Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette käy kampaajalla/parturissa?

Vierailija
02.05.2020 |

Halpaahan se on. Halvimmillaan 15e olen nähnyt. Itse kävin tänään tyttäreni kanssa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en viitsi ottaa tarpeettomia tartuntariskejä menemällä bussiin ja kampaajalle. Pitkien hiusteni latvat voi tasoittaa taas sitten, kun pystyn jotenkin suojaamaan itseni tartunnalta. 

Mulla samat syyt plus osaan leikata hiusteni latvat mainiosti itsekin kerran kuukaudessa. En ole käynyt kampaajalla vuoden 2009 jälkeen, harvinaisen täydellistä rahan haaskausta.

Vierailija
42/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä minun vakioparturissa miesten hiusten leikkaus maksaa noin 25 euroa ja siitä saa bonusta. Käyn parturissa ehkä 3 kuukauden välein jotta olisi jotain leikattava eikä vain vähän lyhennettävää niskasta ja korvien ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kertokaas te hiuksenne itse leikkaavat, miten sen teette. Minä en osaa! Oletteko jotain käärmeihmisiä? Mulla on pitkät hiukset jonnekin lapaluiden ja vyötärön väliin. Miten niistä itse saisin tasaiset? Laittakaa vaikka niitä tuubilinkkejä malliksi.

DIY haircut pitäisi löytyä tai unicorn cut. Ostat hiustenleikkuusakset ja kokeilet vaikka tuota unicorn cutia. Se on helppo ponnaritekniikka jota on vaikea mokata.

44/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, kertokaas te hiuksenne itse leikkaavat, miten sen teette. Minä en osaa! Oletteko jotain käärmeihmisiä? Mulla on pitkät hiukset jonnekin lapaluiden ja vyötärön väliin. Miten niistä itse saisin tasaiset? Laittakaa vaikka niitä tuubilinkkejä malliksi.

Musta tällä tavalla jää sivut lyhyemmäksi kuin takatukka.

45/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tällä tavalla jää sivut lyhyemmäksi kuin takatukka.

Siis tämä

Vierailija
46/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn myös. Kampaamossa on normaalisti kolme asiakaspaikkaa, mutta parhaillaan ottavat vastaan ainoastaan yhden asiakkaan kerrallaannja kampaaja käyttää kasvomaskia. Paljon turvallisempi olo siellä on kuin ruuhkaisessa ruokakaupassa.

Vierailija
47/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt 15 vuoteen kampaajalla.

Mies tasaa latvat. Minä laikkan miehen hiukset. Lapsemme kävi kerran kampaajalla. Lopputulos oli jopa huonompi kuin minun tekemääni.

Säästöä tullut varmaan useampi tonni.

Vierailija
48/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun kampaajat juuri väittävät, että joka toinen kuukausi pitäisi ainakin leikkauttaa. Noin kun tein hiukset eivät vuosien 1998 ja 2018 välillä kasvaneet polkasta hartiapituuteen. Aina kampaaja sanoi, että on sitä huonoa vähän ja pitää ottaa pois. Sitten välillä joku otti liikaa.

Vuonna 2018 oli muuta tekemistä joten en päässyt kampaajalle. Muutamassa kuukaudessa hiukset kasvoivat yli olkamitan. Sitten opettelin itse helpoimmat leikkaustekniikat. Nyt hiukset ovat takaa pitkälle selkään ja otan sakset käteen aina kun näen latvassa huonoa osuutta. Vaalennusta en kyllä ole itse tehnyt, sen jätän ammattilaiselle.

Vierailija
49/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte kun ajaa koneella pois itse.

Vierailija
50/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä 2017 olen viimeksi käynyt kampaajalla, sen jälkeen ei ole ollut varaa, eli hoidan hiusteni huoltamisen itse, joskus tytärkin jeesaa.

Vierailija
51/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita.

Vierailija
52/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti käyn 3-4kk välein, minulla on puolipitkät hiukset joissa hieman kerrostettu malli, oma väri (välttelen "ylimääräisiä kemikaaleja"), ja leikkaus maksaa 25-35e.

Joka toinen kerta on "tasoitus", ja joka toinen kerta ns. pidempi leikkaus (siitä tuo hintaero).

Minusta siistit hiukset tuovat hyvää oloa. Vaikka rahaa ehkä meneekin (minusta ei edes hirveästi omalla kohdalla) niin siistit hiukset auttavat monesti myös työelämässä.

Jos on kaksi ns. tasavahvaa hakijaa joista toisen habitus on huolitetu (siistit hiukset/silitetyt vaatteet/hoidetut kynnet/kengät kunnossa jne.) ja toinen homssuinen (tukka sekaisin/tahra ryppyisessä paidassa/kynsistä lakat puoliksi irroneet/kengät risat jne.) niin lienee selvää kumpi työpaikan saa.

Näen hiuksiin laitetun rahan myös panostuksena itseen, en näe sitä vain menoeränä.

