Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko IBD seurausta kasvissyöntivillityksestä?

Vierailija
01.05.2020 |

Se on lisääntynyt samaa tahtia kasvissyönnin kanssa ja monet nuoret kärsivät siitä? Onko yhteyttä tutkittu?

Kommentit (315)

Vierailija
261/315 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu samasta syystä kuin lihavuus. 

Karkkeja ja muita herkkuja vedetään naamaan jatkuvasti. 

Se on niin helkutin helppo vetää tällaiset johtopäätökset. Milloin syynä kasvissyönti, milloin "herkut" ja karkit. Ihmeellistä vaan että kun yksi syö karkit ja herkut, niin vaiva tulee toiselle. Ilmeisesti näiden vaikutus hyppää toiseen ihmiseen. Omassa lähipiirissä on kaksi ihmistä, jotka kärsii yliärtyneestä suolesta. Molemmat hoikkia, normaalilla ruokavaliolla olleita, syntyneet 80-luvulla. Eivät ole koskaan ämpänneet epäterveellisesti. Nyt toinen välttää kaikkia palkokasveja, sipulia ja vastaavia, ja molemmat laktoosia. Ovat kokeilleet vaivaan kaikkia mahdollisia ruokavaliomuutoksia, mistään ei täydellistä apua, mutta nuo helpottaa hieman. Ärsyttää kun ihmiset huutelee mitä sattuu asiasta mistä eivät mitään tiedä tai ymmärrä.

Nykyään syödään enemmän pikaruokaa kuin ennen. Fakta. 

Nykyään vedetään kaikenlaisia hiilihappojuomia jatkuvasti. Fakta. 

Karkkeja vedetään läpiin enemmän kuin ennen. Fakta. 

Sipsuja mätetään naamaan. Fakta. 

Miksi nykyään on tuollaisia vaivoja enemmän kuin  ennen? Mietipä sitä. 

Mietipä sinä seuraavaa: se että kaksi asiaa ilmenee yhtäaikaa ei vielä todista niiden välisestä yhteydestä, saatika sitten siitä, että toinen on toisen aiheuttama.

Vierailija
262/315 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskollani on IBD ja raudanpuute. Kumpi näistä oli ensin, olisi mielenkiintoista selvittää.

Hän on yli 20 vuotta syönyt vaan kasviksia ja kalaa. Lihalla tässä ei siis mitään osuutta.

Itse olen sekasyöjä, mutta nyt alkanut huomaamaan, että erityisesti vehnäjauho turvottaa vatsaa. Epäilen kyllä, että sisareni ruokavaliosta on puuttunut rautaa ja raudanpuute on lopulta aiheuttanut suolistovaivat.

Tietysti koliininpuutos ja B-12- vitamiinin puutos. Huono vaan, kun niitä ei nappuloilla voi korvata, koska ne juuri aiheuttavat sitä ärsytystä (=irriterad). Muuntogeeniset ainekset niissä ja tietysti titaanidioksidi. Ruiskeena vois olla parempi ilman niitä nappulakokeiluja.

Lukekaapa muuten tämä b12 vitamiini ruiskeen valmisteyhteenveto.

"4.1 Käyttöaiheet - Pernisiöösi anemia - muut B12-vitamiinin puutteesta johtuvat tautitilat (ventrikkeliresektion jälkitila, ohutsuolisairaudet, kuten lyhytsuolioireyhtymä, vaikea keliakia, Crohnin tauti, blind loop - syndrooma, periytyvä B12-vitamiinin imeytymishäiriö) - B12-vitamiinin puutteesta aiheutuvat myelopatia ja neuropatia"

"Ehkäisypillerit voivat alentaa B12-vitamiinin pitoisuutta seerumissa."

http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/3/23298893.pdf

Kiitos!

Kyllä on ollut kauan tiedossa, että e-pillereitä ei saa suolivaivaiselle määrätä. Eri asia, jos potilas itse niitä pyytää...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/315 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.dailymail.co.uk/health/article-7225773/Bowel-cancer-case-st…

Ehkä se terveellinen ruokavalio ei olekkaan niin terveellinen. Elämme korruptoituneessa maailmassa. Älkää uskoko kaikkea mitä teille kerrotaan.

Vierailija
264/315 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.dailymail.co.uk/health/article-7225773/Bowel-cancer-case-st…

Ehkä se terveellinen ruokavalio ei olekkaan niin terveellinen. Elämme korruptoituneessa maailmassa. Älkää uskoko kaikkea mitä teille kerrotaan.

Omista kokemuksista toki oppii muutkin, mut läääkäriin on pakko mennä. Siellä niitä kokemuksia ei oteta huomioon missään vaiheessa, kun tervehtyy. Syitä vaivaan ei edes haluta tietää:

http://koti.utanet.fi/~paula/2016/E407.htm

Vierailija
265/315 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskollani on IBD ja raudanpuute. Kumpi näistä oli ensin, olisi mielenkiintoista selvittää.

