Minut hylätään aina kun olen jotain muuta kuin pirteä, iloinen ja ratkaisukeskeinen
Hieno pohja kestävien ihmissuhteiden rakentamiseen.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ketkä kaikki sinut ovat siis hylänneet? Oletko sinä hylännyt ihmisiä joskus? Tai oletko sinä kohdellut heitä ikävästi, ylimielisesti tai väheksyen? Aivan varmasti olet, muutenhan sinulla ei olisi tuollaista tilannetta. Katsopa siis peilistä syypää itkuusi.
Väitätkö että minä lapsena olen ollut syypää siihen, että äiti pahoinpiteli minua? Että kyse on karmasta? Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, mihin tarvitset noin kovat defenssit?
Mitä tarkoitat tällä?
Miksi luulet että kyse on defenssistä? Tällaista elämäni on tähän mennessä ollut.
En ole kommentoimasi henkilö, mutta täällä palstalla on aktiivisena joku hyvin ilkeä ja katkeroitunut henkilö, joka epäilee ihmisistä helposti pahaa. Mun mielestäni kuulostat kivalta, ap, tosin en osaa sanoa ratkaisua kysymykseesi.
Ehkäpä olet niin mukava, että kaiken kaikkiaan houkutat ihmisiä ympärilleai helposti. Siksipä niitä karsiutuukin helposti, jos näytät synkempää puolta. Synkän ihmisen taas on vaikeaa kohdata ketään ja jos joku tarttuu matkaan, niin se on jo valmiiksi nähnyt sen ankeimman puolen -> ei häviä, kun tilanne ei sen pahemmaksi mene.
Miten ihmeessä sait aloituksessa ap:sta kivan ihmisen kuvan? Miten minä en löytänyt aloituksesta yhden yhtä hyvää ja mukavan tuntuista lämpimää sanaa?
Minussa nuo on ongelmia. Minulle sanotaan, että olen rasittava, ärsyttävä ja ratkaisukeskeinen asenteeni on täysin väärä. Oikea tapa hoitaa asiat on määkiä ja voivotella loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä kaikki sinut ovat siis hylänneet? Oletko sinä hylännyt ihmisiä joskus? Tai oletko sinä kohdellut heitä ikävästi, ylimielisesti tai väheksyen? Aivan varmasti olet, muutenhan sinulla ei olisi tuollaista tilannetta. Katsopa siis peilistä syypää itkuusi.
Väitätkö että minä lapsena olen ollut syypää siihen, että äiti pahoinpiteli minua? Että kyse on karmasta? Höpö höpö.
Olisiko minun pitänyt tietää asia? Pitäisikö kaikkien tietää asia ennen kuin alat rääkymään heille? Pitäisikö sinun käsitellä ongelmasi perusteellisesti ammattiauttajan kanssa? Veikkaan, että kaikki vastaavat että nyt viimeistään olisi sen aika.
Elämän tosiasioita tämäkin että kanssaihmiset hyväksyy sinut vain jos luot heille viihdettä ja hyvää oloa. Pelätään kaikkea negatiivista mitä elämässä jokaiselle tapahtuu, ei osata lohduttaa, eikä suhtautua, joten mieluummin kielletään tai poistutaan paikalta. Julmaa? sitä se on ja ihmisen heikkoutta, välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko minun pitänyt tietää asia? Pitäisikö kaikkien tietää asia ennen kuin alat rääkymään heille? Pitäisikö sinun käsitellä ongelmasi perusteellisesti ammattiauttajan kanssa? Veikkaan, että kaikki vastaavat että nyt viimeistään olisi sen aika.
Olen käsitellyt. Mikä on sinun syysi täällä yrittää syyllistää minua nimettömänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ollut syypää. Mutta eivät siihen syypäitä ole myöskään ihmiset, joita kohtaat nykyään. Pitää olla tietylle tasolle asti toipunut, ennen kuin pystyy muodostamaan toimivampia ihmissuhteita. Siihen apua saa parhaiten ammattilaisilta. Pahoinpitelyt, itsemurhat ym. ovat liian raskaita asioita normaalien ihmisten niskaan kaadettaviksi ja ne joilla on itsesuojeluvaistoa, perääntyvät. Ja sanon tämän ihmisenä, joka on kokenut rankkoja asioita ja löytänyt hyviä ystäviä vasta, kun sai traumansa käsiteltyä terapiassa. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käsitellyt. Mikä on sinun syysi täällä yrittää syyllistää minua nimettömänä?