Olipa typerä viesti. Miten nämä "tukka sekaisin/tahra ryppyisessä paidassa/kynsistä lakat puoliksi irroneet/kengät risat" liittyy siihen missä ja kuka leikkaa kenenkin hiukset? Ei se kampaaja tule joka päivä kotiin hiuksia laittamaan, vaatteita huoltamaan ja kynsiä lakkaamaan.

Rinnastin nuo siksi, että minusta hiusten hoitaminen menee ihan samaan itsensä huolehtimiseen mihin nuo muutkin. Vaatteeni osaan silittää, kynteni pitää siisteinä, ja kengät lankata, mutta hiuksia en osaa itse leikata, enkä rehellisesti sanottuna ede välitä opetella, jotkut asiat kannattaa jättää ammattilaisille :)

Vierailija
53/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte kun ajaa koneella pois itse.

Oletko skini vai Kekkosen ihailija?

Vierailija
54/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa nytkö? Pitäis ensin löytää avoinna oleva kampaamo. Mennäpitäisi, sillä karvat tunkee silmille kuin kyntöruunalla.

Vierailija
55/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti käyn 3-4kk välein, minulla on puolipitkät hiukset joissa hieman kerrostettu malli, oma väri (välttelen "ylimääräisiä kemikaaleja"), ja leikkaus maksaa 25-35e.

Joka toinen kerta on "tasoitus", ja joka toinen kerta ns. pidempi leikkaus (siitä tuo hintaero).

Minusta siistit hiukset tuovat hyvää oloa. Vaikka rahaa ehkä meneekin (minusta ei edes hirveästi omalla kohdalla) niin siistit hiukset auttavat monesti myös työelämässä.

Jos on kaksi ns. tasavahvaa hakijaa joista toisen habitus on huolitetu (siistit hiukset/silitetyt vaatteet/hoidetut kynnet/kengät kunnossa jne.) ja toinen homssuinen (tukka sekaisin/tahra ryppyisessä paidassa/kynsistä lakat puoliksi irroneet/kengät risat jne.) niin lienee selvää kumpi työpaikan saa.

Näen hiuksiin laitetun rahan myös panostuksena itseen, en näe sitä vain menoeränä.

Olipa typerä viesti. Miten nämä "tukka sekaisin/tahra ryppyisessä paidassa/kynsistä lakat puoliksi irroneet/kengät risat" liittyy siihen missä ja kuka leikkaa kenenkin hiukset? Ei se kampaaja tule joka päivä kotiin hiuksia laittamaan, vaatteita huoltamaan ja kynsiä lakkaamaan.

Rinnastin nuo siksi, että minusta hiusten hoitaminen menee ihan samaan itsensä huolehtimiseen mihin nuo muutkin. Vaatteeni osaan silittää, kynteni pitää siisteinä, ja kengät lankata, mutta hiuksia en osaa itse leikata, enkä rehellisesti sanottuna ede välitä opetella, jotkut asiat kannattaa jättää ammattilaisille :)

Jos haluaa pitää jotain monimutkaista kananpyllyä, niin totta. Pitkät hiukset saa leikattua ihan samalla lailla itse, tai kaveri/puoliso leikkaa. Lopputulos ei eroa mitenkään "ammattilaisen" jäljestä, ja siksi kommenttisi oli pöljä. Ei se (tavallisten pitkien) hiusten leikkaaminen oikeasti ole sen vaikeampaa kuin mainitsemasi kynsien leikkaaminen (jota jotkut eivät sitäkään osaa itse tehdä).

Vierailija
56/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 5 eurolla kotiparturikitin. Käytin vuosia. Myöhemmin ostin paremman. Säästö on kyllä jonkinmoinen vuosien mittaan. Ja työmarkkinatuella elän nyt, joten...

Vierailija
57/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole tarvetta. Mies leikkaa kuivat latvat pois, muuta ei tartte tehdä.

Vierailija
58/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri käy ihmisten ilmoilla niin sama kai se miltä mun hiukset näyttää. Samasta syystä en omista kivoja vaatteitakaan - kotonahan minä aina olen, niin ei ole järkeä ostaa muita kuin kollareita, leggareita ja huppareita. Ponnarilla ne hiuksetkin aina kotona on, pysyvät siten pois naamalta. Kampaajalla tulee käytyä muutaman vuoden välein, yleensä niin että leikkautan hiukset ihan lyhyiksi ja sitten annan niiden kasvaa nelisen vuotta ja sitten taas leikkautan lyhyeksi. :D

Vierailija
59/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin laittaa omat hiukseni itse.

Minä olen jo vuosia leikannut lapseni hiukset itse.

Siksi en käytä kampaamopalveluja.

Vierailija
60/71 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuhlata vähiä rahojani. En myöskään halua mitään kemikaaleja päähäni. Se on iso säästö, kun jättää kampaajalla käymiset väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme