Satasen elvytysseteli? Röyhkeää. Mieluummin ei mitään
Jotkut saavat satatonnia, muut satasen. Mitä satasella edes tekee? Säästäkööt satasensa. Aivan älyvapaa ehdotus.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto esittää, yhtenä elvytyskeinona, että kaikille suomalaisille jaetaan esimerkiksi sadan euron “elvytysseteli”, joka olisi käytettävissä kulttuuri- ja palvelualoilla, kuten kivijalkakaupoissa, keikkapaikoilla, ravintoloissa ja parturi-kampaamoissa. Tämä olisi kaikki suomalaiset huomioiva tapa vauhdittaa palvelualojen elpymistä siinä vaiheessa, kun rajoitustoimia voidaan laajemmin purkaa.
Tarkoituksena on siis palvelualojen elpymisen vauhditus, ei suinkaan se, että köyhät saisivat jotain ekstraa leivän päälle.
Vai onko tarkoituksena sittenkin viruksen etenemisen vauhditus? Kaikki joukolla kampaamoihin ja ravintoloihin heti kun rajoituksia puretaan?
Kelpaako thai-hierontaan?
Menen välittömästi kunnon thai-hierontaan jos vappusatasen saan.
Kulutukseen laitettuna 100€ on 550 milj. € elinkeinoelämälle... siitähän seuraa tunnetusti kaikkee paskaa niinku töitä ja semmosta muuta ikävää.
Eihän se satanen edes riitä kampaajalla käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se satanen edes riitä kampaajalla käyntiin.
Kampaajalla menee viisikymppiä.
Ahaa, nyt selkeni. Li haluaa ostaa satasella koronalinkoja, että pääsee taas lähipubiinsa.
Kelpais kyllä se sata tonnia elvytysrahaa.
Puoli miljardia lisää velkaa?! Joku tolkku nyt tähän rahan lappamiseen.
Jätetään ne julkisen puolen palkat korottamatta, niin kaikki saa satasen ja ylikin.
Voisi käydä parturissa, kun ei ole kahteen vuoteen pystynyt työkyvyttömyyseläkkeellä.
Li voi ehdottaa, mutta rahaministeri on Katri. Tuskin jaetaan yhtään mitään.
Kyllä minulle kelpaa satanen käytettäväksi ravintoloihin. Ei muuten olisi varaa, joten olisi kiva tukea paikallisia yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Koronaraha. Saadaan koronaa levitettyä lisää yhteiskunnassa ja luotua olematonta laumaimmuniteettia, jota uusimpien tutkimusten mukaan ei edes synny. Kansan ja yrittäjien pyllyn nuolemista, kun ollaan ensin tartutettu korona lapsiin tahallaan.
Missä uusimmissa tutkimuksissa on todettu, ettei viruksen sairastaminen tuota immuniteettia? Lähde olisi suotava, kiitos!
V****u mä tarvii mitää kommareide satkuja, mull on massii sikana kun diilaan kamaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus ei ole AP:tä elvyttää, vaan Suomen taloutta. Kannattaisi perehtyä asioihin ennen, kuin niistä kirjoittaa mitään; saattaa äkkiä antaa itsestään vähän tietämättömän kuvan.
Käsittämätöntä, jos kuvittelit valtion olevan sulle jotain velkaa.
Suomen valtio on mulle velkaa koska sillo ku olin lapsi valtio pyyhki pers€€nsä mun ihmisoikeuksilla ja kuittasi koko homman anteeksipyynnöllä. Sit jos ite sanon miten pers€€stä tää yhteiskunta on niin poliisisetä raahaa putkaan tai jos en suostu niin saan sakot niskoittelusta tai virkavallan eli valtion elimen vastustamisesta. Ei auta mun anteeksipyynnöt joten mulle ei auta valtion anteeksipyynnöt. Valtio on itse osoittanut että virheistä ja etenkin lain rikkomisesta pitää maksaa rahaa uhrille, mutta kun valtio itse tekee väärin niin pyydellään vaan anteeksi. Mun kirjoissa valtio on mulle velkaa. Mä en ole valtiolle mitään velkaa. Olen sakkoni maksanut ja putkareissut lusinut.
Ei ole tavallisille kansalaisille enää enempää annettavaa, kun on silmääpitävien kavereiden yrityksille jaettu 100 tonnisia.
Hohhoijaa. Just jaettiin yrittäjille miljoonia miljoonien päälle ja nyt vielä tavallisten kansalaisten pitäisi esittää myös, että haluaa käyttää tukisetelinsä näille yrittäjille. Kas kun ei tarjottu marjatilallisille satasen seteliä per suomalainen marjanpoimija. Vaan voihan se vielä tulla, kun nyt ääneen sanoin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaraha. Saadaan koronaa levitettyä lisää yhteiskunnassa ja luotua olematonta laumaimmuniteettia, jota uusimpien tutkimusten mukaan ei edes synny. Kansan ja yrittäjien pyllyn nuolemista, kun ollaan ensin tartutettu korona lapsiin tahallaan.
Missä uusimmissa tutkimuksissa on todettu, ettei viruksen sairastaminen tuota immuniteettia? Lähde olisi suotava, kiitos!
THL
Vierailija kirjoitti:
Huom. Kenellekään ei aiota antaa rahana satasta, vaan "palvelusetelinä" jolla voisi hankkia tiettyjä palveluja kuten kampaamokäynnin jne.
Eli kyseessä on taas vain yksi yritystuki lisää ja uudessa muodossa.
Tadaa, ja tässä oli villakoiran ydin.