Hän on yli 20 vuotta syönyt vaan kasviksia ja kalaa. Lihalla tässä ei siis mitään osuutta.

Itse olen sekasyöjä, mutta nyt alkanut huomaamaan, että erityisesti vehnäjauho turvottaa vatsaa. Epäilen kyllä, että sisareni ruokavaliosta on puuttunut rautaa ja raudanpuute on lopulta aiheuttanut suolistovaivat.

Vain lihassa on hemirautaa, joka imeytyy parhaiten. Sitä on ruokavaliosta puuttunut.

Vierailija
266/315 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/19/eroon-vehnasta

"– Mielestäni suomalaisten pitäisi jo geeniperimänsä vuoksi välttää gluteeniviljoja, sillä esimerkiksi keliakiageenit ja gluteeniherkkyys ovat hyvin yleistä suomalaisessa väestössä. Moni sairastaakin piilevää keliakiaa, joka huomattavan usein saattaa jäädä diagnosoimatta, lääkäri Taija Somppi puolestaan painottaa."

Gluteeniherkkyys ei näy keliakiatestissä ja gluteeniherkkyys on lisääntymään päin.

Vierailija
267/315 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä soyssa tekee sen, että tyttökalat muuttuvat poikakaloiksi?

Vierailija
268/315 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

näethän, ei saa selvittää syytä...!

Vierailija
269/315 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan kasviksista, soijasta ja viljoista ihan kamalan ripulin ja järkyttävät vatsan väänteet.

Kaura menee pienissä määrin. Hedelmät, marjat ja kala/liha sopii.

Vierailija
270/315 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan kasviksista, soijasta ja viljoista ihan kamalan ripulin ja järkyttävät vatsan väänteet.

Kaura menee pienissä määrin. Hedelmät, marjat ja kala/liha sopii.

Kaikki täytyy olla luomua, mut soijassa on glyfosaattijäämiä, viljoissa myäs, jos ne on tuleennettu glyfosaatilla.

Vierailija
271/315 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
272/315 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt mut mun isovanhemmat söi kaikkea ja näyttivät vahvoilta, terveiltä ja aikuisilta. Nykyajan 20-vuotiaat on lapsen näköisiä aneemisia tikkusormia.

Vierailija
273/315 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastuin, kun lopetin tupakoinnin. Ja en ole elämässäni juurikaan syönyt eineksiä, käynyt pikaruokaloissa jne...

Vierailija
274/315 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain lihassa on hemirautaa, joka imeytyy parhaiten. Sitä on ruokavaliosta puuttunut.

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

Vierailija
275/315 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mikä on IBS, mutta mikä on IBD?

Tulehdukselliset suolistosairaudet. Kroonisia autoimmuuneja, tunnetuimpina Crohnin tauti ja Colitis ulcerosa, haavainen paksunsuolentulehdus.

Avaukseen, ei.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1242073/pdf/ehp0109-000983…

tuolla lukee 31 kertaa sana colitis. Miksiköhän?

Olutkin puhdistetaan usein tuolla levällä, mutta sitä ei tarvitse merkata tuoteselosteeseen. Levillä puhdistetaan merivesiä, joten ei sitä ainakaan syödä kannata.

Vierailija
276/315 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika nitraatti aiheuttaa anemiaa ja viljan fytaatit estävät raudan imeytymisen.

Vierailija
277/315 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä aivopieru tää aloitus on! Olen koko ikäni,liki 70v ollu kasvissyöjä,enimmäkseen,ei mulla mitään vatsasairauksia ole,ei ole juuri ollut edes ripulia.

Jöpöhöpö taas haha.

Vierailija
278/315 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahh-hahh kirjoitti:

mikä aivopieru tää aloitus on! Olen koko ikäni,liki 70v ollu kasvissyöjä,enimmäkseen,ei mulla mitään vatsasairauksia ole,ei ole juuri ollut edes ripulia.

Jöpöhöpö taas haha.

Kyllä sinä jostakin olet ruokaa saanut, vai kasvatatko itse kaiken, mitä olet syönyt?

Kananmunia kai kuitenkin olet syönyt joskus?

Vierailija
279/315 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastuin, kun lopetin tupakoinnin. Ja en ole elämässäni juurikaan syönyt eineksiä, käynyt pikaruokaloissa jne...

Tupakka vaikuttaa suolistoon. Sen tietävät myös lääkärit, mutta eihän he sitä voi kertoa potilaille. Pari tupakkaa päivässä on hyväksi suoliston terveydelle, ei tarvita mitään ketjupolttamista.

Vierailija
280/315 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakka vaikuttaa suolistoon. Sen tietävät myös lääkärit, mutta eihän he sitä voi kertoa potilaille. Pari tupakkaa päivässä on hyväksi suoliston terveydelle, ei tarvita mitään ketjupolttamista.

Nikotiini varmaankin tappaa hiivasolut sieltä, vois kuvitella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi