ihan järkyn kylmäö, kun käy viima mereltä.
Ne ovat myös liikenteen kannalta hankalia. Tai julkinen monesti ok, mutta yksityisautolla hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta meitä tuulesta nauttiviakin on.
Ma m u vapaat alueet ovat parhaita.
Yksi ylitse muiden on Kaskisaari.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki, vantaa ja espoo.
Niin nämä ovat huonoja. Mikä tahansa muu on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Nii ja siis Aurinkolahti, en tiedä kuuluuks se tohon Meri-Rastilaan koska en muista kaikkea... ja tosiaan Westend on myös kiva .:D ja merihaka ja hakaniemi myös kivoja...
Tyhmiä myös pihlajamäki ja viikki, vaikken oo koskaan tainnu ees käydä. :D
Öööööööööö.... eli vedät ihan sillä mitä muut on kertonut? Asia selvä.
Lottovoiton tuella asuisin Munkassa, Porkkalassa, Kuusisaaressa tai Kaivopuistossa.
Keskituloisille perheelle suosittelen Koskelaa, Haagaa, Konalaa, Käpylää, Hämeenkylää, Munkkivuorta, Puotilaa, Vuosaarta, Tapiolaa.
Väittelisin Suvelaa,Kannelmäkeä (toki sielläkin on kivaa aluetta), Meri-Rastilaa, Tapanilaa.
Kuinkahan moni teistä on oikeasti ikinä edes käynyt Suvelassa.....?
Parhaat top 3:
Lauttasaari
Matinkylä
Tapiola
Huonoimmat:
Espoon keskus
Kontula
Mellunmäki
Kaivopuisto (Merikatu) , Viikki (ai että mä rakastan tätä aluetta), Käpylä(uusi talo, josta näkymä Puu-Käpylään), Kaskisaari, Suvisaaristo, Laajasalo, Kruunuhaka (vanha kerrostalo, josta näkymä merelle).
Ei ole varaa näihin. Mutta kyllä minulle kelpaa mikä tahansa kaksio Helsingistä, Vantaalta tai Espoosta kunhan on hyvät liikenneyhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni teistä on oikeasti ikinä edes käynyt Suvelassa.....?
Mä en ole, olen asunut 19 vuotta Helsingissä. En ole hirveästi käynyt muualla. Olisi kiva tietää enemmän näistä Espoon alueista. Aion hankkia kesällä pyörän ja käydä jokaisessa Espoon lähiössä.
Millainen Suvela on?
Plussaa Kaartinkaupunki, Laru ja Töölö. Kaikissa noissa olen asunut, ja pitänyt kovasti paikoista.
No way paikkoja on Kontula, Vesala ja Kantsu.
Parhaat:
1.Kauniainen
2.Kauniainen
3.Kauniainen
Ei niin hyvät:
1.Vantaa
2.Helsinki
3.Espoo