Aloituksesi ja kommenttisi kertovat, että et ole. Hylätyksi ja torjutuksi tulemisen trauma toistuu ja toistuu kokemuksissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, mihin tarvitset noin kovat defenssit?
Mitä tarkoitat tällä?
Miksi luulet että kyse on defenssistä? Tällaista elämäni on tähän mennessä ollut.
En ole kommentoimasi henkilö, mutta täällä palstalla on aktiivisena joku hyvin ilkeä ja katkeroitunut henkilö, joka epäilee ihmisistä helposti pahaa. Mun mielestäni kuulostat kivalta, ap, tosin en osaa sanoa ratkaisua kysymykseesi.
Ehkäpä olet niin mukava, että kaiken kaikkiaan houkutat ihmisiä ympärilleai helposti. Siksipä niitä karsiutuukin helposti, jos näytät synkempää puolta. Synkän ihmisen taas on vaikeaa kohdata ketään ja jos joku tarttuu matkaan, niin se on jo valmiiksi nähnyt sen ankeimman puolen -> ei häviä, kun tilanne ei sen pahemmaksi mene.
Miten ihmeessä sait aloituksessa ap:sta kivan ihmisen kuvan? Miten minä en löytänyt aloituksesta yhden yhtä hyvää ja mukavan tuntuista lämpimää sanaa?
Pitääkö tällä palstalla kaikki kokemukset esittää pelkästään myönteisessä valossa?
Ap taitaa olla se sama tyyppi, joka ilkeilee ihmisille siinä ystävä lakkasi pitämästä yhteyttä tmv.-ketjussa.
Ratkaisukeskeisyys estää tunteiden syvemmän tarkastelun, menneisyyden ja tunteiden hyväksymisen. Toiminnalla ja ratkaisukeskeisyydellä vältellään ja paetaan aina jotain. Myös järkeily on samanlainen defenssi. Mitä pakenet ja miltä suojelet itseäsi? Löydät itsessäsi olevat voimavarat ja saat itsesi takaisin, kun hyväksyt omat kokemuksesi, menneisyytesi ja tunteesi. Tunteissa ei tarvitse velloa. Hyväksyminen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla se sama tyyppi, joka ilkeilee ihmisille siinä ystävä lakkasi pitämästä yhteyttä tmv.-ketjussa.
?!?
On elämä kärsmysnäytelmää, siinä iloinen, pirteäkin toiseksi jää ..
Zinc
Quote: >> Toiminnalla ja ratkaisukeskeisyydellä vältellään ja paetaan aina jotain. >>
**Ttu mitä paskaa! 💩💩🙈🙉🤡
Vierailija kirjoitti:
Quote: >> Toiminnalla ja ratkaisukeskeisyydellä vältellään ja paetaan aina jotain. >>
**Ttu mitä paskaa! 💩💩🙈🙉🤡
Minä keksin tuon!!
Lähdin yhdestä kokouksesta nuin Ja Stubbi matki _minua_
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisiä, jotka viettävät tällä palstalla kaiken aikansa?
Vierailija kirjoitti:
Elämän tosiasioita tämäkin että kanssaihmiset hyväksyy sinut vain jos luot heille viihdettä ja hyvää oloa. Pelätään kaikkea negatiivista mitä elämässä jokaiselle tapahtuu, ei osata lohduttaa, eikä suhtautua, joten mieluummin kielletään tai poistutaan paikalta. Julmaa? sitä se on ja ihmisen heikkoutta, välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä.
Mikä on auttanut sinua hyväksymään tämän asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisiä, jotka viettävät tällä palstalla kaiken aikansa?
Tuo on yksi pitkäaikaisimmista ja pisimmistä ketjuista, mitä täällä on ollut. Sen on aika moni nähnyt, vaikka ei jatkuvasti täällä olisi. Ja iljeilevä tyyppi, jonka läheinen teki itsemurhan, on kiusannut monia siinä ketjussa.
Onneksi puolisosi tajusi lähteä ajoissa. Hän ei olisi saanut sinulta ikinä yhtään mitään hyvää, vaan hänen olisi pitänyt aina selittää kaikki juurta jaksaen ja sittenkään et olisi tajunnut. Olet kylmä ihminen.