Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätimme lakata noudattamasta rajoituksia

Vierailija
01.05.2020 |

Olemme olleet eristäytyneinä 2 lapsen kanssa kohta 2kk, toimittu kaikkien ohjeiden mukaan. Lapset eivät ole tavanneet kavereita, vanhemmat etätöissä, kauppareissu kerran 2vkossa. Nyt kun tauti aiotaan ajaa kesän aikana lapsiperheiden läpi jokatapauksessa, päätimme että meidän osalta rajoitukset päättyvät nyt. Kävin eilen kaupassa ryysisaikaan lapsen kanssa, tänään tulee kavereita kylään. Aiomme elää jatkossa normaalia elämää. Tähän päädyimme siksi, että emme aio tuhlata omaa hyvinvointia me enää päivääkään sen eteen, että lapsiperheet aiotaan päivänselvästi altistaa taudille hallituksen tahdosta. Me emme pysty sitä estämään ja otetaan vastaan mitä tulee. Jos kuollaan niin kuollaan. Eipä tässä oikein mitään muutakaan voi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän motiivi on tietysti kiukuttelu. Siitäs saa sitten. Ihan kuten alakouluikäisillä.

Muutenhan noi toimet on ihan ok. Meillä on käyty ksupassa, töissä ja lapset on nähneet kavereita. Samoin minä. Kampaajalla ja kosmetologilla käynyt ym. Mummon luona olen käynyt, kun hoidan hänen asioitaan. Muutenkaan ei ole hysteriaa ollut.

Lol, sieltä on hyvä huudella kun itse et ole osallistunut omalta osaltasi rajoituksiin missään vaiheessa. Me muut ollaan sitten sunkin puolesta. Lapsellinen taitaa olla joku muu kuin ap.

Hän saa vapaasti tehdä mitä haluaa.

Lapsellista tuo uho kuten lapsella. Jos en saa tikkaria, muutan mummolaan. Ja SITTEN sua harmittaa.

Vierailija
22/25 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivat sulle. Me ollaan vaan pesty kädet aina kotiin tullessa ja lähtiessä. Ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on teidän häpeänne.

Ei se ole pelkästään heidän "häpeä". Onneksi eivät asu mun naapurissa, mulla on synnynnäisiä sairauksia ja keuhkot paskana (en polta). Ei hirveästi naurata nämä normaali elämä-uhoajat. Olen elänyt eristyksessä 8 viikkoa, eikä edes ahdista. Mä pärjään kyllä kun on tiedossa, että joskus pääsee ulos. Mutta nyt kun nämä uhoajat alkaa levittämään koronaa, ei tiedä miten pahaksi vielä menee tilanne. Uskallanko vielä joulunakaan lähteä ulos?

Vierailija
24/25 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa vaan teette, mitä tahdotte. Niin olisi saanut toimia tähänkin asti. Kunhan hyväksytte sen, etteivät kaikki suostu samaan ja kunnioitatte muiden tahtoa noudattaa ohjeita. Eli kun menet kauppaan et edelleenkään yski muiden päälle ja käytät käsidesiä, pyydettäessä, niin kuin muutkin. Annat lasten riehua missä huvittaa, mutta selität myös miksi eivät pääse kaikkien kavereiden luokse kylään jne.

Jokainen vastaa elämästään ja se riittää.

Vierailija
25/25 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä noudatettavia rajoituksia oikeastaan edes jää lapsiperheille? Mielestäni ei mitään joten normaaliin elämään voi palata ihan hyvällä omallatunnolla.

Se omantuntosi tila mitataan oikeasti vasta sitten kun on sairastuttu ja tartutettu toisia omatekoisilla säännöillä.

Kannattaa eettisissä ongelmatilanteissa turvautua Kantin kategoriseen imperatiiviin. Eli toimi siten kuin mielestäsi kaikkien ihmisten pitäisi toimia.

Minä olen todennut sen tarkoittavan omalla kohdallani sitä, että noudatan hallituksen ohjeita. Lapset lähtevät kouluun kun käsky käy, mutta kontaktit pidetään minimissä.

Minun nyrkkisääntöni on nyt, että mitä tahansa hallitus sanoo, minä harkitsen päinvastaista toimintalinjaa. Tosin minun tapauksessani syy on se, että haluan ehdottomasti maksimoida perheeni turvallisuuden, meillä on useampikin riskitekijä.

Kantin kategorista imperatiivia ei auta vetää perusteeksi sille, miksi ihmisen pitää totella hallitusta. Ensinnäkin, koska sitä voidaan myös käyttää sen arvioimiseen, mitä siitä seuraa, jos aina totellaan hallitusta riippumatta siitä, ovatko nämä oikeassa vai väärässä.

Itse asiassa Immanuel Kant oli äärimmäisen vaativan moraalin kannalla. Nimenomaan niinpäin, että vaikka hallitsija vaatisi sinua uhraamaan ystäväsi hengen omasi uhalla, sinulla on aina vapaus kieltäytyä. Ja itse asiassa se on moraalinen velvollisuutesi, koska et voi haluta maailmaa, jossa jokainen on valmis pettämään ystävyyden vain siksi, koska auktoriteetti sitä vaatii.

Joten, olet vapaa miettimään nöyryytesi oikeutuksen uudelleen. Ole hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän