Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka menee suureen markettiin

Vierailija
02.05.2020 |

Vieläkö välttelet kaupassa käyntiä? Meillä Prismassa on jopa 6 päivän odotusaika. Olen itse asioinut koko korona-ajan suuressa Prismassa ja menen sinne edelleenkin. En siis pelkää,huolimatta siitä että kuulun riskiryhmään. Tulee jos on tullakseen, mutta elämä on.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Prismassa ja cittarissa koska ne on hyviä kauppoja. Kaiken tarvitsemansa saa sieltä ja jos joku tuote on loppu niin siellä on enemmän muita vaihtoehtoja kuin pikkukaupassa. Lisäksi omasta mielestäni ainakin marketeissa paljon helpompi huolehtia turvaväleistä.

Vierailija
22/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliaikana kävin pikkukaupassa, mutta nyt ei tule kuuloonkaan. Siellä ei ole mitään mahdollisuutta pitää turvavälejä, tilat on niin pienet. Hyllyjen väliin jos yksi asiakas menee, ei häntä pysty ohittamaan turvavälien puitteissa, vaan ihan kosketusetäisyydeltä. Siksi olen vaihtanut koronan ajaksi isoon markettiin asioinnin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt lähelläni sijaitsevassa suuressa Prismassa päivittäin kuten ennenkin. En ole koskaan ollut hysteriaan taipuvainen. En myöskään aio noudattaa mitään nykyhallituksen linjauksia jos ne eivät minua miellytä.

Ei tässä covidissa ole sun hysteriataipumuksesta lainkaan kyse.

Muuten:

Turvavälit pitäisi jokaisen pitää ja vain yksi aikuinen perheestä kauppaan.

Säntöjenvastaiset vaan halveksivat kaikkia muita ihmisiä.

Vierailija
24/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn sekä työmatkan varrella Prismassa että kotia lähellä olevassa s-marketissa. En ole mitenkään rajoittanut kaupassa käyntiä, menen kun on tarve.

Vierailija
25/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä osa itsensä riskiryhmään mieltävistä (eläkeläisiä) änkesi vapunaattoryysiksen aikana ostoksille. He eivät myöskään välttämättä noudata ohjetta edetä kaupassa johdonmukaisesti ja ripeästi, vaan jäävät seisoskelemaan esim. maksupäätteen luo kaikessa rauhassa. Jos menet huomauttamaan, että seuraava asiakas odottaa vuoroaan, tulee pelkkää marmatusta takaisin. Ulkomaalaisille tai siltä näyttäville muutamat ”riskiryhmäläiset” ovat näytelleet tylyjä käsimerkkejä, että pysykää kaukana.

Vierailija
26/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vapunpäivänä oli erittäin rauhallista marketissa. Sinne kun ei ole pakko änkeä sanaan aikaan kaikkien. En ymmärrä mikä joukkohysteria oli taas ennen vappua kaupoissa kun kaikki oli kuitenkin kotona normaalisti.

Vierailija
27/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa marketeissa pystyy helpommin väistämään kauempaa muita.

Pienemmissä lähikaupoissa hankalempaa.

Isoihin vain joutuisi menemään julkisella. Pitäisi tyytyä pieniin. Tilaan mieluiten kotiin ruoat.

Vierailija
28/28 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen koko aikuisikäni asioinut cittarissa (valikoiman vuoksi), miksi ihmeessä olisin vaihtanut pienempään markettiin, suppampaan valikoimaan ja kalliimpaan hintaan koronan ajaksi?

Hirveen usein ihmiset valittaa hinnoista. Luulisi että nyky-Suomessa kaikilla on riittävästi rahaa käydä missä huvittaa.

Melko monta euroa tulee eroa kauppakassin hintaan jos vertaa vaikka salea ja prismaa. Kyllä moni meistä miettii mitä silläkin rahalla saa lisää.

T. Takuueläkeläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan