Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskin käyttö kouluissa?

Vierailija
01.05.2020 |

Hyvä koulun henkilökunta, mitä mieltä maskin käytöstä?

Alatko opettaja käyttämään maskia, jos rehtori sitä suosittelee?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä aion käyttää maskia. Terv ope

Vierailija
2/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoa ei maskien käyttöön tule niin kauaa kuin niitä ei ole jokaiselle ilmaiseksi saatavilla. Vapaaehtoisesti varmaan osa opettajista käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opettaja puhuu maskin takaa, voi olla hankala joidenkin oppilaiden kuulla/ymmärtää.

Vierailija
4/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti niitä oppilaita ei sitten kiusata jotka käyttävät

Vierailija
5/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo valmiina useita kangasmaskeja, joita alan käyttää koulussa. Minusta tuohon pitäisi tulla nyt viranomaisilta suositus.

Vierailija
6/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmaski lähinnä vähentää käyttäjänsä aivastus- ja yskäpärskeaerosolien leviämistä muiden hengitysilmaan. Käyttäjää se ei paljoakaan suojaa muiden roiskeilta. Ohivuotoa on jatkuvasti sekä sisään- että ulospäin. Sairaan käyttämästä maskista tulee nopeasti varsinainen viruspesäke, josta mikrobeja siirtyy käsikosketusten myötä pinnoille tartuttamaan. Toisin sanoen: altistunut tai sairastunut suojaa jonkin aikaa muita maskillaan - oikein käytettäessä ja kosketteluitta. Esim. hoitajat voivat joutua käyttämään työvuoronsa aikana esim. 5-10 sairaalatason maskia ja uutta aina toisen potilaan hoidossa.

Vierailija
7/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hallitus tai muut päätöksentekijät eivät suojele minua niin minun on se tehtävä itse. Onneksi muutama ff2-maski löytyy kun oli tarkoitus lähteä reissuun koronatilanteen alussa kun niitä oli vielä saatavilla. Aion siis laittaa maskin kouluun. Ei kiinnosta pätkän vertaa mitä teinit on siitä mieltä. Joku rehtori oli kieltänyt maskien käytön koulussaan. Toivon, ettei meillä kielletä.

T. Ope

Vierailija
8/8 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusmaski lähinnä vähentää käyttäjänsä aivastus- ja yskäpärskeaerosolien leviämistä muiden hengitysilmaan. Käyttäjää se ei paljoakaan suojaa muiden roiskeilta. Ohivuotoa on jatkuvasti sekä sisään- että ulospäin. Sairaan käyttämästä maskista tulee nopeasti varsinainen viruspesäke, josta mikrobeja siirtyy käsikosketusten myötä pinnoille tartuttamaan. Toisin sanoen: altistunut tai sairastunut suojaa jonkin aikaa muita maskillaan - oikein käytettäessä ja kosketteluitta. Esim. hoitajat voivat joutua käyttämään työvuoronsa aikana esim. 5-10 sairaalatason maskia ja uutta aina toisen potilaan hoidossa.

Aika monessa maassa maskin käyttö on pakollista. Tuota samaahan nuo meidän "asiantuntijat" ovat jankanneet ja en usko siihen. Johan nuo maskit otettiin sata vuotta sitten käyttöön ja niitä on käytetty vuosikymmeniä esim sairaaloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan