Miksi ette käy kampaajalla/parturissa?
Halpaahan se on. Halvimmillaan 15e olen nähnyt. Itse kävin tänään tyttäreni kanssa.
Kommentit (71)
On puolipitkät ohuet hiukset, mies tasoittaa latvat viidessä minuutissa. Pidän hiukset joko kiinni töissä, tai vapaalla vähän kiharalla. Mahdollista pientä epätasaisuutta ei siis huomaa kukaan.
Tuskin kävisin kampaajalla vaikka olisi ilmaista, koska lopputulos olisi enintään sama tai huonompi, olisi vaivalloista varata aikaa ja lähteä jonnekin, plus en tykkää että joku koskee mun päähän. Viimeksi kokeilin 2008, elämäni aikana lie olen käydyt max viisi kertaa.
En käy, kun en ole ollut vuosiin tyytyväinen. Viimeksi leikkasin itse YouTube ohjeella. Värjännytkin olen itse. Nyt saa tukka kasvaakin.
12 euroo koneleikkaus......halpaa ku lauantaimakkara
Vierailija kirjoitti:
Koska en viitsi ottaa tarpeettomia tartuntariskejä menemällä bussiin ja kampaajalle. Pitkien hiusteni latvat voi tasoittaa taas sitten, kun pystyn jotenkin suojaamaan itseni tartunnalta.
Sama täällä. Pitkiä hiuksia ei ole nyt mikään pakko tasata. Näin mennään kunnes turvallisesti voi taas käydä kampaamossa.
Yksikään suomalainen kauneudenhoitoalan työntekijä ei ole vielä tehnyt työtään paremmin kuin mitä itse saan tehtyä itselleni. Sen lisäksi laskuttavat aivan helvetisti. Joka tapauksessa ja etenkin suhteutettuna siihen mitä vastinetta rahalle saa. Kaiken lisäksi monella kauneusalan ”yrittäjällä” jää veroja maksamatta (tiedän tämän, kun lähipiirissä ja tuttavapiirissä on näitä ripsiteknikkoja ja partureita).
Tähän ryhmään kuuluu kampaajien lisäksi kosmetologit ja kynsienväsääjät (mikä lie heidän nimikkeensä onkaan).
Hei, kertokaas te hiuksenne itse leikkaavat, miten sen teette. Minä en osaa! Oletteko jotain käärmeihmisiä? Mulla on pitkät hiukset jonnekin lapaluiden ja vyötärön väliin. Miten niistä itse saisin tasaiset? Laittakaa vaikka niitä tuubilinkkejä malliksi.
En ole 2.5kk käynyt parturissa nyt, ei ole korona-aikana vastuullista eikä fiksua. Tukka rehottaa kuin kodittomalla, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Se on vastuutonta.
Mitähän vastuutonta on käydä kampaajalla? Eihän siellä ole muita kuin se kampaaja. Mielestäni vastuutonta on käydä kaupassa missä on paljon muita ihmisiä.
Käyn 2 kertaa vuodessa. Täällä leikkaus kampaajalla on 40-60€. Uuden mallin leikkaus maksaa enemmän.
Siellä käymistä varotaan lähinnä siksi, ettei siellä turvaväli toteudu.
Kampaaja ja parturi on hyvin lähellä asiakasta, jopa hengitys tuntuu asiakkaalle.
Ja jos ko. kampaamossa / parturissa käy runsaasti asiakkaita, on tarttumisriski erittäin suuri.
Kasvatin pitkät hiukset kun olin kokeillut kaikkea muuta ja huomannut että mun liukkaisiin piikkisuoriin hiuksiini ei sovi mikään malli, ainakaan sellainen jota ei tarvitsisi laittaa tuntikausia. Osaan tasoittaa latvat itse ja yleensä pidän hiukset kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Hei, kertokaas te hiuksenne itse leikkaavat, miten sen teette. Minä en osaa! Oletteko jotain käärmeihmisiä? Mulla on pitkät hiukset jonnekin lapaluiden ja vyötärön väliin. Miten niistä itse saisin tasaiset? Laittakaa vaikka niitä tuubilinkkejä malliksi.
Normaalisti käyn 3-4kk välein, minulla on puolipitkät hiukset joissa hieman kerrostettu malli, oma väri (välttelen "ylimääräisiä kemikaaleja"), ja leikkaus maksaa 25-35e.
Joka toinen kerta on "tasoitus", ja joka toinen kerta ns. pidempi leikkaus (siitä tuo hintaero).
Minusta siistit hiukset tuovat hyvää oloa. Vaikka rahaa ehkä meneekin (minusta ei edes hirveästi omalla kohdalla) niin siistit hiukset auttavat monesti myös työelämässä.
