Miksi ette käy kampaajalla/parturissa?
Halpaahan se on. Halvimmillaan 15e olen nähnyt. Itse kävin tänään tyttäreni kanssa.
Kommentit (71)
Oulussa kävin leikkauttamassa leukaan asti ulottuvat ns.puolipitkät hiukset ”vanhaan malliin” eli siistittiin pari senttiä. Maksoi 50€. Ei väriä.
Ennen leikkautin eri malleja ja värjäilin. Joskus maksoi 90€, viimeksi muutama vuosi sitten 140€.
Kampaajilta alennettiin aikanaan alv että hinnat laskisivat, mutta kyllä ne ovat sen jälkeen nousseet. Lisäksi ostovoima on pienentynyt.
Siksi.
En tiedä mitä siellä tekisin. Hiukset on pitkät, enkä halua niihin väriä tai mitään erikoista leikkausta. Enkä muutenkaan halua päähäni mitään turhia tököttejä.
Koska leikkaan itse. Sen lisäksi kampaajalla käydessä tulee paha mieli, koska näytän siinä kaavussa peilistä katsomalla rupsahtaneelta norsulta. :(
Käyn 2-3 kertaa vuodessa ja maksaa n. 30€/käynti. Yleensä leikataan huonot latvat pois ja joskus pientä kerrostusta tms. Näin opiskelijabudjetilla, mutta en varakkaampanakaan kävisi tämän useammin, kun en koe tarpeelliseksi. Hiuksissa oma, hunajanvaalea väri, niin ei tarvi juurikasvustakaan murehtia.
Minulla on luonnostaan pitkät tummanruskeat hiukset. En tarvitse värjäyksiä ja itse saa tasoitettua latvat silloin tällöin. Ihan harrastuksena askartelen myös miehen ja lasten tukat. Helppo homma kun kahdella vanhimmalla on hiukset vyötärölle saakka.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä tukk
aani haluaisin olisi lisää pituutta ja paksuutta, mutta ei ole varaa mihinkään tekotukkiin eikä energiaa sen huoltamiseen. Lisäksi edellinen käynti oli traumaattinen fail,ja lähes ainoa laatuaan tukkahistoriassani. Sekä inhoan sitä tyhjän lässytystä, oman naaman tuijottamista sekä pakollista ihastelua lopussa. Kampaamokoululla tykkäsin käydä muinoin, oli halpa, sai lukea Seiskan ja juoda kaakaota, ei ollut pakkorupattelua siellä.
Niin ja joo, jotkut kosteuttavat,tehohoitavat vitamiininaamiot kyllä kelpaisi kampaajalla, mutta senttiäkään en antaisi leikata, sen teen itse
Ei mun tarvitse. Olen leikannut hennot suorat hiukseni itse jo kymmenisen vuotta. Enkä värjää.
Kampaajalla käynti oli aina vähän ikävää, kun jännitin sitä sosiaalisena tilanteena ja tunsin oloni vaan tosi rumaksi, lopputulos oli yleensä hyvä, muttei mitään kummoista. En kaipaa tuollaista palvelua.
Aloin opetella hiustenleikkuun periaatteita ja tekniikoita, sopivat sakset omistin jo valmiiksi. En ole koskaan ollut niin tyytyväinen hiuksiini kuin nyt itseleikattuna polkkana.
En käy enää kampaajilla, koska eivät osaa noudattaa annettuja ohjeita.
Suoraan leikkaaminen on kampaajalle mahdoton tehtävä. Yrittävät ohentaa, kerrostaa, pyöristää. Mitä vain, jotta latvat saadaan ohuen näköiseksi ja päivä paistaa niistä läpi.
Olen vapaaehtoisessa karanteenissa, hiukset vähän ylipitkät, mutta ei nyt ole mitään juhliakaan, eikä kotona tarvitse yksinään olla niin edustava. Pesen ja kiharran hiukset suoristusraudalla (!) parin, kolmen päivän välein, ihan ok look ilman kampaajaakin. Toki aion mennä kun korona hellittää, toivottavasti viimeistään syksyllä.
Jos on pitkät hiukset, eikä niissä ole mitään tiettyä mallia, niin sellasten hiusten latvoja voi hyvin tasottaa itekin. Mulle ei muutenkaa oo niin väliä vaikka ei ihan tismalleen tasasesti mee kun leikkaan latvoja.
Lopetin 4v sitten värjäyksenki. Mulla melkein takapuoleen asti hiukset ja värjäys maksaa täällä noin 200-250€. 😄 Ei pysty, ei kykene. Hiukset on voinu muutenki miljoona kertaa paremmin kun en oo enää värjänny. Aivan turhaa hommaa (mun mielipide)
Mulla on myös oma hiusten väri se kuuluisa tylsä maantienruskea 😄 Alussa se näyttikin kauhealta kun en enää värjänny, mutta pikkuhiljaa tähän omaan väriinki tottu ja tää on itse asiassa nätti!
Kun olin vakitöissä, kävin ehkä kerran vuodessa leikkaamassa mallin ja itse leikkasin latvoja. Kasvatin pitkiä. Nyt opiskellessa ei ole varaa käydä parturissa, mieluummin käytän sen 30e ruokaan kuin hiuksiin, joista voin latvat tasata itsekin.