Jos on kaksi ns. tasavahvaa hakijaa joista toisen habitus on huolitetu (siistit hiukset/silitetyt vaatteet/hoidetut kynnet/kengät kunnossa jne.) ja toinen homssuinen (tukka sekaisin/tahra ryppyisessä paidassa/kynsistä lakat puoliksi irroneet/kengät risat jne.) niin lienee selvää kumpi työpaikan saa.
Näen hiuksiin laitetun rahan myös panostuksena itseen, en näe sitä vain menoeränä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti käyn 3-4kk välein, minulla on puolipitkät hiukset joissa hieman kerrostettu malli, oma väri (välttelen "ylimääräisiä kemikaaleja"), ja leikkaus maksaa 25-35e.
Joka toinen kerta on "tasoitus", ja joka toinen kerta ns. pidempi leikkaus (siitä tuo hintaero).Minusta siistit hiukset tuovat hyvää oloa. Vaikka rahaa ehkä meneekin (minusta ei edes hirveästi omalla kohdalla) niin siistit hiukset auttavat monesti myös työelämässä.
Jos on kaksi ns. tasavahvaa hakijaa joista toisen habitus on huolitetu (siistit hiukset/silitetyt vaatteet/hoidetut kynnet/kengät kunnossa jne.) ja toinen homssuinen (tukka sekaisin/tahra ryppyisessä paidassa/kynsistä lakat puoliksi irroneet/kengät risat jne.) niin lienee selvää kumpi työpaikan saa.Näen hiuksiin laitetun rahan myös panostuksena itseen, en näe sitä vain menoeränä.
Olipa typerä viesti. Miten nämä "tukka sekaisin/tahra ryppyisessä paidassa/kynsistä lakat puoliksi irroneet/kengät risat" liittyy siihen missä ja kuka leikkaa kenenkin hiukset? Ei se kampaaja tule joka päivä kotiin hiuksia laittamaan, vaatteita huoltamaan ja kynsiä lakkaamaan.
Käynkin, 9vkon välein. Seur.aika 4vkon kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa jos kaveri leikkaa. Märkänä, ja pitää olla kunnon sakset joita käytetään vain hiustenleikkuuseen.
Mulla onnistuu itse leikkaus kun kampaan hiukset pää alaspäin ja sitten vain saksilla poikki. Mulla on luonnonkihara, joten ei näy onko leikattu suoraan vai ei. Ei ehkä toimi kovin hyvin jos on suora hius.
Korona-aikana moinen olisi ihan tarpeetonta riskinottoa. Kampaaja/parturi on vielä pahempi kuin kauppa koska salongissa istuskellaan vähintään 1/2 tuntia- tunti kerrallaan, kauemminkin jos tehdään jotain erityisempää. Koronavirus selviää huoneilmassa yli 3 tuntia, eli siinä saa sitten samalla parin edellisen asiakkaan mahdolliset pöpöt , parturin hönkimisestä puhumattakaan.
Ei järjen häivääkään.
Itse en käy edes normaalioloissa koska en tarvitse pitkähiuksisena mitään tiettyä mallia, tasaan vain latvat itse tai ystävät/mies napsii kuivat latvat pois. Pk-seudulla perus naisten hiustenleikkuu pesulla ja föönauksella on 50e luokkaa/kerta, ei olisi ikinä laittaa noin paljon rahaa vuositasolla noin turhaan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en viitsi ottaa tarpeettomia tartuntariskejä menemällä bussiin ja kampaajalle. Pitkien hiusteni latvat voi tasoittaa taas sitten, kun pystyn jotenkin suojaamaan itseni tartunnalta.
Sama täällä. Pitkiä hiuksia ei ole nyt mikään pakko tasata. Näin mennään kunnes turvallisesti voi taas käydä kampaamossa.
Kuin myös. Pitkä tukka on helppo, eikä sitä ylipäätään tarvi leikata kuin pari kertaa vuodessa. Käyn siis normaalisti puolen vuoden välein kampaajalla, nyt saa kevään kerta jäädä vaikka kokonaan väliin. Jos tulee tarve näyttää edustavalta ja/tai koronatilanne paranee, niin vaihtoehtona on yksi aiemmin käyttämäni kampaaja joka lähetti sähköpostin, että heillä maskit ja hanskat käytössä ja voi varata ajan jolloin ei ole muita asiakkaita. Tätä pidän suht turvallisena, ongelmaksi jää lähinnä kulkeminen paikalle julkisella liikenteellä.
Se on vastuutonta.